Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-11, 22:30
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Den vanliga kvinnan hade knappast en bodycount på 10 till 20 för bara några decennier sedan.

Du diskuterar något som inte har något med detta ämne att göra.
Citera
2023-10-11, 23:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Min poäng är att kvinnor idag har högre bodycount än vad kvinnan hade för några decennier sedan.

Om det är din poäng så resonerar du på ett väldigt märkligt sätt.

Citat:
Att du förnekar detta

Haha är det på riktigt svårt för dig att förstå vad som skrivs? Jag har bokstavligt talat skrivit motsatsen upprepade gånger OCH gett dig data i samma riktning. Vad mer behöver du för att förstå?

Citat:
och lutar dig mot idiotiska enkätundersökningar där kvinnor väldigt sällan är sanningsenliga om sitt sexliv.

Jag har redan bemött den här invändningen.

Citat:
I en sådan här fråga går det inte att luta sig på data eller forskning. Man lutar sig på empiri.

Det här var det dummaste du skrivit hittills. Inte minst eftersom du själv åberopade data alldeles nyss. Hur ska du ha det?

Citat:
På det man själv sett och hört i sin omgivning.

Fint! Då har jag hört och sett att du har fel och jag har rätt. Vad gör vi nu för att reda ut frågan? Tar till data, kanske?

Citat:
Det är bara komiskt hur du på riktigt tror att en kvinna på 70-talet hade en lika hög bodycount som average kvinnan 2023.

Citera mig när jag säger det. Snälla. Det här börjar bli ett skämt.

Citat:
Så var är dina argument som säger emot att kvinnan INTE förändras drastiskt vid sexuell frigörelse?

Kvinnans roll i samhället har ju uppenbart förändrats radikalt sedan framför allt andra världskriget, det är supertydligt. Men det enda jag fått från dig är att du stirrat dig blind på en enda parameter som du dessutom presenterat extremt vagt. Om du vill jag ska argumentera emot din tes måste du presentera den på ett lämpligt sätt. Och jag har verkligen bara sett plankade, tomma påståenden utan data.

Citat:
För att sexuell frigörelse är själva grunden till lägre barnafödande?

Snarare tvärtom. Preventivmedel och abort ger sexuell frigörelse. Preventivmedel och abort tillsammans med införandet sociala skyddsnät är vad som frigjort kvinnan från att vara bebismaskiner: man måste inte längre skaffa barn för att överleva och barn är inte längre en mer eller mindre oundviklig konsekvens av att ha regelbundet sex. Det visas tydligt genom att andra industrialiserade länder som har kvar traditionella könsroller i större utsträckning än t ex Sverige inte har högre födelestal, ofta t o m mindre.
https://www.scb.se/hitta-statistik/a...-barnafodande/

Citat:
Det är den sexuella frigörelsen som gör att kvinnor också tar till sig preventivmedel och aborterar foster. Om vi tänker oss för att vi i dagens samhälle tar bort preventivmedel och möjligheten till abort till 18 veckan så innebär det knappast att det helt plötsligt skulle födas en massa barn.

Då har du precis argumenterat emot dig själv

Du sa precis att sexuella frigörelse ger färre barn för att det gör så att kvinnor tar till sig preventivmedel och aborterar foster och nu säger du att barnafödandet inte skulle öka om man tog bort preventivmedel och abort. Ett präktigt självmål

Citat:
Kvinnorna hade i de fallen fortsatt knullat men där mannen istället får ta på sig kondomen och därmed skulle vi fortsatt ha lägre barnafödande.

Så du har alltså inte förstått att kondomen är ett preventivmedel?

Citat:
För att det återigen är grundförklaringen till allt? Du kan fortsätta hela natten och lista flera hundra faktorer, men du kommer fortfarande inte ifrån att det är den sexuella frigörelsen, ett resultat av den frihet kvinnan fått och de många alternativ som kvinnan har, som gör att en kvinna kan sikta på män i högre klass. Får kvinnan inte en sådan man så lever den kvinnan hellre ensam. Därför ser vi idag fler män utan partners, just för att de flesta männen är medelmåttiga till utseende och status.

Fint, fint fortsätt upprepa fresh&fit-slogans. Se om nån bryr sig. Har du nån självständig tankegång? Jag kan lika gärna kolla på youtube, de levererar sina argument bättre än vad du gör.

