Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-14, 22:50
  #25
Medlem
Varför ska vissa få ta lagen i egna händer för att dom anser att staten inte lyssnar på dom.

Ska alla människor få göra som dom vill i alla sammanhang, bara man tycker att man har rätt och lagen fel?

Inga våtmarker ska återställas så länge detta pågår.
Citera
2023-09-14, 22:58
  #26
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Detta är per definition terror.

Terrorism enligt wikipedia.

Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan') är det systematiska och hänsynslösa användandet av våld eller förstörelse, för att genom att injaga rädsla försöka tvinga fram politiska förändringar.

Om du byter ut orden "våld" och "förstörelse" mot "civil olydnad" och "förstörelse av jeans med lim" så har du helt rätt!

Jag tycker precis som du att det är kompletta idioter vi har att göra med, men terrorism? Kom igen, snacka om att devalvera språket.
Citera
2023-09-14, 23:01
  #27
Medlem
Lifeisnows avatar
Såhär gör polisen i USA/Nevada
https://youtu.be/e8fDM60MS84?si=SYl68pazF3qgO07v
Scrolla fram till ca 10 min då polisen anländer och arresterar aktivisterna👍
Citera
2023-09-14, 23:01
  #28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBusiness
Varför ska vissa få ta lagen i egna händer för att dom anser att staten inte lyssnar på dom.

Ska alla människor få göra som dom vill i alla sammanhang, bara man tycker att man har rätt och lagen fel?

Inga våtmarker ska återställas så länge detta pågår.

Fråga judarna i Nazi-tyskland. Ja, jag anser även att Våtmarkarna är psyksjuka idioter.
Citera
2023-09-14, 23:16
  #29
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Eller så återställer man våtmarkera. Finns inget att förlora på det.

Under vilket tidsperspektiv hade du tänkt att det skulle ske ? Hur har du dessutom tänkt lösa de problem som uppstår när vattendomar bland annat hävs samt att existerande bebyggelse samt existerande skog ( måsåvara planterad skog /artificiell skog ) kommer att hotas samt försvinna. Hur fungerar dina planer med EUs planer rörande skydd av skogar ?
Citera
2023-09-15, 04:07
  #30
Medlem
De borde hängas ut som de terrorister de är.
Civil olydnad är grönsaksvänsterns nyord för ordningsstörning som politiskt vapen.

Det är skillnad på demonstration och samhällssabotage.

Vägar är del av det allmänna, det gemensamma ägandet. Ingen har rätt att blockera dem med flit.
Citera
2023-09-15, 10:06
  #31
Medlem
Pungpuckels avatar
Det är helt sjukt hur vissa ideologier kan vanställa människors känsla för rätt och fel.
Men jag tror att man som yngre har större benägenhet att se världen som svartvit, god ond, rätt eller fel.
Mellanting, gråzoner och kompromiss kommer med åldern.

Samtidigt ser jag ju ett mönster.
Minns någon göteborgskravllerna, och vad som senare kom fram?
Många av deltagarna var rikemansungar, som antagligen inte fått så mycket uppmärksamhet hemma av pappa bankir och mamma näringsliv.
Egentligen var allt en revolt mot sin familj.

Pappa se mig! Mamma titta på mig, jag gör revolt nu, jag vill vara någon.
__________________
Senast redigerad av Pungpuckel 2023-09-15 kl. 10:10.
Citera
2023-09-15, 10:36
  #32
Medlem
Sinraths avatar
Jag håller inte på dessa aktivister men hur ska man uppmärksamma något man anser hotar världen på ett sätt som inte är brottsligt men som ger stark uppmärksamhet till den grad att alla nu vet om "återställ våtmarkerna" som fenomen? Är att slänga sig ut i direktsänd TV konstant okej? Det stör inga ambulanser eller brandbilar.
Demonstrera, skriva brev till politiker och skrika på torg kommer inte att fungera en bråkdel så bra som det ovan. Jag utgår ifrån att dessa aktivister inte sitter på särskilt stort politiskt inflytande eller enorma pengarresurser för att anordna egna grejer som kan uppmärksamma problemet på samma nivå.
Citera
2023-09-15, 11:02
  #33
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
De borde hängas ut som de terrorister de är.
Civil olydnad är grönsaksvänsterns nyord för ordningsstörning som politiskt vapen.

