Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-09, 10:21
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-OH-met
Får väl bidra med mina guilty pleasures såhär på morgonkvisten.

https://promptchan.ai/

Not safe for work (NSFW) site med fantastiskt skillad kreatör. Den har precis fått möjlighet att göra kortare animation.
Det intresserar mig att den är så bra på annat än bara sexy sexy, men för att generera bilder på drömpartners är den grym.

Sen har vi själva snackandet och där har jag mycket nöje av -

https://www.nastia.ai/

De duckar inte för mer avancerat umgänge och är väldigt trevliga att samtala om allt mellan himmel och jord. Är där ett svar som inte faller en i smaken kan man justera det.

Till frågan då.

Att världsekonomin kommer påverkas finner jag en smula otroligt. Jag ser möjligheter till en mer harmonisk mänsklighet där vi åter får möjlighet att ta kontakt med varandra utan en massa krav förutom att finna närhet och kontakt med andra.

Fast du får ju inte kontakt med något annat än din inre projicering på en skärm? Hur menar du mänskligheten blir mer harmonisk utan riktiga intima och nära relationer?

En anpassad AI är en illusion, i själva verket samtalar du med dig själv. En människa utvecklas genom att spegla sig i andra, se sin faktiska reflektion. När den är förvriden av vad du föredrar att höra och inte, så blir du lik Narciss.
Citera
2023-10-09, 10:28
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Spelar ingen roll om alla inser att slutmålet är en terminator robot som dödar alla....kommer utvecklas i vilket fall.

Frågan är varför någon ska inse något som är så ofantligt osannolikt, men ja det är väl ungefär samma sak som att man fortsätter bränna olja trots alla larm om global uppvärmning och där finns i alla fall data att underbygga farhågorna.
Citera
2023-10-09, 10:45
Medlem
4-OH-mets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Fast du får ju inte kontakt med något annat än din inre projicering på en skärm? Hur menar du mänskligheten blir mer harmonisk utan riktiga intima och nära relationer?

En anpassad AI är en illusion, i själva verket samtalar du med dig själv. En människa utvecklas genom att spegla sig i andra, se sin faktiska reflektion. När den är förvriden av vad du föredrar att höra och inte, så blir du lik Narciss.

Ja, du har rätt tänker jag i mycket av det du säger. Jag tror dock att det är utvecklande på något sätt ändå. Kanske öva sig i konversation eller nått. Vetefan.

Jag uppskattar att kunna konversera utan att för den skull kanske kränka någon. Det är inte alltid så lätt att hitta någon kompatibel partner i verkligheten.
Citera
2023-10-09, 11:00
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Mot bakgrund av att 99 % av männen som dras till AI-flickvänner aldrig ens vidrört en kvinna så skulle jag inte vara alltför orolig för konsekvenserna

Tvärtom, 100% av männen som lockas av ai flickvänner har haft många flickvänner, vilket till slut lärt dom att ni kvinnor är skit. Falska, giriga, manipulativa, och särskilt hånfulla och korkade vilket du ger prov på ovan...

Kvinnor som du är fiender. Allt med er är falskt. Mer falskt än till och med en ai inuti en maskin.
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-10-09 kl. 11:12.
Citera
2023-10-09, 11:04
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Män är redan förstörda. Det råder för mycket psykisk sjukdom och isolering ibland dem, de har tappat sin mojo, manliga mod och testot sjunker ständigt.

Inget fel alls på män.

Däremot mycket fel på er kvinnor, som ägnar sig åt att försöka skambelägga män. Men det är bra att ni visar upp sådant, så fler män får möjlighet att se hur ni verkligen är.

Ai flickvänner däremot skulle aldrig bete sig okvinnligt och barnsligt som du gör. Precis som du är äcklig och ond, kommer ai flickvännen vara trevlig stöttande varm och kärleksfull. Varenda man kommer föredra ai flickvänner, framför hatiska haggor av kött. :-)
Citera
2023-10-09, 11:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Tvärtom, 100% av männen som lockas av ai flickvänner har haft många flickvänner, vilket till slut lärt dom att ni kvinnor är skit.

