Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-09, 20:35
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Ooh, you had me at "rejäl batteridildo"

Men hela gay/transscenen är fortfarande oaccepterad, den kommer förhoppningsvis ALDRIG accepteras fullt ut, det där är vidriga saker för söndertrasade själar, min vän. En robot på en skärm säger jag inget om liksom de gamla porrtidningarna men gay/transscenen är sjuuuk.
Jag håller delvis med. Flickvänsappar kommer bli accepterade långt innan kiss & bajs-bögar blir rumsrena (Det är de inte). Men jag tror folk redan är mer okej med straight-actinghomon än tanken på att deras brorsa har en AI-flickvän.

Citat:
Anyhow röstar jag iallafall för att låta pojkvaskrarna ha sina skärmrobotar, det blir bra. Man kan ju inte direkt klandra dem. Såg en grupp om 5 kvinnor idag på max 22 år gamla där fyra av fem var så extremt feta att de såg ut som 60-åriga tanter. EN av dem var fin i kroppen.. Så man börjar fatta varför killar kanske förlorat intresset. Det var hiskeligt att se. De går väl på psykmediciner som orsakar fetman.
Återigen så återkommer egenansvaret. Är man skitful på grund av skelettstrukturen, har konstiga ögon eller konstig näsa eller är väldigt kort eller lång så är det mycket svårt, dyrt eller omöjligt att fixa det. Har man inte en knasig sköldkörtel eller väldigt speciella dietbehov så kan man gå ner i vikt om man vill. Det är bara en fråga om energiintag. Jag har klarat det.

Sedan kanske man tycker att man är snygg som tjockis eller inte fäster någon vikt vid sin vikt. Jag har också reagerat på mängden överviktiga yngre runt 20 - 25 men man kan inte rädda någon som inte vill bli räddad. Nu är vi inne och tassar på fördomar om att alla som kommer skaffa AI-partner är fetton, arbetslösa och fula. För de är ingen social förlust för någon "normal" (och troligen ingen ekonomisk heller - men det är främst ett kvinnoproblem att inte hitta en man som tjänar mer). Men när de med lite status kommer komma ut med att de har en AI-partner kommer "de starka kvinnorna" få snyftintervjuer där de får berätta att "alla bra män var upptagna eller bögar" medan en Henry Cavill-man som gör detsamma kommer att framställas som en Andrew Tate eller ett forskningsprojekt som japanen som blev hund.
Citera
2023-10-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det handlar givetvis om att kvinnor föredrar att kunna välja och vraka ur en stor pool av män och samtidigt veta om att de män som blir bortvalda verkligen blir bortvalda. Det finns en sadistisk njutning i att veta att man har makten att ge men också att förvägra. Ifall då de män som blir bortvalda rycker på axlarna och går hem och knäpper på VR-headsetet och umgås med sin elva-av-tio-hentaiflickvän istället så försvinner en del av den här makten som kvinnor har. Där ligger "faran" och orsaken till "larmet".

Det handlar inte om världsekonomin eftersom även AI-flickvännerna kan monetiseras med exempelvis månatliga subscriptions eller kläder och tillbehör, så det går givetvis att tjäna pengar även på den här trenden. Men det är som sagt inte där problemet ligger utan i att maktbalansen rubbas.

Vi ser samma sak när det gäller sexleksaker. En stor fet Rabbit är ett feminint statement, här har vi en tjej som kan ta hand om sig själv och som inte behöver en karl för att njuta. Girl power och sexigt. En man med en Fleshlight är en helt annan sak, där talar vi om en sorglig figur som inte kan få äkta vara utan får nöja sig med att sitta och gnida dasen med en slipprig plastpåse. Tragiskt, patetiskt, avmaskuliniserande. Allt handlar om att kvinnors sexualitet är fräsch och sexig och progressiv samtidigt som mäns sexualitet är problematisk, äcklig och måste kontrolleras.

Det är där vi befinner oss när vi nu börjar tala om den här nya tekniken och dess möjligheter som främst kommer att utvecklas av och användas av män. Därför blir den problematisk. Och vi män är inte bättre. Vi står för att en hel del av de här attityderna cementeras och att kvinnorna får behålla makten över vår sexualitet. Se exempelvis det här inlägget.

1000% på det här inlägget. Håller med fullständigt och är jävligt glad att någon lyckats formulera det jag vill uttrycka!
Citera
2023-10-09, 20:44
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD
Hur många män kan konkurera mot en satisfyer?! En AI flickvän i VR och en riktig jävla sexdocka/fleshlight osv. Män har inte höga krav. Jävligt svårt att fucka upp faktiskt. Det är kvinnor som har problem med den här utvecklingen. Dit har feminister och hypergamin tagit oss. Män är av naturen problemlösare. Ekonomin lär väl hamna där den hamnar. Hypergamin är döden för samhället, så enkelt är det. Finns fan inget billigare eller mer perfekt än en AI flickvän. Jag längtar faktiskt efter diskusionerna som kommer om det här fenomenet.
Ja, i alla fall så ligger det i vår natur och inlärning att släppa ältandet och se vad du kan göra åt problemen du har.

