Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-12, 18:56
  #133
Medlem
Readyfreddies avatar
Man får ta och terrorklassa dessa dårar.

Brandkår och ambulans kanske också ska "arbeta hemifrån"? Idioter.

Alla vänsterdårar som sitter här och skriver i tråden gör det från plastinnehållande apparater. Tänk på det.
__________________
Senast redigerad av Readyfreddie 2023-09-12 kl. 19:00.
Citera
2023-09-12, 18:59
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Hört talas om politiska processer?

Berätta gärna om den politiska processen som lyfter fram ÅVs krav, sker processen nu, kommer den ske efter ÅVs blockader, tell me.

Då dom inte tror på den befintliga demokratin så är deras sätt att fucka upp så mycket dom kan tills dom får igenom sina krav, lite som en terrorism light, tror du att det påskyndar en ev politisk process som gynnar ÅV och deras krav?
Citera
2023-09-12, 19:03
  #135
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Berätta gärna om den politiska processen som lyfter fram ÅVs krav, sker processen nu, kommer den ske efter ÅVs blockader, tell me.

Då dom inte tror på den befintliga demokratin så är deras sätt att fucka upp så mycket dom kan tills dom får igenom sina krav, lite som en terrorism light, tror du att det påskyndar en ev politisk process som gynnar ÅV och deras krav?

Verkar som du varje morgon sköljer bort just ordet demokrati från din mun.
Imorse missade du tydligen att skölja munnen.
Citera
2023-09-12, 19:10
  #136
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Så effektivt sätt o demonstrera för miljöns och allas vårt bästa.
Utan dom hade det knappt funnits på agendan att faktiskt återställa våtmarkerna.
Sen kan det enligt expertis inte alltid vara den bästa lösningen.

At återställa våtmarkerna kommer göra 0 nytta för klimatet. Då är det något annat ni kommer kräva.

Ni används av politiska krafter som vill utöka kontrollen över samhället.
Citera
2023-09-12, 19:15
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Verkar som du varje morgon sköljer bort just ordet demokrati från din mun.
Imorse missade du tydligen att skölja munnen.

Nej då, jag röstar och blir missnöjd som vanligt, jag har bytt parti ett par gånger men känslan av att bli lite blåst finns där ändå, men det är så vårat system funkar, jag kan inte komma och kräva massa som jag vill ha från politiker för att det passar mig och min världsbild, så funkar det inte.
Så jag har så sjukt mycket mer demokrati inom mig än vad nån från ÅV har, deras banderoll "Vi är demokrati" är ju bara lögn från deras sida.

Men du missade att svara på frågan om den politiska processen som du pratade om, så återgå till den frågan istället för att låtsas att du vet nåt om mig.
Citera
2023-09-12, 19:17
  #138
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagghacka
Tycker det är bra att miljöfrågor engagerar och kommer upp på agendan. Tydligen "fattar" inte folk det ohållbara i att alla ska sitta i varsin bil varje dag och spy ut massa avgaser, därför behövs fredliga aktioner som dessa.

Alla svenskar vid det här laget känner nu till vad våtmarker är och vad problemet består i samt hur det ska åtgärdas, det är väl bara att verkställa? Egentligen så är väl det bästa du kan göra att stötta organisationen så att våtmarkerna mer skyndsamt blir åtgärdade. Miljöproblemen blir inte mindre för att du gråter som en barnrumpa över att du missar något meningslöst jobbmöte.

Dessutom är det väl bättre om folk jobbar hemma istället så blir det inga problem. Den som jobbar hemma fastnar inte i några demonstrationer, hen spyr inte heller ut några avgaser. Win Win!

Skulle du sagt så om ditt liv eller ditt barns/förälders liv stod på spel, och ambulansen fastnade i bilköerna?

Handen på hjärtat, är du beredd att offra ditt eller nån närståendes liv för miljöns skull?
Citera
2023-09-12, 19:18
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Verkar som du varje morgon sköljer bort just ordet demokrati från din mun.
Imorse missade du tydligen att skölja munnen.

Men det måste väl vara tillåtet med några sparkar i huvudet på rödaråttorna för att rensa vägbanan... hoppas det blir mycket hembesök till dom vars address yrken o namn finns ute .... jag vet en som kommer få mycket värme i bostaden snart 😉
Citera
2023-09-12, 19:18
  #140
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Ni används av politiska krafter som vill utöka kontrollen över samhället.
Det är en ren slump att vänstern och de allra största rovkapitalisterna världen skådat delar hjärtefrågor. En ren slump... Nyttiga idioter som dom kallas.
Citera
2023-09-12, 19:21
  #141
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Men om myndigheterna vet vilka som demonsterar kan de väl hälsa på gänget. Eller offentliggöra vilka det är
Citera
2023-09-12, 19:26
  #142
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Jag driver hantverksfirma . Jag hade 4 man i 2 bilar som satt i kön .
ställtiden räknar jag till ca 5 timmar extra. Kan jag skicka fakturan till dig?

Till alla goda Falshbackare. Nu Försöker vi på alla sätt få reda på vilka det var som blockerade vägen, så Doktorphil kan söka du upp de skyldiga och fakturera. SALTA!
Citera
2023-09-12, 19:33
  #143
Avstängd
Cicadinas avatar
Häll ut en korg ormar å se hur länge de sitter kvar.
Citera
2023-09-12, 19:33
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Josefin Eidrup Dahlberg

Ska vi kolla upp vem hon är för någon?

Det finns en till Eidrup Dahlberg i Sverige, och det verkar vara mamma Marie som bor på Violettgatan 13 B i Västra Frölunda. Området heter Åkered och det ser rätt OK ut. Medelklass, kanske lite finare med tanke på närheten till havet.

Någon Göteborgare som kan bidra med mer info?

På adressen finns även pappa Karl-Olof och några 36-åriga vuxna. Kanske syskon från pappas tidigare förhållande?

På adressen finns en Nissan Leaf (elbil) registrerad.

Ska vi gissa på att familjen är akademiker, behöver aldrig lämna Göteborg, har matat de naiva ungarna med hippietankar och Josefin har fått för sig att "kvinnor kan!" och ska nu rädda hela världen? Kanske.

Resten av gänget är jag för lat att kolla upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in