Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-10, 13:09
Citat:
Ursprungligen postat av Tomcat13

Ja, så är det väl i vissa fall. Men de flesta som ”är rädda för förintelsens återuppkomst” verkar bara spela teater, de vill bara ha ett verktyg att använda mot någon annan för att slå sig ur eller bryta sig in i en diskussion eller debatt. Det handlar inte om att de de facto upplever en genuin rädsla och farhåga för nazismen och förintelsens återuppkomst.

Vad jag vet var nazismen mycket nära förknippad med att vara tysk.

Tyskar är Europas största folk.

Jag tror att i dagsläget skulle nog UK och Frankrike och förmodligen tyskarna själva reagera mycket negativt om Sverige gick och blev nazistiskt. Jag tror i min enfald att de kanske skulle utöva någon form av sanktioner och påtryckningar ifall de såg en sådan utveckling.

Christian är givetvis en konsekvens av demokratisk pluralism. Kan man inte bemöta honom så sjukskriver man sig tydligen. Så ser moralen och stridsviljan ut hos den ideologiska eliten på motståndarsidan så att säga.
Citera
2023-09-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTorrents
Syftet med Förtalsombudsmannen är att släcka de bränder Expo lyckas fjutta på när de tutar i befolkningen sina lögner om människor. J*nas är en typisk sån där lättmanipulerad person som Expo har som målgrupp när de annonserar vilka som ska hatas denna vecka. J*nas hakade på varenda ett av Expos alla utslängda krokar.

Christian bedriver ett flerfrontskrig mot ulvarna bakom Expo och dess likar och nöjer sig inte med att bekämpa källan utan tar även striden mot alla som Expo lyckas ta makten över och manipulera.

Expo förvandlas steg för steg i samband med lanseringen av Förtalsombudsmannen till en honungsfälla för misslyckade miffon som frivilligt ställer sig i ledet att gå Expos ärenden - oförmögna till att tänka på egen hand söker de sig till ”hjältarna” Expo som de gör till sin ledstjärna, sin förebild och sin allsmäktiga .. ledare. Deras führer i sina miserabla meningslösa liv. De ger Expo fri makt över deras själ. Expo skänker dem ett syfte med livet.

Naturligtvis blir Expo/Hübinette/Mathias Våg m.fl. som fullständigt galna på Christian, som så enkelt bekämpar hela deras skygga och ondsinta verksamhet. Ju fler Expo lyckas trigga upp till att näthata den som Expo pekar ut, desto fler blir stämda och försatta i personlig konkurs av Förtalsombudsmannen.
Senast redigerad av Tomcat13 2023-09-10 kl. 13:29.
Citera
2023-09-10, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTorrents
Expo drivs av makten att kunna styra och påverka människor till att agera, och de tar till vedervärdiga metoder för att upprätthålla denna makt och samtidigt låtsas de vara några slags goda hjältar som bekämpar det onda i samhället. De är ulvar i fårakläder, som förstör för så många. Christian drivs av att avslöja dessa ulvar i samhället för vilka de är. Varken det Expo eller det Christian är engagerade i har egentligen någonting med nazism eller rasism eller orättvisor i samhället att göra, det vi tittar på är en varböld i samhället och en 21-åring som på olika sätt petar hål på den med sin nål.

Haha ja det räckte med att Christian gick ut i sociala medier och berättade att han skulle gå kurs hos Hübinette så tog det hus i h-vete och hela media-Sverige engagerade sig i frågan och sensei Hübinette sjukskrev sig så klart
Citera
2023-09-10, 13:43
Medlem
moralhoras avatar
Så han är en tanig liten bög, men åtminstone inte kort såsom Nick Alinia?
Citera
2023-09-10, 17:28
Medlem
Expo-Hübinette har det ganska jobbigt nu, kritiken haglar från alla håll och kanter efter att kingen Christian har exposat hela Hübinettes klandervärda bakgrund i podden Christian m.fl.
Citera
2023-09-10, 17:37
Medlem
Gendasnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomcat13
Expo-Hübinette har det ganska jobbigt nu, kritiken haglar från alla håll och kanter efter att kingen Christian har exposat hela Hübinettes klandervärda bakgrund i podden Christian m.fl.

Vänta .. så du säger att han har en podd?? Inte för att det förvånar mig särskilt mycket, men det hade jag missat. Christian har många bollar i luften, hoppas han inte bränner ut sig. Gör man det man älskar är risken låg att man bränner sig, och han har sagt att han älskar det han gör, så det är förhoppningsvis ingen fara på den fronten.
Citera
2023-09-10, 18:18
Medlem
Tycker gott att Hübinette kunde låta kursen fortgå. NMR-Elliot hade nog ändå inte lyckats ta många, om ens några, poäng.
Citera
2023-09-10, 18:37
Medlem
När Christian tog Mathias Våg till rättssalen så gjorde Orrenius och Myra bort sig, och två AFA-nissar gjorde bort sig ännu mera när de fick stryk av Christian, och sedan friades Våg på någon teknikalitet. Då skulle fallet tas till hovrätten och det är i det förloppet jag nu ställer min fråga: Är det någon som hört hur det har utvecklat sig? Är det snart dags, eller kommer det att ta lång tid?
Citera
2023-09-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrocausality
När Christian tog Mathias Våg till rättssalen så gjorde Orrenius och Myra bort sig, och två AFA-nissar gjorde bort sig ännu mera när de fick stryk av Christian, och sedan friades Våg på någon teknikalitet. Då skulle fallet tas till hovrätten och det är i det förloppet jag nu ställer min fråga: Är det någon som hört hur det har utvecklat sig? Är det snart dags, eller kommer det att ta lång tid?

Två veckor gammalt dagboksblad, då hade inte så mycket hänt. https://gofile.io/d/SeWQu5
Citera
2023-09-10, 21:56
Medlem
Nästa att bli stämd av Förtalsombudsmannen är Lott* Ilon* Häyryn*n

Det ryktas om att det är pga följande tweet:
https://twitter.com/LottaIlonaH/stat...82737374802367

Christian har i sin podd Christian m.fl. förklarat att de ligger lågt med att gå med detaljer om sina fall, så jag kan inte få det bekräftat att det är just ovan tweet, och därmed Verdun, som Förtalsombudsmannen företräder mot Lott*

På sin Telegram hintar dock Christian om att det är exakt den tweeten det rör sig om:
https://t.me/AssarChristian/4299
Citera
2023-09-10, 22:19
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nya.Mitten
Nästa att bli stämd av Förtalsombudsmannen är Lott* Ilon* Häyryn*n

Det ryktas om att det är pga följande tweet:
https://twitter.com/LottaIlonaH/stat...82737374802367

Christian har i sin podd Christian m.fl. förklarat att de ligger lågt med att gå med detaljer om sina fall, så jag kan inte få det bekräftat att det är just ovan tweet, och därmed Verdun, som Förtalsombudsmannen företräder mot Lott*

På sin Telegram hintar dock Christian om att det är exakt den tweeten det rör sig om:
https://t.me/AssarChristian/4299

Förhoppningsvis svara Lotta på det och det inte blir en tredskodom, vilket är "framgångarna" som Christian har haft. Han är inte speciellt smart om man säger så.
Citera
2023-09-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Förhoppningsvis svara Lotta på det och det inte blir en tredskodom, vilket är "framgångarna" som Christian har haft. Han är inte speciellt smart om man säger så.

Ja, det har väl sin naturliga gång det där med delgivning m.m. så det är ju inte alla fall som går ända upp i hovrätten som fallet med Mathias Våg gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in