Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-11, 20:35
  #1
Medlem
KronPelles avatar
"Den 12 september och framåt planerar klimatextremistiska Återställ våtmarker att blockera motorvägar på olika platser runt om i Sverige. Återställ våtmarker har inte gått ut med information om exakta platser där de kommer att blockera trafiken, men det kommer åtminstone att ske i de största städerna. Däremot har den klimatextremistiska organisationen gått ut med att blockaderna ska börja klockan 07:00 på morgonen och de påstår också att det är många som föranmält sig." - Insikt24
  • Hur stort trafikkaos har vi att vänta oss imorgon?
  • Hur många personer kommer ansluta sig?
  • Hur stor är risken att någon bilist rammar en av dessa blockader?
Vad jag förstått så är det några som pratat om att "göra kaoz med dom", därför är jag nyfiken.

Tack på förhand!
Citera
2023-09-11, 20:37
  #2
Medlem
Vet vi i vilken stad det kommer utföras?
Misstänker dom inte tar en grusväg i skogen.
Citera
2023-09-11, 20:39
  #3
Medlem
Våtmarkerna är återställda, det regnar konstant!
Citera
2023-09-11, 20:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
"Den 12 september och framåt planerar klimatextremistiska Återställ våtmarker att blockera motorvägar på olika platser runt om i Sverige. Återställ våtmarker har inte gått ut med information om exakta platser där de kommer att blockera trafiken, men det kommer åtminstone att ske i de största städerna. Däremot har den klimatextremistiska organisationen gått ut med att blockaderna ska börja klockan 07:00 på morgonen och de påstår också att det är många som föranmält sig." - Insikt24
  • Hur stort trafikkaos har vi att vänta oss imorgon?
  • Hur många personer kommer ansluta sig?
  • Hur stor är risken att någon bilist rammar en av dessa blockader?
Vad jag förstått så är det några som pratat om att "göra kaoz med dom", därför är jag nyfiken.

Tack på förhand!
Bönderna mellan Sala Heby tror jag inte är så nöjda med återställda våtmarker dom har översvämning på åkrarna. man får nästan hoppas att en sån Bonde fastnar på E18 gissar att han har en del att tala om för dessa extremister.se till att dom får böter fängelse straff. och Skadeståndskrav i miljonklassen så detta trams upphör. eller släpp ut dom i skogen bland alla mygg som är nu- Totalt olidligt
Citera
2023-09-11, 20:49
  #5
Medlem
frozens avatar
Fan, jag orkar inte med dessa en gång till.

Sist fastnade man på Centralbron, och i morgon ska man söder om stan.

Ska ta bort reg.plåtarna på bilen och köra över fanskapen

EDIT: Jobbar inte dessa människor eller va fan är det frågan om?!?!?!
Citera
2023-09-11, 20:53
  #6
Medlem
Gå ur bilen och pissa (bokstavligt) på stollarna.
Citera
2023-09-11, 20:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
"Den 12 september och framåt planerar klimatextremistiska Återställ våtmarker att blockera motorvägar på olika platser runt om i Sverige. Återställ våtmarker har inte gått ut med information om exakta platser där de kommer att blockera trafiken, men det kommer åtminstone att ske i de största städerna. Däremot har den klimatextremistiska organisationen gått ut med att blockaderna ska börja klockan 07:00 på morgonen och de påstår också att det är många som föranmält sig." - Insikt24
  • Hur stort trafikkaos har vi att vänta oss imorgon?
  • Hur många personer kommer ansluta sig?
  • Hur stor är risken att någon bilist rammar en av dessa blockader?
Vad jag förstått så är det några som pratat om att "göra kaoz med dom", därför är jag nyfiken.

Tack på förhand!

Skönt imorgon blir det box om jag stöter på asen
Citera
2023-09-11, 20:55
  #8
Medlem
Ok, återställs våtmarker utav att blockera motorvägen? Slår vad om att de tror att det finns en GUD också. Tar dr bilen till blockaden med?
Citera
2023-09-11, 21:03
  #9
Medlem
ShonoZs avatar
Fantastiskt!
Tycker de gör helt rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
En påminnelse:

Det är lagligt att ingripa med försvarbart våld för att stoppa pågående brottslighet. Och dessa "demonstrationer" är som bekant olagliga enligt en mängd förordningar, bland annat trafikförordningen.

Vilken lag bryter dem? Vad är brottet? Och hur mycket är ”försvarbart våld”?
__________________
Senast redigerad av ShonoZ 2023-09-11 kl. 21:06.
Citera
2023-09-11, 21:06
  #10
Medlem
EnsamStatys avatar
Vet vi var vilka vägar packen tänker ockupera?
Citera
2023-09-11, 21:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Vilken lag bryter dem? Vad är brottet? Och hur mycket är ”försvarbart våld”?

Sabotage.

Ett allvarligt brott eftersom ambulans, polis och räddningstjänst hindras.

Jag skulle säga att så mycket våld som behövs för att få personen i fråga att lämna vägbanan. Men det är en gråzon i vad som gäller.
Citera
2023-09-11, 21:12
  #12
Medlem
ShonoZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.korrekt
Sabotage.

Ett allvarligt brott eftersom ambulans, polis och räddningstjänst hindras.

Jag skulle säga att så mycket våld som behövs för att få personen i fråga att lämna vägbanan. Men det är en gråzon i vad som gäller.

Kan du länka lagen om sabotage eller vilken lag de nu bryter, du som verkar kunnig kanske kan highlighta lite precis så vi andra idioter också har lite fakta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in