Citat:
Ursprungligen postat av
TenBagger69
När Linderlöf spelar i United går det åt hvete för laget. När United vann ligacupen förra året var Linderlöf i frysboxen. Linderlöf skall definitivt inte vara lagkapten. Linderlöf skulle jag placer som högerback som under U21 EM. Starfelt sabbade för Celta när han ordnade straff. Så typiskt svenska spelare nuförtiden. Cajuste orsakade straff i sin första match för Napoli, Linderlöf är hopplös..var delaktig både mot Palace och Galatasaray. Forsberg blev utbytt igår. Isak var ok,men ej målskytt.
Sverige har ett bra spelarmaterial men det behöver göras om från grunden. Svedberg spelar i Celta Vigo, Pontus Almqvist i Lecce som gjort succé, Hugo Larsson i Frankfurt..
Du kommer dock inte med egna förslag på kapten.
När VNL utsågs hade de väl typ fyra-fem alternativ (VNL, Claesson, Forsberg, A. Ekdal, Augustinsson) då övriga mer eller mindre var juniorer. Där hade jag solklart valt Albin men hans skadebenägenhet kanske låg honom i fatet. Hade kunnat acceptera VNL som en extrem nödlösning över några matcher men nu ska han BORT. Finns inget kaptensmässigt, han sitter mest kutryggad och hånler i presskonferenser.
Cajuste tror jag på, som spelare men inte som kapten. Han verkar inte ha den personligheten. Men tror han kommer bli otroligt viktig i laget när Ekdal slutar då alla andra tänker offensivt. Katastrofstarten i Napoli var nog bara ovana vid nya ligan.
Vad tror du om H.Ekdal/Gyökeres som kapten om de lyckas hålla sig regular? VNL måste alla dagar i veckan bort snarast. Tror hans vekhet också varit en del i Sveriges fiasko utöver 442-Janne. Spelarna har ofta sprungit runt som yra höns då ingen samlande kraft fått dem att hålla ordning på sig.