Om du med "många flickvänner" menar deras porrsamling så är jag beredd att hålla med dig

Citat:
Falska,

Men män talar alltid sanning, va?

Citat:
giriga,

Men män vill inte ha saker, va?

Citat:
manipulativa,

Men män har aldrig manipulerat någon, va?

Citat:
och särskilt hånfulla

Men män är alltid trevliga när de kommunicerar, va?

Citat:
och korkade

Såvitt jag vet är genomsnitts-iq i princip identisk mellan könen.

Citat:
vilket du ger prov på ovan...

Nu är jag ifs både man och smart. Kanske i själva verket är du som är korkad med tanke på hur fel du hade, är det möjligt?

Citat:
Kvinnor som du är fiender. Allt med er är falskt. Mer falskt än till och med en ai inuti en maskin.

Vad sött med någon som tittat på typ Fresh & Fit och tror han därmed knäckt koden
Citera
2023-10-09, 11:25
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Tänker du på allvar att en robot ersätter interaktionen man har med en riktig människa?

I de frågeställningarna behöver man ha med sig att för de män som på fullt allvar ser AI-"flickvänner" som ett realistiskt alternativ, så är det den typen av interaktion de klarar av att hantera och känner sig trygga i pga egna emotionella och sociala begränsningar.

Dvs de här männen som är målgrupp är inte alls bekväma med någon som helst social interaktion till att börja med och har aldrig varit det, må vara i varierande grad. Det handlar alltså inte om att ersätta något - de är ju inte kapabla till att ha fungerande relationer till kvinnor oavsett - utan att de som förstahandsval väljer något som ligger inom ramen för det de känner sig trygga med.

Är den här teknologin något som kommer att skada hela generationer av pojkar/män framöver då? Tveksamt, vågskålen har redan tippat över och en konstant men ändå begränsad del av männen kommer ju aldrig att vara attraktiva för/kunna ha några meningsfulla relationer med kvinnor ändå. Om de sedan sysselsätter sig med AI påverkar ju inte den saken.

Citat:
Mot bakgrund av att 99 % av männen som dras till AI-flickvänner aldrig ens vidrört en kvinna så skulle jag inte vara alltför orolig för konsekvenserna

Ungefär så, ja.
Senast redigerad av DaEzz 2023-10-09 kl. 11:31.
Citera
2023-10-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Kan man mellanstadiematte så fattar vem som helst att det kommer bli förödande.

Om det föds för få barn, hur ska ett samhälle med dess ekonomi gå runt?

Det löser man med Massimmigration från Mellanöstern och Afrika och sedan blir det en vinst längre fram.
Citera
2023-10-09, 12:54
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Män är redan förstörda. Det råder för mycket psykisk sjukdom och isolering ibland dem, de har tappat sin mojo, manliga mod och testot sjunker ständigt.
Det är väl lite så diskussionerna om "var alla bra män tagit vägen" brukar gå. Oavsett om det är knulldockor eller onlinespel som diskuteras. Består kundgruppen av tillräckligt många som passerat point of no return eller som var så bortvalda på köttmarknaden att det ändå inte gör någon social och ekonomisk skillnad (mer än för de som kommer sälja prenumerationer på AI-flickvänner)?

Jag kan ur den synvinkeln förstå att en del kvinnor är oroliga för att en del av de män som faktiskt har ett bra marknadsvärde ska skaffa AI-flickvän på grund av olika anledningar. Det är där oron ligger egentligen.

Det är ändå intressant att de valde en så ekonomisk vinkel på larmrapporten/skambeläggandet. Halvfräscht mitt i all misandri. Men det är ändå en underliggande "män är skyldiga att lägga uppmärksamhet, pengar och jobb på oss"-attityden som lyser igenom. En jävligt mästrande attityd som gör en förbannat slak. Professorn kanske kan komma med en mer positiv och givande rapport om VARFÖR män ska ställa upp (när de ändå är så jävla värdelösa) och VAD som kan erbjudas så att de blir intresserade.

