Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-12, 14:26
  #97
Medlem
Urinterapeuts avatar
Man kan väl rent hypotetiskt bara trycka gasen i botten även fast det är hinder på vägen? Rent juridiskt är det väl ändå en motortrafikled.

Skulle jag dömas om jag körde över dessa i 100 blås?
Citera
2023-09-12, 14:29
  #98
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Man kan väl rent hypotetiskt bara trycka gasen i botten även fast det är hinder på vägen? Rent juridiskt är det väl ändå en motortrafikled.

Skulle jag dömas om jag körde över dessa i 100 blås?

Om de bara springer rakt över vägen är det väl tveksamt om du skulle dömas. Om det ser ut att vara en medveten handlingen är det nog värre...

https://m.youtube.com/watch?v=CYoSuw...b2FkYmxvY2s%3D
Citera
2023-09-12, 14:33
  #99
Medlem
Urinterapeuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om de bara springer rakt över vägen är det väl tveksamt om du skulle dömas. Om det ser ut att vara en medveten handlingen är det nog värre...

https://m.youtube.com/watch?v=CYoSuw...b2FkYmxvY2s%3D
Givetvis skulle detta inte ske medvetet utan bara i farten så att säga.
Citera
2023-09-12, 14:43
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalasPerifras
Varken dem själva eller någon annan blev nog förvånade över att de greps.
Men frågan var om de gör något själva. De försökte men det gick inte så nu sitter dem på vägen igen.

Att sitta på vägen kommer gå lika bra som fiaskot på Neovas mark, dagens fiasko sopades bort av polisen rätt fort.

Det här är fan underhållning, att se menlösa sektmänniskor boosta sig själv med och lovebomba varandra och samtidigt samla på sig böter och ev tid i finkan, nu ser vi fram emot den 19e och den 23
Citera
2023-09-12, 14:47
  #101
Medlem
Beaver14s avatar
Kollar på ÅV:s egna sändning av händelsen och blir så jävla förbannad på polisens daltande. Poliserna anländer i omgångar, men efter 15 minuter är det minst 15 poliser på plats, antal terrorister uppgår till 10-talet. Poliserna röjer så att två körfält är körbara men sen låter de terroristerna sitta kvar i det sista körfältet hur länge som helst. Poliserna står mest passiva och tittar på (förutom ett par som dirigerar trafiken som ska gå från 5 filer (inkl en påfart) till 3.

De hade på ungefär 30 sekunder kunnat tagit en varsin terrorist i armen och dragit denne av vägbanan om de inte ville hjälpa till.

Fan de säger t.o.m. "hej hej" till terroristen de närmar sig innan de påbörjar bortdragningen.

Pinsamt, visa lite auktoritet tack.

Edit: från första polis anländer tar det MINST 30 minuter innan alla terrorister är borta från vägbanan. Jag säger minst, för ÅV:s sändning slutar 30 minuter senare och då sitter fortfarande 3 terrorister kvar i vägen.
__________________
Senast redigerad av Beaver14 2023-09-12 kl. 14:53.
Citera
2023-09-12, 14:48
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Att sitta på vägen kommer gå lika bra som fiaskot på Neovas mark, dagens fiasko sopades bort av polisen rätt fort.

Det här är fan underhållning, att se menlösa sektmänniskor boosta sig själv med och lovebomba varandra och samtidigt samla på sig böter och ev tid i finkan, nu ser vi fram emot den 19e och den 23

Haha jag fick en väldigt kul bild med firman Boys och Återställ våtmarker hand i hand i en demonstration mot polisen.

😂😂😂

Men jag står inte bakom ÅV som du verkar tro.
Jag svarade på en fråga eftersom folk kastar sig med slentrianmässiga fördomar i trådarna.
Citera
2023-09-12, 15:03
  #103
Medlem
tuggishs avatar
Dem kablar ut en livesändning på 30 min på sin facebook för den intresserade.

Rätt kul med alla skrik "jag hatar er!!!"