Citat:
Varför måste "den stora massan" betyda en majoritet? 30 procent är en stor massa

Kan du se att det är en skillnad på att säga "DEN stora massan" och "EN stor massa". DEN stora massan antyder helt klart en majoritet i dagligt språkbruk. MÅSTE det betyda en majoritet? Nej. Men det är återigen du som är oprecis i ditt språk.

Citat:
eftersom det är en stor del av männen. Som dessutom ökar. Särskilt när den siffran för inte så länge sedan låg på kanske 5-10 procent.

Jag trodde man inte fick hänvisa till statistik? Vilken clown du är

Citat:
Är det du som bestämmer definitioner för vad "den stora massan" ska betyda i tal?

Nej. Jag försöker bara förklara för dig att du är oprecis i ditt språk och det är inte första gången.

Citat:
Jag vet inte vilka siffror du tittar på. Problemet är att det inte går att säga att den källan är mer rätt än den andra.

Det får vi väl se. Det här är min källa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7293001/
Vilken är din?

Citat:
Men samtliga siffror tyder ändå på att unga män som inte haft sex ökat jämfört med några decennier sedan.

Ja. Och? Det har jag ju redan sagt?

Citat:
Det är mycket möjligt att även kvinnor inte har sex i samma stora utsträckning.

Inte om din tes stämmer. Det borde absolut inte ha ökat. Vart tog alla dess slampiga västerländska kvinnor vägen? Det hade ju förändrats radikalt enligt dig under 2000-talet

Citat:
Jag antar att du också tror på alla de enkäter som barn i högstadiet svarar på där de skriver att de knarkar dagarna i ända... som sedan media gör en stor grej av "fler och fler högstadielever knarkar".

Då antar du fel. IGEN. Återigen: Om du undrar vad jag tycker om en specifik fråga så ska du FRÅGA MIG. Du har bara fel när du gissar.

Citat:
Men förr all del, gå och förlita dig på en av många enkätundersökningar och ta för intäkt att det är den allvetande sanningen. Enkätundersökningar har generellt sett väldigt låg validitet och reliabilitet.

Så varför hänvisade du själv till en innan?

Citat:
För att det inte är samma trendiga grej? Hur många tjejer 2023 sitter och tindrar dagarna i ända? Det var mer intressant när skiten var nytt. Jag har själv sett skillnaden över åren då jag använt tinder till och från. Kvinnor är inte lika aktiva som förr. Jag har skapat profiler med en modellkille och kunde åren 2016-2019 få flera matchningar med kvalitetstjejer på gratisversionen. Idag får inte den här modellkillen samma uppmärksamhet i närheten, trots att jag då betalat för premiumversionen (Tinder platinum).

Source: Trust me bro.

Jag börjar på riktigt få nog av det här tramset nu.

Citat:
Du menar att det skulle finnas forskning som visar att kvinnor får fler DM:s 2023 än 2015?

????

Snälla, sluta dra slutsatser om vad jag säger. DU. HAR. ALDRIG.RÄTT.

Citat:
Precis, du har inte något att komma med i diskussionen.

Huvudet på spiken, det går jättedåligt för mig, du är alldeles för kunnig

Citat:
Du är bara en belackare som bara vill ifrågasätta precis allt ända in i absurdum.

Jag försöker lära dig nyanser. Men likt annat red pill skräp är du inte mottaglig för information.

Citat:
Varför i helvete utgår du från att statusmän måste innebära "nya destinationer"?

Jag har inte skrivit "nya destinationer"....jag pratar om utlandsdestinationer.

Du skrev nämligen att "dagens teknik kan göra en kvinna lättillgänglig för allsköns statusmän över hela världen". Och jag försöker få reda på hur många % av kvinnor du tror som får erbjudande om att åka till andra länder i världen för att träffa statusmän. Men det verkar vara svårt för dig att svara på den saken.

Citat:
Ok, så återigen sa du istället något intetsägande, det vill säga punkt 2? Så vad vill du egentligen ha sagt?

Du tog upp onlyfans som ett problem ur samhällssynpunkt. Jag förklarade att jag inte på något vis försvarat onlyfans. Jag förstår inte hur du inte kan förstå det? Jag vet med mig att jag skriver begriplig svenska och lägger tid på att tillse att det jag skriver är korrekt. Likväl missförstår du gång på gång. Finns det nåt jag kan göra för att underlätta för dig? Undvika meningar längre fyra ord? Undvika komplexa ord?

Vad var intetsägande med detta? Vad har jag specifikt sagt som var intetsägande tidigare?

