Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-14, 20:35
  #169
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Men det måste väl vara tillåtet med några sparkar i huvudet på rödaråttorna för att rensa vägbanan... hoppas det blir mycket hembesök till dom vars address yrken o namn finns ute .... jag vet en som kommer få mycket värme i bostaden snart 😉

Som jag redan hajat, du är för odemokratiska metoder.
Skölj munnen och läs åtminstone en bok.
Valfritt från åldersgrupp 7-10.
Ber så hemskt mycket om ursäkt om du nu råkar ha oturen att födas inom ´familjen´
Sånt händer.
Tyvärr.
Citera
2023-09-14, 22:31
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
om du vill ha mer koll på hur miljön ser ut worldwide är det dags att du till att börja med byter bekantskapskrets. Ser framför mig att den enda du möter på är din egen förvridna spegelbild.
Det kan man se framför sig, men det är inte direkt sant. Många jag känner jobbar med riktigt bra saker för miljön, men fjantar sig inte på motorvägar.
Bara det att man lyckas samla ihop 16 pers i Sveriges största stad men typ någon miljon människor inom rimligt avstånd säger väl en del om vilka som bör lämna sin pyttelilla grupp med förvriden världsbild och åka runt lite i världen.
Citera
2023-09-14, 22:33
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Den händelsen vid Haga Norra finns så sjukt väldokumenterat från en del olika filmer, Tingsrätten kom fram till att ambulansen med den dödssjuka patienten blev 8 min försenad och 11 personer blev dömda.

När dom säger att dom har koll och släpper fram blåljus så ljuger dom, det syns väldigt tydligt vid Filmerna från Haga Norra att idioterna inte gör ett skit för att flytta sig FÖRRÄN polisen kommer dit, först DÅ flyttar dom på sig.

Vid en av deras första aktioner en tidig vår på en snöblaskig Nynäsvägen vid Skogskyrkogården så blev även då en ambulans försenad.

På Liljeholms bron blev en larmtekniker som åkte på ett larm om gasläcka hindrad från att komma fram.

Vid Lidingö bron blev en blodtransportbil hindrad från att komma fram.

På Centralbron blev en pappa med en sjuk 1-åring hindrad att komma fram till akuten på Karolinska.

Alla dessa händelser utom en finns på deras egna filmer, såvida dom inte tagit bort klippen, den vid Lidingö bron finns inte men föraren av blodbilen har rapporterat vad som skedde.

Glöm inte alla andra vanliga människor som missat läkartider, viktiga möten, operationstider, arbetsintervjuer, bokade jobb m.m.
Detta är sektäckel som bara skapar kostnader genom att binda upp poliser, rättssystem som domare, advokater m.m och som inte bidrar med stålar till statskassan, ja dom äcklena kostar andra en hel jävla massa stålar och annat tråkigt med sina blockader.

Nu inväntar vi den 19 och den 23 september då fler förhoppningsvis blir gripna och får mera böter, har vi tur så har dom nån med villkorlig dom och som kanske får sitta i fängelse ett tag, har vi riktig tur så kanske nån bilist tar på sig hårdhandskarna och visar med innovativ lösning på plats att det är jobbigt att vara hjärntvättad sektäckel som ska blockera vägarna för vanligt folk.
Ja det säger ju sig själv att det inte gå att släppa fram blåljus som kanske sitter i kö ett par Km bort. Dom syns ju inte ens så det är bara något dom säger. I verkligheten tycker dom antagligen att det inte spelar någon roll om någon dör.
Citera
2023-09-15, 17:20
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Som jag redan hajat, du är för odemokratiska metoder.
Skölj munnen och läs åtminstone en bok.
Valfritt från åldersgrupp 7-10.
Ber så hemskt mycket om ursäkt om du nu råkar ha oturen att födas inom ´familjen´
Sånt händer.
Tyvärr.

Då du försvara det ÅV gör och klankar ner på dom som kritiserar åV så gör det dig till samma äckel som dom hjärntvättade idioterna från sekten ÅV.

Dom och du ska inte snacka demokrati, ni fattar inte vad demokrati är, demokrati är att medborgare som vill rösta gör det på dom partier som kan företräda deras åsikter om samhället, att rösta kan betyda att man känner sig sviken/lurad, även om man inte blir nöjd med ett valresultat så är det så demokrati fungerar.

ÅV kräver att få igenom vad dom tycker passar deras världsordning och det är inte demokrati, ÅV tror inte på att rösta på ett parti eller att låta politiska partier föra deras talan utan dom kräver att få sin vilja fram likt en sur bebis, så ta inte ordet demokrati i din mun.

Sedan kan du fortsätta med din förklaring som aldrig kom om din politiska process angående att du påstår att ÅF lyft klimatåtgärder på agendan, ingen jävel har lyft nåt om att återställa våtmarker på agendan, INGEN vill ens ta i dom med tång, men det fattar inte du eller dom, ni är hjärntvättade sektmänniskor.
Citera
2023-10-28, 19:11
  #173
Medlem
Solna tingsrätt B 7513-22

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...mer-fortsatta/
Fem aktivister frikänns från åtal om sabotage efter vägaktion på E4:an i Stockholm den 12 september

Josefin Eidrup Dahlberg frikänns efter en klimataktion som stoppade trafiken på E4 tidigare i år. Men det stoppar henne inte från att fortsätta protestera. ”Jag skiter i om de häktar mig igen”.
Citera
2023-11-26, 15:28
  #174
Medlem
Negreritvs avatar
Just nu hindrar dom all trafik att åka in mot södermalm på Liljeholmsbron.
Citera
2024-02-26, 09:20
  #175
Medlem
Någon som har målnummer från detta tillfälle: Återställ Våtmarker stod åtalade efter att ha saboterat Let's Dance-finalen
Citera
2024-03-11, 17:03
  #176
Medlem
PingPongZongs avatar
Hittade den här filmen. Det gamla Stockholm 1967. Bengt Nordin är ute och filmar medans hans fru kör bil.

https://www.youtube.com/watch?v=s6fPGynya2c

På den tiden var det ingen väjningsplikt mot gående även om det var vid ett övergångställe.

Satt då folk mitt på bilvägen. Ja då blev dom överkörda.

Talesätt: “Är huvudet dumt så får kroppen lida” gällde då. Ytterligare ett talesätt: "Sunt bondförnuft"
Citera
2024-03-11, 17:11
  #177
Medlem
jahaha knivsödermalms tur nu kunde tro att de kommer ifrån de nedlagda industrihusen i liljeholmen om olagligt ockuperat såsom pundarbåtarna i kanalen.

fast jag tycker ändå att de gör en bra sak för miljöns skull och salamandrarna.
Citera
2024-05-19, 17:51
  #178
Medlem
drinksareonmes avatar
Denna dök upp i flödet på tuben.

I Sverige hade man väl åkt dit för grov misshandel eller liknande.

When Cars Don't Stop For Protesters

https://www.youtube.com/watch?v=YH9AAbE1bzw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in