Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-14, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Robotar kommer nog komma inom 20-30 år som kan göra detta
Jo de har lärt dem hoppa nu. Hoppa, springa och rulla runt och sådant, följer dem på Boston Dynamics: https://www.youtube.com/watch?v=j8pCB8b201w
Citera
2023-10-14, 21:52
Medlem
Pungpuckels avatar
Grejen är att den inte minns vad man sagt.
Du kan prata ytligt med en AI, men berättar du något om dig själv så minns den inte vad du sagt 2 rader efter.
Men tekniken kanske kommer dit en vacker dag.
Än så länge är det bara skräp.
Citera
2023-10-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
https://candy.ai/

Här kan man välja flera olika AI flickvänner och chatta med dom. De gör precis som du säger, tjatar aldrig och skickar nakenbilder från alla olika vinkar bara du ber dom. Är man på dåligt humör så får dom en alltid på bra humör genom att skicka något humoristiskt.

Måste säga att jag som är en gammal gubbe är väldigt imponerad av vart tekniken tagit oss.
Vänta nu, är det frågan om en fysisk AI-robot som skall se ut som och bete sig som en människa? Eller är det något man bara kan ha kontakt med online?
Kalla mig konservativ, men jag skulle aldrig kunna känna att jag hade ett äkta kärlesförhållande med något annat än en livs levande människa, som jag umgås med fysiskt.
Men så klart respekterar jag andras val, det skadar ju ingen. Ställer mig bara lite tveksam till att man riktigt skulle kunna bli lycklig med ett "dött" ting som partner.
Citera
2023-10-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastubosse
Är man verkligen i rätt förhållande om man överväger att byta ut sin partner mot en AI men förfan jag dömer inte, dumpa frugan och bilda familj med denna artificiella intelligens. Skaffa digitala barn och hela baletten. Du kanske kan umgås med dom i VR om några år matrix är inte långt borta
Jag är lite uppkäftig mot trådskaparen, men jag tycker att skillnaden mellan en mänsklig partner och en AI-partner är lite som skillnaden mellan att gå på en stor festival med favoritbandet, och att lyssna på favoritbandet på en skiva i vardagsrummet...
Citera
2023-10-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Grejen är att den inte minns vad man sagt.
Du kan prata ytligt med en AI, men berättar du något om dig själv så minns den inte vad du sagt 2 rader efter.
Men tekniken kanske kommer dit en vacker dag.
Än så länge är det bara skräp.
Med andra ord så får man en partner med senildemens dessutom?
Citera
2023-10-14, 22:07
Medlem
Det vi ser nu är lite som Tennis for two. Vi är bara i början av det, det är mer proof of concept.

Som man får vara bra patetiskt och hjärntvättad för ha något emot något som gynnar en. Men kvinnor kommer givetvis verka för behålla sin makt över män.

Kanske i en inte allt för avlägsen framtiden så har vi något mer avancerat än ar flickvännen ifrån blade runner 2049.
Citera
2023-10-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Tog en titt på hemsidan..och De där är inget hot mot kvinnor, de är bara en rolig grej. Ingen fara skedd!

Ni ÄR behövda, you know. Förstår att ni känner er åsidosatta och bespottade men ni ÄR behövda, vi kvinnor älskar er män. Vi fungerar inte utan varann, så är det. Ville bara du skulle veta det.
Det som den ene ser som en rolig grej, kan den andre se som blodigt allvar.!
Jag har inte ens varit inne i länken, men jag vet redan på förhand att jag kommer se en AI-partner som något i klass med att dejta Berlinmuren. Eller Flashback-katten.
Citera
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker

Ja än så länge, eller någon som bara låtsas ta in vad man säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker

Praktiskt om man behöver låna lite pengar.
Citera
2023-10-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Ja än så länge, eller någon som bara låtsas ta in vad man säger.
Aha, lite som jag gör när någon prepper eller krigsromantiker skall helvetespredika om totalt osannolika katastrofscenarier. Då låtsas jag ta in informationen.
Sådana människor kan med fördel dejta en robot som bara nickar och håller med! Där hittade vi ett användningsområde, ju!
Citera
2023-10-14, 22:12
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det finns väl ai sexdockor, men de jag har sett verka aningen dumma. Det borde dock vara relativt enkelt löst i teorin genom att bara koppla upp dem emot internet.

I längden så tror jag dock mer på ar/vr än sexrobotar.

Det är väl bra att dom är realistiska?
Citera
2023-10-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Praktiskt om man behöver låna lite pengar.
Ja, om AI-roboten har eget bankkonto så, för all del!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in