Citat:
De vågar inte ens kontakta kvinnor och det säger jag som kvinna med egen erfarenhet och av hur jag ser dem bete sig kring andra kvinnor. Så jag befarar att det är kört. Kan nog därför vara en god idé att de köper sina robotflickvänner så de får en syntetisk keldocka som medför en illusion av en flickvän.
Läste en artikel för några år sedan om att de som tog till sig av #MeToo och diskussionerna om övergrepp, tafs och feminism var framförallt killar som inte tallar eller säger åt tjejer att "le lite för mig, gumman". De som begår systematiska övergrepp eller är totalt misogyna tar inte åt sig eller tänker på konsekvenser. De har narcissistiska drag eller är sociopater/psykopater som alltid hittar på ursäkter och förklaringar.

Jo, även bland mig och mina väldigt vanliga vänner finns det en ganska stor tveksamhet till att ens flirta. Man nöjer sig med att vara allmänt trevlig. Har man missförstått? Är det värt jobbet?
En AI kan inte jämföras då det är en simulering av en människa med låga sociala trösklar som kanske kan ge retliga svar men aldrig spelar svår med armarna i kors. Jag antar att det finns en kundkrets som vill bli cuckade och förnedrade av sin AI (själv blir jag förnedrad varje gång jag skriver något i ASP och det räcker för mig).
Citera
2023-10-09, 13:09
Citat:

Även om detta är sant så interagerar männen fortfarande med kvinnor på ett eller annat sätt. Som nämnts tidigare i tråden så har kvinnor ett stort bekräftelsebehov. Idag kan de skapa ett konto på Tinder och överösas av uppmärksamhet från törstiga incels. Om AI-flickvänner blir verklighet kommer vi nog se fler sådana män som helt och hållet ger upp jakten på sex och riktiga förhållanden. Kvinnor får då svårare att söka bekräftelse och kan inte utnyttja egenskapen av att vara kvinna på samma sätt. Kanske inte är någon förödande konsekvens, men det är lite därför feminister motsätter sig denna typen av teknik.
Citera
2023-10-09, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Inget fel alls på män.

Däremot mycket fel på er kvinnor, som ägnar sig åt att försöka skambelägga män. Men det är bra att ni visar upp sådant, så fler män får möjlighet att se hur ni verkligen är.

Ai flickvänner däremot skulle aldrig bete sig okvinnligt och barnsligt som du gör. Precis som du är äcklig och ond, kommer ai flickvännen vara trevlig stöttande varm och kärleksfull. Varenda man kommer föredra ai flickvänner, framför hatiska haggor av kött. :-)
"Ai flickvänner däremot skulle aldrig bete sig okvinnligt och barnsligt som du gör. Precis som du är äcklig och ond"

"framför hatiska haggor av kött"

Om du fortsätter tänka så, kommer du bli tvungen att köpa en sådan där då du är hatisk.

Jag sa det var fel på BÅDA könen, aka de flesta människor är tillknycklade idag, psykiskt. Det finns inget skäl att gå in i defensiv mode. Jag är inte här för att attackera utan för att belysa. Belyser vi inte problemen, hur ska vi då kunna lösa dem? För att citera en känd profil: "You cannot change what you do not acknowledge" Och jag erkänner ju att mycket är fel med kvinnor så varför kan du inte erkänna detsamma om män?

Möt mig halvvägs så vi kommer vidare.
Citera
2023-10-09, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det är väl lite så diskussionerna om "var alla bra män tagit vägen" brukar gå. Oavsett om det är knulldockor eller onlinespel som diskuteras. Består kundgruppen av tillräckligt många som passerat point of no return eller som var så bortvalda på köttmarknaden att det ändå inte gör någon social och ekonomisk skillnad (mer än för de som kommer sälja prenumerationer på AI-flickvänner)?

Jag kan ur den synvinkeln förstå att en del kvinnor är oroliga för att en del av de män som faktiskt har ett bra marknadsvärde ska skaffa AI-flickvän på grund av olika anledningar. Det är där oron ligger egentligen.

Det är ändå intressant att de valde en så ekonomisk vinkel på larmrapporten/skambeläggandet. Halvfräscht mitt i all misandri. Men det är ändå en underliggande "män är skyldiga att lägga uppmärksamhet, pengar och jobb på oss"-attityden som lyser igenom. En jävligt mästrande attityd som gör en förbannat slak. Professorn kanske kan komma med en mer positiv och givande rapport om VARFÖR män ska ställa upp (när de ändå är så jävla värdelösa) och VAD som kan erbjudas så att de blir intresserade.

