Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-08-30, 10:12
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Om dom inte påverkade media så skulle det ju skrivas sanningar som inte ska komma ut till allmänheten.
Det kan man inte tillåta. Det begriper du väl?
Ha ha snacka om foliehatt!

Vilka sanningar inbillar du dig inte kan skrivas?

Du borde hålla dig till konspirationsdelen....
Citera
2023-08-30, 10:26
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Jag tycker nog man kan ifrågasätta ifall vi verkligen har en "fri" media i Sverige.
De är i alla fal bra mycket friare än i Ryssland.

I Ryssland finns exempelvis inget flashback där vem som helst kan skriva vadsomhelst.
Citera
2023-08-31, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Du verkar trög?

Jag menar att det skulle bli ett jävla liv på de media som MPF skulle försöka påverka.

Vi har fri media här l landet till skillnad mot Ryssland
Det verkar som du inte är trög men inte förstår. Du fattar alltså inte att MPF aldrig skulle erkänna om de skulle påverka nyheterna?
Vad tror du myndigheten sysslar med rent allmänt? Var inte naiv.
Citera
2023-08-31, 09:07
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Det verkar som du inte är trög men inte förstår. Du fattar alltså inte att MPF aldrig skulle erkänna om de skulle påverka nyheterna?
Vad tror du myndigheten sysslar med rent allmänt? Var inte naiv.
Du verkar inte förstå att jag inte påstått att MPF skulle erkänna något.

Det jag säger är att den som skulle bli utsatt för påtryckning från MPF skulle för ett jävla liv!

Så fungerar det i fria länder med fria oberoende media, till skillnad mot ditt drömrike Ryssland
Citera
2023-08-31, 09:19
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Du verkar trög?

Jag menar att det skulle bli ett jävla liv på de media som MPF skulle försöka påverka.

Vi har fri media här l landet till skillnad mot Ryssland

Fri och fri.. Den blir blockad från bokmässor och nertrampad av alla etablerade med skällsord och negligering, politisk förföljelse existerar enormt mycket i Sverige, "oberoende media" är ju inte alls oberoende utan extremt beroende av att lyfta den aktuella agendan. 7-klövern, decemberöverenskommelsen är ju exempel på de senaste finliren där oliktänkare utesluts upp i riksdag och regering.

Det ovan och mycket därtill är sammansvetsat under "demokrati" eller "fri media" som det så fint heter. Ett system där alla helst ska tycka likadant eller blir median eller personen ghostad och smutskastad och de kan enkelt fixa att döda en socialt genom uthängning eller liknande.

Men likväl, vi har rätten att försöka uttrycka oss och försöka få makten över oss själva, alltså folket, men gensvaret är litet.
Citera
2023-08-31, 09:30
Medlem
Citat:
Du verkar inte förstå att jag inte påstått att MPF skulle erkänna något.

Det jag säger är att den som skulle bli utsatt för påtryckning från MPF skulle för ett jävla liv!

Så fungerar det i fria länder med fria oberoende media, till skillnad mot ditt drömrike Ryssland
Vadå påtryckning? MPF och Media samarbetar ju öppet! Frågan är ju exakt hur mycket eller lite de påverkar media.
Fria oberoende media när staten och media samarbetar?
Citera
2023-09-10, 15:07
Medlem
Citat:
Hur tänker du då?

Vem som helst kan starta upp en tidning utan att någon lägger sig i.

MPF kommer inte att kontakta dig även om du sprider rysk propaganda eller antivxx-trams

Då vi har yttrandefrihet kan vi tycka precis vad vi vill. Du riskerar inte 15 års fängelse om du kallar Putins invasion av Ukraina för krig mm mm

Du har rätt till en viss del, men ingen sponsrar rena dumheter utan en agenda...

Det infördes ju för övrigt någon lag eller något om att man inte får "dissa" Sverige i media för att inte "förstöra våra förhållanden till andra stater" eller något liknande för inte så länge sedan.
Naturligtvis påverkar det yttrandefriheten mm...

Dessutom blir man "cancellad" om man inte håller sig inom "PK:s ramar"
Citera
2023-09-11, 09:17
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Du har rätt till en viss del, men ingen sponsrar rena dumheter utan en agenda...

Det infördes ju för övrigt någon lag eller något om att man inte får "dissa" Sverige i media för att inte "förstöra våra förhållanden till andra stater" eller något liknande för inte så länge sedan.
Naturligtvis påverkar det yttrandefriheten mm...

Dessutom blir man "cancellad" om man inte håller sig inom "PK:s ramar"
VA! Nu får du nog visa en källa på den lagen!

Det låter ju nåt som du hittat på Bitchute eller annan konspirationssida
Citera
2023-09-11, 09:21
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Det kan vi inte på flashback heller om du inte märkt det än, men det har du eftersom du är avstängd när jag skriver det här...

Den där "censurpolisen" myndigheten eller vad de nu vill kalla den för, verkar vara till för att åsiktsregistrera och lagföra samt påverka allas våra åsikter, känslor osv. ..
Sedan kör de algoritmer genom AI och så får man resultatet man programmerat allting till.

Kanske låter konstigt, men det finns de som gör allt för att köra sin egen "agenda".
Herre gud vilket jävla dravel!

Om du blir avstängd här beror det på att du bryter mot reglerna.

Åsiktsregistrering är sen länge förbjudet i Sverige och ingen har blivit åtalad för sina åsikter eller känslor!

Du verkar ju helt blåst?
Citera
2023-09-11, 12:09
Medlem
glimmandes avatar
Man får utgå ifrån att Myndigheten för Psykologiskt Försvar är direkt involverad i hur Ukrainakriget ska vinklas i media. Rapporteringen i hela europa verkar vara väldigt likartad, så antingen beror det på statlig samkörning som sedan sprider sig till MSM eller så handlar det om en samkörning i media pga att de kopierar varandra både i artiklar och ställningstaganden.

Att inga kritiska röster får komma fram i officiell media är uppenbart. Krigshetsen i media kan leda till direkt väpnad konflikt som förintar oss. Ändå finns det ingen kritisk röst som undrar vad innihelvete ledarskapet sysslar med.

Har mina misstankar om att ukrainadårarna på Flashback kan vara en del av en påverkansoperation. De upprepar samma puckade fraser, samma puckade resonemang, dillar om västerländska Wunderwaffen osv. så att varenda tråd om Ukrainakriget förstörs. Kan iofs även bara vara vanliga svenska vänsterliberaler.
Citera
2023-09-11, 17:44
Medlem
Citat:

Om du tror att vi ha fri media här i Sverige är du ganska bakom flötet. Tror man att stora media koncerner som Bonnier och multimiljards bolaget Schibstedt sysslar med fri media är du antagligen väldigt efter eller bara allmänt trög.
Citera
2023-09-13, 17:07
Medlem
Citat:

Har diskuterats här men källan orkar jag inte leta reda på... var nån gång i våras de bestämde att vissa yttringar i media "inte var okej"...

Har med omvärldssynen att göra, alltså att vi får inte ge dålig marknadsföring för Sverige.

Att ens ha en "myndighet för psykologiskt försvar"... bara det är ju sjukt!

Som om vuxna människor inte får tro på vad dom vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in