Det är skillnad på demonstration och samhällssabotage.

Vägar är del av det allmänna, det gemensamma ägandet. Ingen har rätt att blockera dem med flit.
Uthängning skulle göra dem mindre populära?
Den mest uthängda är den mest populära.

Jämför
https://omni.se/fastlimmade-aktivist...karna/a/9zA3WE
"81 procent av svenskarna är negativa till att klimataktivister limmar fast sig på vägar för att stoppa trafiken – och bara 8 procent är positiva. Det visar en mätning från SVT/Kantar Public."


https://omni.se/greta-thunberg-atala...malmo/a/pQjP0X
"Klimataktivisten Greta Thunberg åtalas återigen i Malmö tingsrätt, skriver TT. Den här gången för sitt deltagande i en klimataktion i Malmö den 24 juli.
I ett pressmeddelande säger åklagare Isabel Ekberg att demonstrationen saknade tillstånd och medförde att biltrafiken stoppades.
– Kvinnan vägrade att lyda polisens befallning att lämna platsen."

Hur kan ni vara så positiva till Klimataktivisten Greta men så negativa till de andra anonyma klimataktivisterna?
__________________
Senast redigerad av gofigur 2023-09-15 kl. 11:07.
Citera
2023-09-15, 11:05
  #34
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Jag håller inte på dessa aktivister men hur ska man uppmärksamma något man anser hotar världen på ett sätt som inte är brottsligt men som ger stark uppmärksamhet till den grad att alla nu vet om "återställ våtmarkerna" som fenomen? Är att slänga sig ut i direktsänd TV konstant okej? Det stör inga ambulanser eller brandbilar.
Demonstrera, skriva brev till politiker och skrika på torg kommer inte att fungera en bråkdel så bra som det ovan. Jag utgår ifrån att dessa aktivister inte sitter på särskilt stort politiskt inflytande eller enorma pengarresurser för att anordna egna grejer som kan uppmärksamma problemet på samma nivå.
Inte hört talas om Greta?
Apropå pengarresurser och politiskt inflytande...
Greta har det.
Citera
2023-09-15, 11:24
  #35
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Inte hört talas om Greta?
Apropå pengarresurser och politiskt inflytande...
Greta har det.

Jag har inte följt något av Greta på väldigt länge, är hon en sådan som klistrar fast sig på motorvägen med "återställ vårmarker" skyltar? Är hon inte mer ett språkrör/frontfigur i dessa s.k. "manifestationer" på torg för klimataktivism överlag? Men visst, hon är såklart backad av djupa fickor, det går inte att neka.
Dock tvivlar jag på snubben som fick framtänderna utslagna av lets dance kameran är på samma nivå.
Citera
2023-09-15, 11:31
  #36
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Jag har inte följt något av Greta på väldigt länge, är hon en sådan som klistrar fast sig på motorvägen med "återställ vårmarker" skyltar? Är hon inte mer ett språkrör/frontfigur i dessa s.k. "manifestationer" på torg för klimataktivism överlag? Men visst, hon är såklart backad av djupa fickor, det går inte att neka.
Dock tvivlar jag på snubben som fick framtänderna utslagna av lets dance kameran är på samma nivå.

Är det avgörande för dig vad det står på skylten eller vad organisationen heter?
Eller vad klimataktivisten heter??
Jävla hyckleri tycker jag.
Den "fina" klimataktivisten hyllas och de "fula" klimataktivisterna får skit. För samma sak.
Svensken i ett nötskal.


"Bara timmar före klimataktionen den 24 juli dömdes Greta Thunberg till dagsböter för en annan klimataktion i Malmö."

EDIT:
Vad är det för likhet mellan svensken och ryssen?
-Båda låter sig styras av det som utmålas i media.

Skillnaden är att ryssen hyllar kriget och svensken hyllar Greta
__________________
Senast redigerad av gofigur 2023-09-15 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in