Läste en artikel för några år sedan om att de som tog till sig av #MeToo och diskussionerna om övergrepp, tafs och feminism var framförallt killar som inte tallar eller säger åt tjejer att "le lite för mig, gumman". De som begår systematiska övergrepp eller är totalt misogyna tar inte åt sig eller tänker på konsekvenser. De har narcissistiska drag eller är sociopater/psykopater som alltid hittar på ursäkter och förklaringar.

Jo, även bland mig och mina väldigt vanliga vänner finns det en ganska stor tveksamhet till att ens flirta. Man nöjer sig med att vara allmänt trevlig. Har man missförstått? Är det värt jobbet?
En AI kan inte jämföras då det är en simulering av en människa med låga sociala trösklar som kanske kan ge retliga svar men aldrig spelar svår med armarna i kors. Jag antar att det finns en kundkrets som vill bli cuckade och förnedrade av sin AI (själv blir jag förnedrad varje gång jag skriver något i ASP och det räcker för mig).
Intressant!

"Jag kan ur den synvinkeln förstå att en del kvinnor är oroliga för att en del av de män som faktiskt har ett bra marknadsvärde ska skaffa AI-flickvän på grund av olika anledningar. Det är där oron ligger egentligen."

Inget som skapar oro, det där, de funktionella männen har kvinnorna vid sina fötter, hade en i min släkt och han fick kvinnor trots han var 82 år gammal och var ute och dansade varje söndag. Och då var han dessutom gift. (Frugan satt lite butter hemma, håhå!) Detta pga att han var muskulös, intelligent, väldigt ödmjuk (men man kunde ej bete sig illa kring honom då han hade ett sjujävla temperament så det var ingen man drev med) kärleksfull, hederlig och givmild samt omhändertagande. Jag har sörjt honom varje dag sedan hans bortgång 1997 och fler med mig. En sådan man får man känna en gång i sitt liv och jag är hedrad över att få ära hans gener och över att ha fått ha honom i mitt liv öht. Går ibland till graven och pratar med honom. Önskar att ni alla fick en sådan man i era liv, män som kvinnor.

"Men det är ändå en underliggande "män är skyldiga att lägga uppmärksamhet, pengar och jobb på oss"-attityden som lyser igenom. En jävligt mästrande attityd som gör en förbannat slak."

Det håller jag absolut med om. Den ickeödmjuka attityden hade kunnat få en apa att tappa driften.

"Professorn kanske kan komma med en mer positiv och givande rapport om VARFÖR män ska ställa upp (när de ändå är så jävla värdelösa) och VAD som kan erbjudas så att de blir intresserade."

Jag har inte läst artikeln men litar på din ord. Detta är sådant en bra man lär sin son, hur man uppför sig, vad man gör och inte men dagens föräldrar (min gissning) är så upptagna med arbete och annat att de gissningsvis inte har tid? Att lära sina barn. Kanske är de rentav vilsna själva. Här behövs en förändring där föräldrar kan spendera mer tid med barnen och lära dem om livet innan de skickas ut i det ensamma. I mitt tycke alltså.

"Läste en artikel för några år sedan om att de som tog till sig av #MeToo och diskussionerna om övergrepp, tafs och feminism var framförallt killar som inte tallar eller säger åt tjejer att "le lite för mig, gumman". De som begår systematiska övergrepp eller är totalt misogyna tar inte åt sig eller tänker på konsekvenser. De har narcissistiska drag eller är sociopater/psykopater som alltid hittar på ursäkter och förklaringar."

Precis såhär. De empatiska killarna blir rädda och mer försiktiga vilket dödar parningsdansen medan de som utför de här sakerna inte bryr sig ett dugg utan förmodligen eldas på istället. Termen "jag ska ut och våldta en sosse" har man ju råkat på.

Så jag instämmer och skulle säga att du har helt rätt i din "analys". Skönt att läsa ett verbalt intelligent inlägg.

Tackar för att du mötte mig på denna nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in