Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-11, 21:57
  #37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Fantastiskt!
Tycker de gör helt rätt.



Vilken lag bryter dem? Vad är brottet? Och hur mycket är ”försvarbart våld”?

Trafiklagstiftningen, vårdslöshet i trafik, fängelse på straffskalan, envarsingripande bör vara tillåtet, kan bli en kul föreställning om bilisterna skrider till verket och griper tokstollarna för vidare befordran till Polisen.
Citera
2023-09-11, 21:58
  #38
Medlem
hejsan07s avatar
Motdemonstration..........våtmarkerna är den största naturliga källan till metan på planeten!

Nej de kommer nog få problem att få ihop några större massor, de flesta bor väl i Stockholm....?
Citera
2023-09-11, 22:00
  #39
Medlem
Fyfan vad jag ska varva min 5,7l V8 imorgon för att kompensera detta. Hoppas jag hamnar först i kön så de själva hör.
Citera
2023-09-11, 22:01
  #40
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Skönt imorgon blir det box om jag stöter på asen
Nej de kommer de inte bli din jävla pajas 😂
Citera
2023-09-11, 22:01
  #41
Medlem
DenimDemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Hamnar du inte längst fram i kön blir du bara samma idiot som dem om du lämnar din bil. När den behöver flyttas är du bara en nyttig idiot för dessa demonstranter.
Nej du. En rejäl lavett är nyttigt och uppiggande för dessa demonstranter. Salladsbladen de (ni) samlat i kinderna formar en perfekt träffyta.
Citera
2023-09-11, 22:02
  #42
Medlem
ShonoZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Ditt jävla ÅV-kräk, du är så sjukt korkad så du fattar inte att tex på Essingeleden eller Haga Norra när ÅV stoppade trafiken så är det så extremt mycket bilar som packar på och fyller ut vägen till brädden, stötfångare mot stötfångare, för att kunna ge plats åt blåljus så måste man kunna rulla, kan man inte rulla så går det inte att lämna plats.

Jag hoppas att DU är med och får uppleva spott, hot, otrevlig hätsk stämning och kanske lite misshandel, och jag hoppas du är en av alla dessa heltidsaktivister som bor i fattiglappskollektiv och som tigger swish för att betala böter, jag hoppas att du varit med på tidigare aktioner på vägar och senast när ni hade er misslyckade torvtäktsaktion och att du har villkorlig dom, ju fler villkorliga domar dess då närmare fängelsetid är du, jag hoppas du blir ruinerad av böter.

Så era olika planerade datum med vägblockader och slow walks ser jag fram emot för nån gång kanske nån av er får lära sig att det gör ont att vara en idiot som blockerar vägarna.

Vad babblar du om? Vad vet du om jag hamnat i kö eller inte pga dessa? Kan det inte vara så att jag själv sett och även försökt flytta på dessa idioter. Flytta på en aktivist och en bil kanske passerar. Köerna bildas otroligt snabbt, nu när aktivisterna meddelat att vad de tänkt göra är din enda "hjälteinsats" att inte köra vid den tidpunkten om du nu bryr dig så mycket. Eller som jag säger lämna plats. Det räcker med att 2 bilar på varsin fil lämnar 100m framför sig så kan bilar flytta sig flera kilometer bakom för blåljus.
Men svennar och stockholmare kan inte köra bil. Det blir kö av att det är lätta regnskurar, Det blir köer på motsats fil om det sker en krock på den andra.

Lämna mellanrum om du ska köra eller så blir du en aktivist likt dem.
Citera
2023-09-11, 22:03
  #43
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Jo men precis, man måste nog vara en av dem för att kunna tänka realistiskt och logiskt. Idiot



Googlade snabbt och får inte ihop skylten med förbud mot gångtrafikanter. dock vet jag att skylten med gångförbud finns vid infarter till vissa tunnlar som sagt men även där finns inte fängelse på straffskalan.