Är du en torris - skaffa lite game.
Är du fet - minska energiintaget.
Är du fattig och outbildad - skaffa niggerjobb, jobba 50 timmar+ i veckan och lär dig hur man sparar pengar.

Det som är svårast är att skapa självkänsla eftersom en man värderas för vad han gör, inte vem han är. Här tror jag att de som är intresserade av AI-flickvänner helt enkelt ser en lösning. De är fullt medvetna om att det inte är på riktigt men det är inte poängen. Män är överjävliga på att "gilla läget" och att tacksamt nyttja alla möjligheter till motivation och självkänsla. Det kan lika gärna vara en hobby som motiverar - funkar det så funkar det. De vet om att de redan dömts av stora delar av samhället så de flesta har inte någon social status att förlora på en AI-flickvän. Undantagen är de udda högstatusmännen som skaffar en.
Citera
2023-10-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, i alla fall så ligger det i vår natur och inlärning att släppa ältandet och se vad du kan göra åt problemen du har.

Är du en torris - skaffa lite game.
Är du fet - minska energiintaget.
Är du fattig och outbildad - skaffa niggerjobb, jobba 50 timmar+ i veckan och lär dig hur man sparar pengar.

Det som är svårast är att skapa självkänsla eftersom en man värderas för vad han gör, inte vem han är. Här tror jag att de som är intresserade av AI-flickvänner helt enkelt ser en lösning. De är fullt medvetna om att det inte är på riktigt men det är inte poängen. Män är överjävliga på att "gilla läget" och att tacksamt nyttja alla möjligheter till motivation och självkänsla. Det kan lika gärna vara en hobby som motiverar - funkar det så funkar det. De vet om att de redan dömts av stora delar av samhället så de flesta har inte någon social status att förlora på en AI-flickvän. Undantagen är de udda högstatusmännen som skaffar en.

Ja mkt riktigt. Och då blir det som vanligt en kostnadsfråga. Vad investeringen är värd? Ska man investera i sig själv för en ev vinst. Eller på en säker vinst?
Citera
2023-10-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmaMale
Även om detta är sant så interagerar männen fortfarande med kvinnor på ett eller annat sätt. Som nämnts tidigare i tråden så har kvinnor ett stort bekräftelsebehov. Idag kan de skapa ett konto på Tinder och överösas av uppmärksamhet från törstiga incels. Om AI-flickvänner blir verklighet kommer vi nog se fler sådana män som helt och hållet ger upp jakten på sex och riktiga förhållanden. Kvinnor får då svårare att söka bekräftelse och kan inte utnyttja egenskapen av att vara kvinna på samma sätt. Kanske inte är någon förödande konsekvens, men det är lite därför feminister motsätter sig denna typen av teknik.

Ja de får bekräftelse och alla fördelar det ger, och det gör också att alla män värnar om deras intressen, vilket i slutändan gör män till en andra klassens medborgare.

De använder sedan denna position till att skapa en offerroll, se exempelvis metoo, men då borde de väl vara de största påhejarna av sånt som ger män alternativ till kvinnor. Men feministerna visar återigen vad det handlar om, feministerna vill ha kontroll över män. Män ska inte ha några alternativ och kvinnor ska diktera relationsmarknaden helt och hållet enligt feministerna, män ska dyrka marken kvinnor går på. Män får inte förnärma dem på något sätt, och män får inte söka alternativ. Män är deras slav.

Den dagen det tar slut med min flickvän, så tror inte jag att jag kommer söka efter en ny flickvän. Det är inte värt det i en sådan här miljö.
Citera
2023-10-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det löser man med Massimmigration från Mellanöstern och Afrika och sedan blir det en vinst längre fram.

Hur löser det något att massimmigrera en massa medelålders män? Ska man lösa detta problem med immigration så måste det främst vara unga kvinnor, så vi får ett överflöd på kvinnor, annars förvärrar man ju bara det problemet.
Citera
2023-10-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Kan man mellanstadiematte så fattar vem som helst att det kommer bli förödande.

Om det föds för få barn, hur ska ett samhälle med dess ekonomi gå runt?

Det beror väl på vilket samhälle man tror på, men arbetslösheten har ökat dramatiskt p.g.a teknologin, så frågan är hur många som kommer jobba om några generationer? Så i en sådan situation så är det kanske bra om befolkningen minskar, för mänsklig arbetskraft behövs mindre och mindre, så då blir alla människor till en belastning, unga som gamla. Redan idag så ligger arbetslösheten runt 50% i de flesta väst-länder.
Citera
2023-10-09, 21:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ja de får bekräftelse och alla fördelar det ger, och det gör också att alla män värnar om deras intressen, vilket i slutändan gör män till en andra klassens medborgare.

