Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-09, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Fast det var en karl med fru. Nu pratar vi om rädslan att AI-flickvänner ska göra att ännu färre "bra män" finns på marknaden. De män som anses ha ett socialt och ekonomiskt värde - därav vinkeln på rapporten. Jag tror inte professorn bryr sig om Harry, 52år och 123 kilo, som jobbar två jobb som lokalvårdare och bor i källaren och bara väntar på att få ärva huset av mamma. Jag tror inte han skulle saknas om han skaffade sexleksaker och en AI-flickvän. Däremot finns det gott om coacher, förståsigpåare och "starka kvinnor som tjänar sina egna pengar" som tycker att han borde bli en bättre människa. Det vill säga betala för deras tjänster istället för en digital flickvän.
Självförbättring kan alltid kastas i ansiktet på män och reagerar de genom att bli sura är det fel i huvudet på dem. Jämför med hur kvinnor har rätt att bli kränkta för allt. Den sociala normen måste fixas till först skulle jag säga.

Även döttrar måste läras upp. Att bekräftelseknarka är ingen rättighet. Likaså att slippa egenansvar - det finns curlande föräldrar till allt men det är en jävla skillnad på vad som förväntas av män och kvinnor.

Som kvinna är det möjligt att du slipper se och uppleva det men anledningen till att män inte är så entusiastiska över förhållanden är att det känns som ännu ett jobb. Det vet jag både av egen erfarenhet och från bekanta. Jämför själv med när du varit med en kille som tagit dig för givet eller sett dig som markservice. Par som använder varandra som kryckor istället för att lappa och laga - ja, är man över 30 så är man skadat gods. Det är bara vara vuxen och hantera det. Ja, även män är fullt medvetna om det. Att ha en tjej som båda kan hantera sina issues med tillsammans är viktigt.

Där har du en stor anledning till att vissa män med marknadsvärde kommer att fundera både en och två gånger på digitala lösningar.
Det talade jag ju också om, att fungerande män är sociala och får partners enkelt, de är inte typerna som kommer gå på detta utan detta är något för de som inte kan.

Givetvis ska även flickor läras och spenderas tid med.
Citera
2023-10-09, 16:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Aha jag uppfattade det som att du kände dig hotad, jag är också för att de ska få ha mänsklig kontakt, trodde det var det du var emot. Men en fråga; nu när alla i landet blivit introverta och isolerar sig, hur hade du då tänkt de ska få kontakt? Kan du själv tänka dig att umgås med en av dessa herrar några dagar i veckan?

Inte utan betalning personligen. Nån form av föreningsliv kanske kan vara till nytta? Och kanske lite uppmuntran med inriktning på objektiv livsförbättring istället för "du duger som du är"-trams.

Men det är en komplex fråga som inte går att lösa fullt ut.
Citera
2023-10-09, 16:48
Medlem
Uppsendeväckande att någon påstår att problemet med att människor inte fortplantar inte är det stora uppenbara problemet att det inte kommer finnas några nya människor, utan för att "det är dåligt för ekonomin".
Citera
2023-10-09, 18:04
Medlem
Denutuss avatar
Jorden är långt ifrån överbefolkad. Tyvärr börjar det gå lite väl åt fel håll på vissa ställen i världen.
Bara Bill Gates o Co som tycker att vi är för många och vill dra ner på jordens befolkning, till att bara ha 500 miljoner slavar - som är som japanerna.

Får vi länkat en AI XXX med Neuralink, så behövs inte mycket för att få hjärnan att tro att kuken blir stimulerad av en riktig fitta eller mun. Vipps så är vi i Matrix’s Matrix.

Men va fan, vem sjutton vill ha oäkta varor, räcker ju att vissa kör in äckligt silikon och allt annat.
Men detta kommer ju vara utbrett i Japan om några år, där har dem ju redan grunden till ett sådant sätt att leva, tex med “fake girl friend”.
Citera
2023-10-09, 18:04
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej, någon sådan är såklart inte bra att umgås med. Precis som det inte skulle vara bra att umgås med en AI-flickvän som stjäl pengar eller en knulldocka tillverkad av extremt cancerframkallande material.

Att det är bättre att umgås med biologiska varelser än maskiner betyder såklart inte att alla biologiska varelser är bra att umgås med. Tamhundar är lämpligare än umgänge flodhästar. Och friska hundar är bättre rabieshundar. Hoppas detta klarade upp det hela.
Jo, lite klarare. Jag vet inte hur omogna och projicerande folk är men när de betalar för OF, AI-flickvänner, premium på dejtingsajter eller livsstilscoacher skulle jag säga att man måste vara väl medveten om sitt egenansvar om man inser att man bränner pengar på skit men får det man betalar för. Det samma om man lever i en relation där man går under ekonomiskt på grund av sin partner.