Sam hur hjärntvättade dem verkar vara.
Citera
2023-09-12, 15:16
  #104
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Kollar på ÅV:s egna sändning av händelsen och blir så jävla förbannad på polisens daltande. Poliserna anländer i omgångar, men efter 15 minuter är det minst 15 poliser på plats, antal terrorister uppgår till 10-talet. Poliserna röjer så att två körfält är körbara men sen låter de terroristerna sitta kvar i det sista körfältet hur länge som helst. Poliserna står mest passiva och tittar på (förutom ett par som dirigerar trafiken som ska gå från 5 filer (inkl en påfart) till 3.

De hade på ungefär 30 sekunder kunnat tagit en varsin terrorist i armen och dragit denne av vägbanan om de inte ville hjälpa till.

Fan de säger t.o.m. "hej hej" till terroristen de närmar sig innan de påbörjar bortdragningen.

Pinsamt, visa lite auktoritet tack.

Edit: från första polis anländer tar det MINST 30 minuter innan alla terrorister är borta från vägbanan. Jag säger minst, för ÅV:s sändning slutar 30 minuter senare och då sitter fortfarande 3 terrorister kvar i vägen.

Ja det var ett väldigt daltande med våtmarksmänniskorna. Varför inte bara plocka dem av vägen snabbt, på med handfängsel sen in i häktet direkt.

Man får inte känslan av att polisen anser att detta är samhällskritiskt när Stockholm står still pga civil olydnad.

Vår polischef samt myndighet är ett skämt. Hur lyckas man dalta med allt från eritreanska festivaler till det här? Lyckas mest få massa skadade poliser i dessa situationer som kunde avhjälpts genom att ta tag i problemet direkt
Citera
2023-09-12, 15:30
  #105
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Givetvis skulle detta inte ske medvetet utan bara i farten så att säga.
Står man längst fram kan man ju få ett epilepsianfall och släppa.bromsen
Citera
2023-09-12, 15:33
  #106
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
90% av dessa vet inte ens vad en våtmark är. De gör detta enbart för att de tycker det är roligt att jävlas med folk. Önskar att jag hamnade i en sådan här situation, för helt plötsligt kanske jag börja tycka att det är roligt att sparka någon i huvudet
Kan man hata några för mindre.

Stryk och våld är vad de förtjänar.
Citera
2023-09-12, 15:38
  #107
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NativeVLAN
Som nämnt i tråden (FB) "Återställ Våtmarken" blockerar motorvägar imorgon (12 Sep 2023) så är gruppen nu igång och blockerar Essingeleden norrut.

Ont om källor just nu mer än en notis i Expressen:
https://www.expressen.se/nyheter/sto...essingeleden-/


Edit: P4 har bilder
https://sverigesradio.se/artikel/hel...er-pa-vagbanan

fYYY vilka jävla psyksjuka människor som blockar vägarna såhär.
Hur många blev försenade till jobbet? Hur många miljoner kostade detta totalt i missat arbetstid,
behov av ombokningar med jobb, kunder och andra drabbade ?

De här måste få fängelse. Det här är ju ren terror.
Var många år sen jag var i sthlm då jag bor i Tokyo men var inte Essingeleden typ den största
vägen med mest trafik även?

Dessa motorvägsblockar-terrorister måste få fängelse minst 12månader för grov sabotage ju
Citera
2023-09-12, 15:40
  #108
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Kollar på ÅV:s egna sändning av händelsen och blir så jävla förbannad på polisens daltande. Poliserna anländer i omgångar, men efter 15 minuter är det minst 15 poliser på plats, antal terrorister uppgår till 10-talet. Poliserna röjer så att två körfält är körbara men sen låter de terroristerna sitta kvar i det sista körfältet hur länge som helst. Poliserna står mest passiva och tittar på (förutom ett par som dirigerar trafiken som ska gå från 5 filer (inkl en påfart) till 3.

De hade på ungefär 30 sekunder kunnat tagit en varsin terrorist i armen och dragit denne av vägbanan om de inte ville hjälpa till.

Fan de säger t.o.m. "hej hej" till terroristen de närmar sig innan de påbörjar bortdragningen.

Pinsamt, visa lite auktoritet tack.

Edit: från första polis anländer tar det MINST 30 minuter innan alla terrorister är borta från vägbanan. Jag säger minst, för ÅV:s sändning slutar 30 minuter senare och då sitter fortfarande 3 terrorister kvar i vägen.
Förvänta dig absolut ingenting av en lika feminiserad som hjärntvättad poliskår!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in