Citat:
Vad är din åsikt då om att kvinnor idag horar sig på onlyfans istället för att jobba?

Tack för att du för första gången frågar mig istället för att göra felaktiga gissningar. Jag anser att det är destruktivt för det mentala välbefinnandet och försvårande för framtida relationer att arbeta för onlyfans och jag anser att det är patetiskt att vara betalande kund.

Såg du hur mycket enklare det blev?

Citat:
Förnekar du att detta sker?

Varför skulle jag förneka att kvinnor arbetar på onlyfans? Det vore lika korkat som att förneka att Tinder är större än nånsin.

Citat:
Här har du en artikel från idag. Vad lägligt. https://www.expressen.se/nyheter/ann...ken-av-jobbet/

Lämna din familj utanför den här diskussionen, tack.

Sista chansen att bete dig ordentligt nu. Sen lägger jag ner det här tramset och du får återgå till att runka till Tate-videos.
Citera
2023-10-11, 23:58
Medlem
Kollat på äkta människor eller
Citera
2023-10-12, 18:44
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Du diskuterar något som inte har något med detta ämne att göra.
Det är högst relevant att koppla AI-flickvänner till incels och lägre barnafödande.
Citera
2023-10-12, 19:11
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Tack för att du för första gången frågar mig istället för att göra felaktiga gissningar. Jag anser att det är destruktivt för det mentala välbefinnandet och försvårande för framtida relationer att arbeta för onlyfans och jag anser att det är patetiskt att vara betalande kund.

Varför skulle jag förneka att kvinnor arbetar på onlyfans? Det vore lika korkat som att förneka att Tinder är större än nånsin.

Sista chansen att bete dig ordentligt nu. Sen lägger jag ner det här tramset och du får återgå till att runka till Tate-videos.
Citat:
För det hänger ihop? Sexuell frigjordhet för kvinnor ---> lägre barnafödande? Färre män med partners --> fler AI-flickvänner?

Citat:
Haha är det på riktigt svårt för dig att förstå vad som skrivs? Jag har bokstavligt talat skrivit motsatsen upprepade gånger OCH gett dig data i samma riktning. Vad mer behöver du för att förstå?
Data för vad?

Citat:
Jag har redan bemött den här invändningen.
Din invändning svarade jag faktiskt tidigare på.

Citat:
Det här var det dummaste du skrivit hittills. Inte minst eftersom du själv åberopade data alldeles nyss. Hur ska du ha det?
När åberopade jag data? Citera.

Citat:
Fint! Då har jag hört och sett att du har fel och jag har rätt. Vad gör vi nu för att reda ut frågan? Tar till data, kanske?
Så kan du specifikt redogöra för vad du har sett och hört? Har du sett och hört att kvinnor inte knullar runt?

Citat:
Citera mig när jag säger det. Snälla. Det här börjar bli ett skämt.
Så du är benägen att hålla med mig här?

Citat:
Kvinnans roll i samhället har ju uppenbart förändrats radikalt sedan framför allt andra världskriget, det är supertydligt. Men det enda jag fått från dig är att du stirrat dig blind på en enda parameter som du dessutom presenterat extremt vagt. Om du vill jag ska argumentera emot din tes måste du presentera den på ett lämpligt sätt. Och jag har verkligen bara sett plankade, tomma påståenden utan data.
Du ska alltså fortsatt förneka att kvinnlig sexuell frigjordhet leder till minskat barnafödande, färre män med partners som i förlängningen leder till fler AI-flickvänner?

Citat:
Snarare tvärtom. Preventivmedel och abort ger sexuell frigörelse. Preventivmedel och abort tillsammans med införandet sociala skyddsnät är vad som frigjort kvinnan från att vara bebismaskiner: man måste inte längre skaffa barn för att överleva och barn är inte längre en mer eller mindre oundviklig konsekvens av att ha regelbundet sex. Det visas tydligt genom att andra industrialiserade länder som har kvar traditionella könsroller i större utsträckning än t ex Sverige inte har högre födelestal, ofta t o m mindre.
Även om preventivmedel och abort fanns 1930 så hade inte kvinnor knullat runt eftersom det fanns skam och kyrkans makt samt kärnfamiljen hade högre kurs.

Citat:
Det visas tydligt genom att andra industrialiserade länder som har kvar traditionella könsroller i större utsträckning än t ex Sverige inte har högre födelestal, ofta t o m mindre.
Ge mig ett exempel.

