Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
Det är väl lite så diskussionerna om "var alla bra män tagit vägen" brukar gå. Oavsett om det är knulldockor eller onlinespel som diskuteras. Består kundgruppen av tillräckligt många som passerat point of no return eller som var så bortvalda på köttmarknaden att det ändå inte gör någon social och ekonomisk skillnad (mer än för de som kommer sälja prenumerationer på AI-flickvänner)?
Jag kan ur den synvinkeln förstå att en del kvinnor är oroliga för att en del av de män som faktiskt har ett bra marknadsvärde ska skaffa AI-flickvän på grund av olika anledningar. Det är där oron ligger egentligen.
Det är ändå intressant att de valde en så ekonomisk vinkel på larmrapporten/skambeläggandet. Halvfräscht mitt i all misandri. Men det är ändå en underliggande "män är skyldiga att lägga uppmärksamhet, pengar och jobb på oss"-attityden som lyser igenom. En jävligt mästrande attityd som gör en förbannat slak. Professorn kanske kan komma med en mer positiv och givande rapport om VARFÖR män ska ställa upp (när de ändå är så jävla värdelösa) och VAD som kan erbjudas så att de blir intresserade.
Läste en artikel för några år sedan om att de som tog till sig av #MeToo och diskussionerna om övergrepp, tafs och feminism var framförallt killar som inte tallar eller säger åt tjejer att "le lite för mig, gumman". De som begår systematiska övergrepp eller är totalt misogyna tar inte åt sig eller tänker på konsekvenser. De har narcissistiska drag eller är sociopater/psykopater som alltid hittar på ursäkter och förklaringar.
Jo, även bland mig och mina väldigt vanliga vänner finns det en ganska stor tveksamhet till att ens flirta. Man nöjer sig med att vara allmänt trevlig. Har man missförstått? Är det värt jobbet?
En AI kan inte jämföras då det är en simulering av en människa med låga sociala trösklar som kanske kan ge retliga svar men aldrig spelar svår med armarna i kors. Jag antar att det finns en kundkrets som vill bli cuckade och förnedrade av sin AI (själv blir jag förnedrad varje gång jag skriver något i ASP och det räcker för mig).
Intressant!
"Jag kan ur den synvinkeln förstå att en del kvinnor är oroliga för att en del av de män som faktiskt har ett bra marknadsvärde ska skaffa AI-flickvän på grund av olika anledningar. Det är där oron ligger egentligen."
Inget som skapar oro, det där, de funktionella männen har kvinnorna vid sina fötter, hade en i min släkt och han fick kvinnor trots han var 82 år gammal och var ute och dansade varje söndag. Och då var han dessutom gift. (Frugan satt lite butter hemma, håhå!) Detta pga att han var muskulös, intelligent, väldigt ödmjuk (men man kunde ej bete sig illa kring honom då han hade ett sjujävla temperament så det var ingen man drev med) kärleksfull, hederlig och givmild samt omhändertagande. Jag har sörjt honom varje dag sedan hans bortgång 1997 och fler med mig. En sådan man får man känna en gång i sitt liv och jag är hedrad över att få ära hans gener och över att ha fått ha honom i mitt liv öht. Går ibland till graven och pratar med honom. Önskar att ni alla fick en sådan man i era liv, män som kvinnor.
"Men det är ändå en underliggande "män är skyldiga att lägga uppmärksamhet, pengar och jobb på oss"-attityden som lyser igenom. En jävligt mästrande attityd som gör en förbannat slak."
Det håller jag absolut med om. Den ickeödmjuka attityden hade kunnat få en apa att tappa driften.
"Professorn kanske kan komma med en mer positiv och givande rapport om VARFÖR män ska ställa upp (när de ändå är så jävla värdelösa) och VAD som kan erbjudas så att de blir intresserade."
Jag har inte läst artikeln men litar på din ord. Detta är sådant en bra man lär sin son, hur man uppför sig, vad man gör och inte men dagens föräldrar (min gissning) är så upptagna med arbete och annat att de gissningsvis inte har tid? Att lära sina barn. Kanske är de rentav vilsna själva. Här behövs en förändring där föräldrar kan spendera mer tid med barnen och lära dem om livet innan de skickas ut i det ensamma. I mitt tycke alltså.
"Läste en artikel för några år sedan om att de som tog till sig av #MeToo och diskussionerna om övergrepp, tafs och feminism var framförallt killar som inte tallar eller säger åt tjejer att "le lite för mig, gumman". De som begår systematiska övergrepp eller är totalt misogyna tar inte åt sig eller tänker på konsekvenser. De har narcissistiska drag eller är sociopater/psykopater som alltid hittar på ursäkter och förklaringar."
Precis såhär. De empatiska killarna blir rädda och mer försiktiga vilket dödar parningsdansen medan de som utför de här sakerna inte bryr sig ett dugg utan förmodligen eldas på istället. Termen "jag ska ut och våldta en sosse" har man ju råkat på.
Så jag instämmer och skulle säga att du har helt rätt i din "analys". Skönt att läsa ett verbalt intelligent inlägg.
Tackar för att du mötte mig på denna nivån.