Citat:
Det talade jag ju också om, att fungerande män är sociala och får partners enkelt, de är inte typerna som kommer gå på detta utan detta är något för de som inte kan.
Då är det ju intressant att kvinnor ojar sig över detta - både som en ekonomisk och social grej. För "de som kommer gå på det" fanns ju inte på radarn överhuvudtaget. Kanske är det oroliga tjejkompisar, systrar och mammor som frågar "när ska du skaffa tjej" och tycker att någon kvinna "borde ta ansvar" och bli ihop med renoveringsobjektet. Kan tänka mig att det sättet att antingen skuldbelägga eller vara von oben kommer accelerera införskaffandet av digitala flickvänner bland "de som kommer gå på det".

Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Uppsendeväckande att någon påstår att problemet med att människor inte fortplantar inte är det stora uppenbara problemet att det inte kommer finnas några nya människor, utan för att "det är dåligt för ekonomin".
Jag tyckte det var "rätt fett med LULZ" på den vinkeln. Lite brutal ärlighet. Kärringen bryr sig mest om Rothschildsk fejkvaluta.
Citera
2023-10-09, 18:08
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-OH-met
Ja, du har rätt tänker jag i mycket av det du säger. Jag tror dock att det är utvecklande på något sätt ändå. Kanske öva sig i konversation eller nått. Vetefan.

Jag uppskattar att kunna konversera utan att för den skull kanske kränka någon. Det är inte alltid så lätt att hitta någon kompatibel partner i verkligheten.

Alla uppskattar att konversera med någon som förstår en, och som delar ens värderingar, humor och intelligensnivå. Det händer inte alltför ofta mig heller, och jag tror att det är likadant för majoriteten av människorna. Men man kan inte ge upp mänsklig kontakt för att det är lättare att tala med en digital docka. Det kommer aldrig att bota den djupa ensamheten som uppstår när man alienerar sig från flocken. Kom ihåg att du har träffat människor du kunnat samtala med, och det betyder att det kan och kommer att hända igen. Ge inte upp.
Citera
2023-10-09, 18:26
Bannlyst
Citat:
Jo, lite klarare. Jag vet inte hur omogna och projicerande folk är men när de betalar för OF, AI-flickvänner, premium på dejtingsajter eller livsstilscoacher skulle jag säga att man måste vara väl medveten om sitt egenansvar om man inser att man bränner pengar på skit men får det man betalar för. Det samma om man lever i en relation där man går under ekonomiskt på grund av sin partner.

Då är det ju intressant att kvinnor ojar sig över detta - både som en ekonomisk och social grej. För "de som kommer gå på det" fanns ju inte på radarn överhuvudtaget. Kanske är det oroliga tjejkompisar, systrar och mammor som frågar "när ska du skaffa tjej" och tycker att någon kvinna "borde ta ansvar" och bli ihop med renoveringsobjektet. Kan tänka mig att det sättet att antingen skuldbelägga eller vara von oben kommer accelerera införskaffandet av digitala flickvänner bland "de som kommer gå på det".

Jag tyckte det var "rätt fett med LULZ" på den vinkeln. Lite brutal ärlighet. Kärringen bryr sig mest om Rothschildsk fejkvaluta.
Nej precis men nu missar du en grej man inte tänker på här: Onlyfans. Tjejer sitter och åmar sig framför kameran och lägger upp sexvideor som dessa desperata stackars ratade hanar betalar för och alltså tjänas pengar på, de utnyttjas till tusen så tjejerna vill klart inte gå miste om sina lyxliv. Därför blir det jidder när de kanske får konkurrens eller rakt av kommer ratas själva.

Ja. Så äckliga har människor blivit.
Citera
2023-10-09, 18:38
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Du blandar ihop vad du tror är mina åsikter med hur människan fungerar. Jag vill många olika saker för.världen, men det hör knappast hit.
Jag förnekar knappast om att du har rätt om hur människan fungerar

Släpper man folks och särskilt kvinnors sexualitet fritt (som vi gjort senaste två decennierna) så är det klart som fan att det är våra evolutionära inprogrammerade instinkter som styr. Men det kommer föra med sig konsekvenser.
Citera
2023-10-09, 18:40
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det löser man med Massimmigration från Mellanöstern och Afrika och sedan blir det en vinst längre fram.
Givetvis är det ett alternativ. Men nu när politiker och folket tjatar om stängda gränser så är vi doomed.
Citera
2023-10-09, 18:45
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Nej precis men nu missar du en grej man inte tänker på här: Onlyfans. Tjejer sitter och åmar sig framför kameran och lägger upp sexvideor som dessa desperata stackars ratade hanar betalar för och alltså tjänas pengar på, de utnyttjas till tusen så tjejerna vill klart inte gå miste om sina lyxliv. Därför blir det jidder när de kanske får konkurrens eller rakt av kommer ratas själva.