Lite som att jämföra med att ge någon en snyting för att denne kastar sitt snus på marken (nedskräpning). Våldet går inte att försvara och du kommer inte utan straffet som troligen misshandel av normalgraden eller nått.
Nu är det ju dom som är idioterna, inte jag. Jag säger inget till polisen ifall jag ser någon ge dom en varm dusch iallafall
Citera
2023-09-11, 22:04
  #44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ


Googlade snabbt och får inte ihop skylten med förbud mot gångtrafikanter. dock vet jag att skylten med gångförbud finns vid infarter till vissa tunnlar som sagt men även där finns inte fängelse på straffskalan.

Lite som att jämföra med att ge någon en snyting för att denne kastar sitt snus på marken (nedskräpning). Våldet går inte att försvara och du kommer inte utan straffet som troligen misshandel av normalgraden eller nått.

Nja, kanske tillåtet att använda nödvändigt våld för att gripa den som uppträder vårdslöst i trafiken och utsätter sig själv och andra för livsfara, har det någonsin prövats rättsligt, om inte kanske någon går in för att få saken prövad i domstol.
Citera
2023-09-11, 22:04
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Jo men precis, man måste nog vara en av dem för att kunna tänka realistiskt och logiskt. Idiot



Googlade snabbt och får inte ihop skylten med förbud mot gångtrafikanter. dock vet jag att skylten med gångförbud finns vid infarter till vissa tunnlar som sagt men även där finns inte fängelse på straffskalan.

Lite som att jämföra med att ge någon en snyting för att denne kastar sitt snus på marken (nedskräpning). Våldet går inte att försvara och du kommer inte utan straffet som troligen misshandel av normalgraden eller nått.

Ok, du drar upp kasta snus på marken och ge nån en snyting.

Kan du bestämma graden av adekvat åtgärd för tex Lior, Henrik och Tina som på Centralbron stoppade en pappa med sin sjuka 1-åring som skulle till akuten, trots att pappan förklarade för Tina att han måste fram så vägrade idioten Tina att släppa fram pappan med sin sjuka 1-åring, är det okej att nota dom, ska man svära lite och sitta och vänta, vad tycker du?

Vid Haga norra var det en dödssjuk person i ambiland som blev försenad med 8 min, är det då okej att sparka tänderna ur käften på dom från ÅV då dom riskerade annan människas liv.

Om jag missar ett läkarbesök som kostar mig dyra pengar, är det okej om jag åsamkar er kostnader för förstörda kläder, nya tänder, sabbade glasögon m.m?
Citera
2023-09-11, 22:04
  #46
Medlem
Jordgubbes avatar
Vilken typ av lim brukar de använda, vad bör man ha i handskfacket mot det - aceton, het olja, blåslampa? Eller kan inte bara några bilister kliva fram och rulla upp en stor banderoll "Dika ut ännu mera" (dvs motsatt budskap), för att öka förvirringen.
Citera
2023-09-11, 22:05
  #47
Medlem
Fler förslag på lämpliga åtgärder är att kasta ett getingbo på aktivisterna. Alla andra sitter ju i sina bilar och drabbas inte.
Citera
2023-09-11, 22:07
  #48
Medlem
ShonoZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Trafiklagstiftningen, vårdslöshet i trafik, fängelse på straffskalan, envarsingripande bör vara tillåtet, kan bli en kul föreställning om bilisterna skrider till verket och griper tokstollarna för vidare befordran till Polisen.

Gissar du nu eller?
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...sfs-1998-1276/

https://lagen.nu/1951:649

Peka gärna ut när det blir fängelse?

Jag tror dessa demonstranter vet vad som är ett lagbrott och inte. De sätter sig inte i fängelse, de har troligtvis en handfull kunniga advokater i sitt arsenal Men du får gärna peka ut hur dessa begår brott som kan leda till fängelse.

Från en som vart längst fram i kön och slitits med dem, polisen t.o.m avvisade mig och bad dem själva sköta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in