Citat:
Då har du precis argumenterat emot dig själv

Du sa precis att sexuella frigörelse ger färre barn för att det gör så att kvinnor tar till sig preventivmedel och aborterar foster och nu säger du att barnafödandet inte skulle öka om man tog bort preventivmedel och abort. Ett präktigt självmål
Var är motsättningen? Det ena utesluter fortfarande inte det andra. Preventivmedel och aborterade foster är en parameter i det hela till lägre barnafödande. Hade preventivmedel som abort och P-piller inte funnits hade kvinnor fortfarande inte fött en massa barn, eftersom det finns något som heter kondom.

Citat:
Så du har alltså inte förstått att kondomen är ett preventivmedel?
Jo. Men nu tänkte jag främst P-piller, spiral etc.

Citat:
Fint, fint fortsätt upprepa fresh&fit-slogans. Se om nån bryr sig. Har du nån självständig tankegång? Jag kan lika gärna kolla på youtube, de levererar sina argument bättre än vad du gör.
Har du slut på motargument?

Citat:
Kan du se att det är en skillnad på att säga "DEN stora massan" och "EN stor massa". DEN stora massan antyder helt klart en majoritet i dagligt språkbruk. MÅSTE det betyda en majoritet? Nej. Men det är återigen du som är oprecis i ditt språk.
Att skriva DEN stora massan förändrar fortfarande inte det faktumet att det inte finns ett bestämt tal som motsvarar "den stora massan". Det är bara din tolkning som du för. Inget vedertaget.

Citat:
Jag trodde man inte fick hänvisa till statistik? Vilken clown du är
Förnekar du att vi har färre oskulder idag jämfört med för typ 20-30 år sedan? Du tror inte det finns en förklaring till att incelrörelsen växt för åren som går?

Citat:
Nej. Jag försöker bara förklara för dig att du är oprecis i ditt språk och det är inte första gången.
Språk kan uttryckas på många olika sätt.

Citat:
Det får vi väl se. Det här är min källa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7293001/
Vilken är din?

Och i den står det "This study found that sexual inactivity increased among US adults, predominantly younger men, between 2000 and 2018, with potential public health implications."

Citat:
Ja. Och? Det har jag ju redan sagt?
Men vad bra, då är vi ju överens?

Citat:
Inte om din tes stämmer. Det borde absolut inte ha ökat. Vart tog alla dess slampiga västerländska kvinnor vägen? Det hade ju förändrats radikalt enligt dig under 2000-talet
Du är verkligen en expert på att ta ord ur sammanhanget. Jag förnekar inte att kvinnor inte har sex i perioder, däremot är det knappast så att kvinnan går utan partner/sex lika långt som en man som är dömd till ensamhet. Den kvinnliga ensamheten är dessutom självvald.

Citat:
Då antar du fel. IGEN. Återigen: Om du undrar vad jag tycker om en specifik fråga så ska du FRÅGA MIG. Du har bara fel när du gissar
Vad är din poäng?

Citat:
Så varför hänvisade du själv till en innan
Vilken då?

Citat:
Source: Trust me bro.

Jag börjar på riktigt få nog av det här tramset nu.
Ok boomer. Inte mitt fel att du knappt ens laddat ned appen och sett med egna ögon utvecklingen över tid.

Citat:
????

Snälla, sluta dra slutsatser om vad jag säger. DU. HAR. ALDRIG.RÄTT.
Jag poängterar bara att du är efterbliven som efterfrågar data och studier på en sådan grej

Citat:
Jag har inte skrivit "nya destinationer"....jag pratar om utlandsdestinationer.

Du skrev nämligen att "dagens teknik kan göra en kvinna lättillgänglig för allsköns statusmän över hela världen". Och jag försöker få reda på hur många % av kvinnor du tror som får erbjudande om att åka till andra länder i världen för att träffa statusmän. Men det verkar vara svårt för dig att svara på den saken.
Och i sedvanlig boomer-anda förstod du inte vad jag faktiskt menade. Det jag menade var att en kvinna med sin instagram gör sig tillgänglig för hela världen i och med den digitala utvecklingen. Förr konkurrerade du om en kvinna i samma skola/by som högst. Idag konkurrerar du i teorin med hela världen. Det är bara en metafor för att visa vilka alternativ en kvinna faktiskt har i dagens värld jämfört med för bara 10-20 år sedan.