Ja. Så äckliga har människor blivit.
Fast de flesta som bränner pengar på OF-brudar är inte efterblivna eller har diagnoser som sexmissbrukare eller stolpskott så de har ett eget ansvar för sin ekonomi och även ens sexliv räknas som egenansvar oavsett om man knullar med för dyra robotar, runkar till OF eller använder en rejäl batteridildo som nigerianska barn måste fixa jordartsmetaller åt.

Klart folk kommer reagera på någon som verkar ha ett osunt beteende men det går trender i vad man får köra kuken i eller sticka upp i fittan. Nu är samhällssynen på knullrobotar ganska negativ men det var den om de med andra fetischer, homosexuella och transpersoner också för inte så länge sedan.

Även om professorn lämnade in en objektiv och analyserande rapport så kommer den direkt att "analyseras" av nymoralister och bekräftelseknarkare enbart på grund av området den beskrev. Jag tror tyvärr inte ett dugg att reaktionerna på den kommer på grund av någon sorts ärlig omtanke kring den potentiella kundkretsen. Det är fingerpekande och ältande om hur "kvinnor kan drabbas värst" trots att det här är män som har väldigt minimal påverkan på kvinnors sociala och ekonomiska liv.
Citera
2023-10-09, 19:29
Bannlyst
Citat:
Fast de flesta som bränner pengar på OF-brudar är inte efterblivna eller har diagnoser som sexmissbrukare eller stolpskott så de har ett eget ansvar för sin ekonomi och även ens sexliv räknas som egenansvar oavsett om man knullar med för dyra robotar, runkar till OF eller använder en rejäl batteridildo som nigerianska barn måste fixa jordartsmetaller åt.

Klart folk kommer reagera på någon som verkar ha ett osunt beteende men det går trender i vad man får köra kuken i eller sticka upp i fittan. Nu är samhällssynen på knullrobotar ganska negativ men det var den om de med andra fetischer, homosexuella och transpersoner också för inte så länge sedan.

Även om professorn lämnade in en objektiv och analyserande rapport så kommer den direkt att "analyseras" av nymoralister och bekräftelseknarkare enbart på grund av området den beskrev. Jag tror tyvärr inte ett dugg att reaktionerna på den kommer på grund av någon sorts ärlig omtanke kring den potentiella kundkretsen. Det är fingerpekande och ältande om hur "kvinnor kan drabbas värst" trots att det här är män som har väldigt minimal påverkan på kvinnors sociala och ekonomiska liv.
Ooh, you had me at "rejäl batteridildo"

Men hela gay/transscenen är fortfarande oaccepterad, den kommer förhoppningsvis ALDRIG accepteras fullt ut, det där är vidriga saker för söndertrasade själar, min vän. En robot på en skärm säger jag inget om liksom de gamla porrtidningarna men gay/transscenen är sjuuuk.

Anyhow röstar jag iallafall för att låta pojkvaskrarna ha sina skärmrobotar, det blir bra. Man kan ju inte direkt klandra dem. Såg en grupp om 5 kvinnor idag på max 22 år gamla där fyra av fem var så extremt feta att de såg ut som 60-åriga tanter. EN av dem var fin i kroppen.. Så man börjar fatta varför killar kanske förlorat intresset. Det var hiskeligt att se. De går väl på psykmediciner som orsakar fetman.
Citera
2023-10-09, 20:29
Medlem
Hur många män kan konkurera mot en satisfyer?! En AI flickvän i VR och en riktig jävla sexdocka/fleshlight osv. Män har inte höga krav. Jävligt svårt att fucka upp faktiskt. Det är kvinnor som har problem med den här utvecklingen. Dit har feminister och hypergamin tagit oss. Män är av naturen problemlösare. Ekonomin lär väl hamna där den hamnar. Hypergamin är döden för samhället, så enkelt är det. Finns fan inget billigare eller mer perfekt än en AI flickvän. Jag längtar faktiskt efter diskusionerna som kommer om det här fenomenet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in