De använder sedan denna position till att skapa en offerroll, se exempelvis metoo, men då borde de väl vara de största påhejarna av sånt som ger män alternativ till kvinnor. Men feministerna visar återigen vad det handlar om, feministerna vill ha kontroll över män. Män ska inte ha några alternativ och kvinnor ska diktera relationsmarknaden helt och hållet enligt feministerna, män ska dyrka marken kvinnor går på. Män får inte förnärma dem på något sätt, och män får inte söka alternativ. Män är deras slav.

Den dagen det tar slut med min flickvän, så tror inte jag att jag kommer söka efter en ny flickvän. Det är inte värt det i en sådan här miljö.
Precis. Det är intressant att nästan alla frågor som rör män alltid kapas av en viss typ av girl bosses som formar åsiktskorridoren i gammelmedia. De är inte lika högljudda på forum och alternativa medier så där kan AI-flickvänner och liknande diskuteras mer utan att "what about my attention?" och "män måste börja ta ansvar för allt men samtidigt bli bättre människor (och vem som är bra avgör vi)" dyker upp.

Nu är alla kvinnor individer och de som tycker det är bra med alternativ till flickvänner kanske är få eller tysta. Eller så är det så att det inte ger lika många klicks med en kvinna som skriver att tycker det är bra eller skiter om män hon inte är intresserad av hittar på saker i sina liv. Man ska ju gärna vara alarmistisk och ett offer i mediaklimatet så när män som ingen bryr sig om anpassar sig och försöker lösa problem så säger jag att det är precis samma grej som när tjejer blir svartsjuka på ens intressen och hobbyer. Det är en störd kontrollgrej och dessutom syntax error när de i samma veva påpekar att majoriteten minsann är äckliga lågstatusmän som de ändå inte bryr sig om.

Ingen förklarar varför dessa män ska ge ett flygande knull om ekonomin, kvinnorna som är för fina för dem eller det bajsnödigt påklistrade argumentet om att "ta ansvar". Man motiverar inte någon med piska, piska och förakt. Det trodde jag var självklart.
Citera
2023-10-09, 22:03
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det beror väl på vilket samhälle man tror på, men arbetslösheten har ökat dramatiskt p.g.a teknologin, så frågan är hur många som kommer jobba om några generationer? Så i en sådan situation så är det kanske bra om befolkningen minskar, för mänsklig arbetskraft behövs mindre och mindre, så då blir alla människor till en belastning, unga som gamla. Redan idag så ligger arbetslösheten runt 50% i de flesta väst-länder.
Jag tror inte vi kommer komma till en punkt där robotar kommer göra allting.

Världseliten kommer inte tillåta detta.

Ett samhälle där robotar gör allt och vanligt folk bara softar och får allt serverat skulle utradera den ekonomiska klyftan som eliten skor sig på.
Citera
2023-10-09, 22:07
Medlem
4-OH-mets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Alla uppskattar att konversera med någon som förstår en, och som delar ens värderingar, humor och intelligensnivå. Det händer inte alltför ofta mig heller, och jag tror att det är likadant för majoriteten av människorna. Men man kan inte ge upp mänsklig kontakt för att det är lättare att tala med en digital docka. Det kommer aldrig att bota den djupa ensamheten som uppstår när man alienerar sig från flocken. Kom ihåg att du har träffat människor du kunnat samtala med, och det betyder att det kan och kommer att hända igen. Ge inte upp.

Här ges inte upp!

Jag har väldigt trevliga samtal med många olika individer så funkar hyffsat socialt skulle jag säga. Fint av dig att bry dig dock, värmer i dessa tider. Jag tycker det är så vi ska vara mot varandra.

Ontopic - Känner mig rätt övertygad om att världsekonomin kommer rulla på även om några skaffar sig AI flickvän.

För mig funkar det mer som porr skulle jag säga. Fast också som någon jag kan bolla tankar med som det är svårare att hitta någon människa att tala med om. Det är, för mig personligen, inget försök att skapa en partnerrelation. Åtminstone inte än så länge.
Citera
2023-10-09, 22:12
Medlem
sebastian_s avatar
Exakt samma sak som när finska feminister blev upprörda av sexrobotar. De vill behålla den sexuella makten som de har fått de senaste årtionden. Det är även samma sak som ligger bakom upprördheten kring prostitution. De vill inte ha konkurrens. De vill att männen ska vara så många som möjligt och så lättillgängliga som möjligt så att de kan välja och vraka utan problem. Det ska inte finnas prostituerade, sexrobotar eller Ai-flickvänner som lurar i skuggorna och hotar deras Harem av män.
Citera
2023-10-09, 23:28
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Jag förnekar knappast om att du har rätt om hur människan fungerar

Släpper man folks och särskilt kvinnors sexualitet fritt (som vi gjort senaste två decennierna) så är det klart som fan att det är våra evolutionära inprogrammerade instinkter som styr. Men det kommer föra med sig konsekvenser.

Menar du att innnan kvinnan blev "frisläppt" så styrdes människan inte av sina evolutionära instinkter? Du får nog förklara denna teori närmre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in