2023-10-08, 23:44
Medlem
Vet ej om det är rätt forum men jag chansar. Vilka organisationer accepterar donationer via sms/samtal?
Citera
2023-10-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Vet ej om det är rätt forum men jag chansar. Vilka organisationer accepterar donationer via sms/samtal?
Alla.
Citera
2023-10-09, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Alla.

Länka till någon är du snäll.
Citera
2023-10-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Länka till någon är du snäll.
Kyrkans U-landshjälp. https://www.kirkonulkomaanapu.fi/sv/.../sms-donation/

Men du har rätt i att det inte var många som gör det. Jag var väl fortfarande på nittiotalet :-)
Citera
2023-10-09, 13:08
Medlem
Citat:
Kyrkans U-landshjälp. https://www.kirkonulkomaanapu.fi/sv/.../sms-donation/

Men du har rätt i att det inte var många som gör det. Jag var väl fortfarande på nittiotalet :-)

Kolla gärna din länk en gång till. Om vi antar att TS har svensk telefon och inte finsk så går det inte.
Citera
2023-10-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Kolla gärna din länk en gång till. Om vi antar att TS har svensk telefon och inte finsk så går det inte.
Du missade totalt vad jag skrev och vad jag ville visa.

(Men du har rätt i att det inte var många som gör det. Jag var väl fortfarande på nittiotalet :-)
Citera
2023-10-09, 13:27
Medlem
Citat:
Du missade totalt vad jag skrev och vad jag ville visa.

(Men du har rätt i att det inte var många som gör det. Jag var väl fortfarande på nittiotalet :-)

Vad ville du visa?
SMS donationer var inte vanligt på 90-talet heller utan på 2000-talet och var vanliga fram till 2012 det kom en betaltjänstlag som operatörerna inte gillade (då de plötsligt räknades som betalningsförmedlare. Istället bildade de ett gemensamt bolag som skulle förmedla betalningarna, kallat WyWallet, men det blev lite av pannkaka. WyWallet lades ner 2018.

Betalning med 071-nummer var däremot en 90-talsgrej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in