Citat:
Du tog upp onlyfans som ett problem ur samhällssynpunkt. Jag förklarade att jag inte på något vis försvarat onlyfans. Jag förstår inte hur du inte kan förstå det? Jag vet med mig att jag skriver begriplig svenska och lägger tid på att tillse att det jag skriver är korrekt. Likväl missförstår du gång på gång. Finns det nåt jag kan göra för att underlätta för dig? Undvika meningar längre fyra ord? Undvika komplexa ord?

Vad var intetsägande med detta? Vad har jag specifikt sagt som var intetsägande tidigare?
Så vad vill du ha sagt? Kan du erkänna nu att onlyfans är ett problem där kvinnor idag i större utsträckning försörjer sig på den skiten istället för att jobba? Vad tycker du om att din helt vanliga granntjej har en större sannolikhet att hora sig på nätet jämfört med för bara några år sedan?

Citat:

Men vad bra. Då har vi identifierat ett problem med den moderna kvinnan och vad den sexuella frigjordheten lett till.

Citat:
Uppenbarligen behövde jag fråga eftersom du käbblat över min tes om att kvinnor horar sig i större utsträckning digitalt än för bara några år sedan.

Citat:
Har du inget annat att komma med?
Citera
2023-10-12, 19:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
När åberopade jag data? Citera.

Men snälla. Du skrev ju t ex "30 % av män mellan 18-30 år"

Eftersom du förnekar t o m sånt här, trots uppmaning om bättring, så lägger jag omedelbart ner. Hej då.

Nu väntar jag bara på att du i sista ordet ska titulera dig som vinnare trots att du blivit helt mosad. Kör på, gör mig inte besviken så här på sluttampen
Citera
2023-10-12, 19:39
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men snälla. Du skrev ju t ex "30 % av män mellan 18-30 år"

Eftersom du förnekar t o m sånt här, trots uppmaning om bättring, så lägger jag omedelbart ner. Hej då.

Nu väntar jag bara på att du i sista ordet ska titulera dig som vinnare trots att du blivit helt mosad. Kör på, gör mig inte besviken så här på sluttampen
Ja, och det grundar jag inte enbart på någon enkätundersökning, utan på även empiri och många de intervjuer som gjorts med unga män. En kombination av data. Du förlitar dig på en enda enkätundersökning. Där är skillnaden. Så nej, det är verkligen inte någon överraskning att så många unga män inte haft sex på ett år. Sen är det svårt att sätta exakta siffror på saker, men någonstans där kan vi vara säkra på.

Att jag ställde den frågan berodde på att jag ville veta exakt vad du åsyftade på, eftersom du likt ett dampbarn väljer att ta små meningar i ett enda stort inlägg och svara med korta meningar.

Varför är det så många unga män idag som klagar på att de inte får fitta jämfört med för 10-20 år sedan?
Citera
2023-10-12, 21:12
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Det är högst relevant att koppla AI-flickvänner till incels och lägre barnafödande.

Men knappast förtryck av kvinnlig sexualitet av kyrkan?
Citera
2023-10-14, 01:56
Bannlyst
Ska jag ersätta min fru med den här AI flickvännen?

https://candy.ai/

Här kan man välja flera olika AI flickvänner och chatta med dom. De gör precis som du säger, tjatar aldrig och skickar nakenbilder från alla olika vinkar bara du ber dom. Är man på dåligt humör så får dom en alltid på bra humör genom att skicka något humoristiskt.

Citat:
Why are you looking ugly today?

I'm not looking ugly, I'm just having a bad hair day. Is there something else you wanted to talk about?

Don't hit me with that attitude. I'm your boss

Excuse me? That's not how relationships work. And besides, I don't think you'd be so eager to be my boss if you knew how badly I would fuck you senseless. *She says, smirking.*

Måste säga att jag som är en gammal gubbe är väldigt imponerad av vart tekniken tagit oss.
Citera
2023-10-14, 02:07
Medlem
Aja Bajas avatar
Jag har aldrig gillat att chatta. Ingenting för mig. Jag väntar tills det kommer robotar.
Citera
2023-10-14, 02:33
Medlem
fjollciggs avatar
Knullar du henne i diskettstationen då, eller?
Citera
2023-10-14, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Jag har aldrig gillat att chatta. Ingenting för mig. Jag väntar tills det kommer robotar.

Robotar blir dyra men jag hoppas att det går att sätta in en AI i sexdocka som man kan prata med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in