Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-08, 08:42
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Bara för att man har en fysisk flickvän innebär inte det att man är garanterad sex och fysisk närhet.

Nej, det är sant.

Men har man en AI flickvän, i dagens utformning, så är man ju garanterad att inte ha det.
Citera
2023-10-08, 09:01
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Exakt, natural selection runs it's course som alltid.

Män som inte väljer att föröka sig har inte de gener som krävs för framtida generationer.

Skitprat. Du vet ingenting om ämnet du tar upp.

Hade fler som Tesla och Newton (som var ett geni, en mgtow och föraktade kvinnor) förökat sig istället för sådana som dig hade mänskligheten spridit sig över galaxen och löst alla mänsklighetens problem idag.

Tyvärr är det värdelöst folk som förökar sig. De som skapar problem och lidande i världen, inte de som mest lindrar det. Useless eaters, kallas ni. Ni bidrar med inget av värde till mänskligheten, men inbillar er vara så otroligt värdefulla och speciella.
Citera
2023-10-08, 09:26
Medlem
Varför skulle det sluta bli till barn? Är väl bara att spara all sperma som idag går till spillo i någon kylförvaring någonstans. Kanske det blir AI flickvännernas uppgift, leta fram bra sperma. Kanske kloka människor som har svårt att hitta fru får barn då iallafall om AI ljuger för kvinnorna, det vore ju en väldigt snurrig twist...
Citera
2023-10-08, 09:31
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Nej, det är sant.

Men har man en AI flickvän, i dagens utformning, så är man ju garanterad att inte ha det.
Nu behöver inte den ena flickvännen utesluta den andra. Man kan ju ha en fysisk flickvän för sex och fysisk närhet och en AI-flickvän för trevliga samtal och intelligenta diskussioner.
Citera
2023-10-08, 09:33
Medlem
Jag hoppas det kommer under min livstid och att jag har råd med det men jag är tveksam även om borde AI och den typen av business verkar ha blivit mer och mer realistisk. Skulle lätt skaffa en sådan brud men skulle också vara ständig orolig om den helt plötsligt dödar mig för att ta över jorden.
Citera
2023-10-08, 09:36
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Nu behöver inte den ena flickvännen utesluta den andra. Man kan ju ha en fysisk flickvän för sex och fysisk närhet och en AI-flickvän för trevliga samtal och intelligenta diskussioner.

Ja, det är ju ett lite annorlunda upplägg. Jag tänkte väl mer på de i tråden som skulle välja bort en flickvän för en AI, vilket man såklart kan göra om man vill men det har ju både sina fördelar och nackdelar.

Personligen kan jag tycka att det vore lite synd om man man inte upplever att man kan ha de där trevliga och intelligenta diskussionerna med sin partner, men det är ju förståeligt att en del förhållanden vilar på andra grunder än det också.
Citera
2023-10-08, 09:38
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Skulle lätt skaffa en sådan brud men skulle också vara ständig orolig om den helt plötsligt dödar mig

Intressant tanke. Det kan ju även människor få för sig att göra av olika anledningar.
Citera
2023-10-08, 09:38
Medlem
MagisterBisters avatar
Annars kan man tänka att vissa av de män som skaffar AI-flickvänner är sådana som inser att de inte är tillräckligt attraktiva för att någon kvinna skulle vilja ha sex med dem. De kommer ändå aldrig att få ha sex, men de kan i alla fall ha trevliga samtal med en kvinna.

Förmodligen är det bara typ fem år bort tills vi har helt acceptabla sexrobotar. Om man kombinerar dessa med den AI vi har om fem år så blir kanske dessa robotar det primära valet även för attraktiva män.
Citera
2023-10-08, 09:44
Medlem
Citat:
Intressant tanke. Det kan ju även människor få för sig att göra av olika anledningar.

Det har man ju läst om i Sverige flickvänner som slår ihjäl sin kille när han sover eller blanda något i hans drink. Men jag tror det är mer sällsynta fall än robotar som är självtänkande och få för sig att människor är värdelösa som art. Jag skulle faktiskt hålla med robotar, dom skulle göra ett mycket bättre jobb och ta hand om jorden och dess djur här än vi. Att göra den perfekta roboten blir extremt svårt. Dom där robot lagarna ger jag tyvärr inte mycket för att dom inte ska skada människor. Ska den ha känslor med empati eller ska den ha utan? Det finns också många människor som säkert skulle vara intresserad av att hacka dessa robotar för att utföra mord osv.
Citera
2023-10-08, 09:50
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ja, det är ju ett lite annorlunda upplägg. Jag tänkte väl mer på de i tråden som skulle välja bort en flickvän för en AI, vilket man såklart kan göra om man vill men det har ju både sina fördelar och nackdelar.

Personligen kan jag tycka att det vore lite synd om man man inte upplever att man kan ha de där trevliga och intelligenta diskussionerna med sin partner, men det är ju förståeligt att en del förhållanden vilar på andra grunder än det också.
Det finns många förhållanden som inte innehåller vare sig samlag eller samtal. Det som möjligen håller mannen kvar är hoppet om att få sex någon gång i framtiden.

Eller så kanske det innehållslösa förhållandet håller eftersom paret är så pass intrasslade ekonomiskt och socialt att en separation inte är möjligt.
Citera
2023-10-08, 09:54
Medlem
Citat:
Annars kan man tänka att vissa av de män som skaffar AI-flickvänner är sådana som inser att de inte är tillräckligt attraktiva för att någon kvinna skulle vilja ha sex med dem. De kommer ändå aldrig att få ha sex, men de kan i alla fall ha trevliga samtal med en kvinna.

Förmodligen är det bara typ fem år bort tills vi har helt acceptabla sexrobotar. Om man kombinerar dessa med den AI vi har om fem år så blir kanske dessa robotar det primära valet även för attraktiva män.

Bara 5 år till sexrobotar? Jag ser inget som tyder på det tyvärr. Vad basera du det på?
Citera
2023-10-08, 10:01
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Bara 5 år till sexrobotar? Jag ser inget som tyder på det tyvärr. Vad basera du det på?
Jamen tio år. Det spelar ingen större roll, de kommer förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in