2023-10-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Jag tycker synd om Felicia. Tänk att skada sig, hamna i koma, sen kommer ens släkt och ska hjälpa till och lyckas fucka upp det så in i helvete. Som du säger, allt kommer fram. Sen vakna upp till detta kaoset. Som hade kunnat undvikas om släkten varit lite mer smidig.

Jag hoppas hon kan hämta sig från det här.

Ja, tycker också synd om henne.
Skulle misstänka att det är den där kriminella Norrbaggen som övertalat henne att de ska tjäna pengar på att visa upp fittan hennes. Är ju ett smidigt sätt för honom att få försörjning därborta och slippa stå och diska på nån restaurang.
Citera
2023-10-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Skulle misstänka att det är den där kriminella Norrbaggen som övertalat henne att de ska tjäna pengar på att visa upp fittan hennes. Är ju ett smidigt sätt för honom att få försörjning därborta och slippa stå och diska på nån restaurang.

Var finns det något bevis för att hon faktiskt legat i KOMA?

Hade hon gjort det hade hon INTE fått åka hem reguljärt några dagar efter. Tro mig.

Och vadå ”skada sig”?! Hon har själv utsatt sig frivilligt för en plastikoperation medveten om de risker det innebär.
Citera
2023-10-19, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Har en närstående som varit i kontakt med Sydsvenskan/Helsingborgs dagblad. Som ändå betraktas som relativt seriös.. och ifrågasatt deras grunder till artikeln men inte fått något ordentligt svar

FÖRKASTLIGT.

Ut med nya artiklar om att det hela var en bluff och i själva verket var Felicia där för en brasilian butlift som gick snett, inte fan tror jag ngn donerat om de lagt fram det så. Och varför inte bara sälja av några hästar om de behövde pengar till flygbiljetten hem till svedala där hon kunde gömma sig och sitt misslyckade arsle?!

Som vi alla redan bekräftat: pengarna går rakt till kronofogden där det ligger skulder på hundratusentals kronor i hennes namn och resten blir kanske en ny travhäst till mamman.

Fy fan alltså. Så många människor i världen som är i behov av stöd och hjälp PÅ RIKTIGT och det existerar äckliga vidriga människor som dessa som hittar på en mopedolycka och snyfthistorier om hjärnskador och livshotande koma som de ej ”vet om hon vaknar upp ur” och nästa dag flyger hon reguljärt hem.

VILKET JÄVLA BEDRÄGERI. Skit ska skit ha och jag hoppas att dessa människor får ordentligt av det. Att mamma Susanne får jobba inom vården är bara det förfärligt!
Jag har också mailat Sydsvenskan/Helsingborgs anette.niklasson@hd.se, noll svar såklart
Citera
2023-10-19, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Hon var ett tappat WT långt innan denna resa
Citera
2023-10-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Det är jävligt viktigt att vara på plats på flygplatsen när de landar, och ha kamerorna redo. Tipsa all media ni kan, allt från massmedia till små frilansare. Det är nu eller aldrig. För de kommer gå under jorden så fort de landat. Det är olagligt att ombordstiga ett vanligt passagerarflygplan med sådanna skador. Detta är 100% en bluff. Det finns inga som helst undantag när det gäller sådant. Läs flygbolagets regler!

Kanske har hon varit på sjukhus, men någon moped/motorcykelolycka och koma har det verkligen inte varit! Fortfarande inte ett enda ord om "olyckan" i thailändsk media. Och att nu bokstavligt talat ha tabbat sig så hårt att gått ut med information om att de flyger hem MED VANLIG PASSAGERARFLYG, hur jävla dumma är dom?!

Och så har de blandat ihop alla SOS-bolag. Fyfan vad vidrigt beteende att lura folk på den summan pengar. Pengarna kommer gå till att betala deras fucking Kronofogde-ärenden. Kommer aldrig släppa detta innan de är bakom lås och bom. Sanna mina ord.

NEJ, det är inte olagligt att åka kommersiellt plan hem med sjuktransport. Alla stora flygbolag har möjligheten att göra om den främre delen av planet till sjukstuga. Man tar bort säten, man skärmar av och man har möjlighet att koppla in respirator. Båren kommer på sist och är sen först ut vid landning. Man räknar med en till två sjukvårdspersonal och även familj. Sjukvårdspersonalen sitter i direkt anslutning till båren och familjen får platser så nära det går att boka. Det här är samarbeten som flygbolagen har med övrigt inblandade instanser, de tjänar mer att ta med någon på bår än om de sålt vanliga säten. Det är ett billigare alternativ än ambulansflyg och något som även försäkringsbolagen gärna ser att man tar som alternativ om möjligheten finns.

Jag förstår inte att du kan låta så tvärsäker på sånt du uppenbarligen inte har koll på, hoppas det inte är likadant med annan info du gett i tråden.
Senast redigerad av Skottland11 2023-10-19 kl. 18:02.
Citera
2023-10-19, 18:03
Medlem
Citat:
Hade hon gjort det hade hon INTE fått åka hem reguljärt några dagar efter. Tro mig.

Det här är varför det blivit sådant drev. Hon ligger först i koma i över en vecka, inte ett enda bildbevis, ingen på ön vet något, läkarna säger att de inte ens vet om hon kommer att vakna upp igen, och sedan kan hon plötsligt mirakulöst åka hem med reguljärt flyg efter att familjen inskaffat sig 1 msek netto.
Citera
2023-10-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Det är mytomani och bedrägeri.

Bered era kameror så livestreamar ni här på flashback kl 07 imorgon. Vill se när horan blir filmad i alla olika vinklar för att se om hon faktiskt är i koma.

Jag kommer att titta. Kör bara kör!
Citera
2023-10-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disknu
Hon var ett tappat WT långt innan denna resa

Ja, det betvivlar jag inte.
Men poängen var ju att den där Norrbaggen knappast varit en hjälpande hand.
Förutom att hålla i Camcordern i sängkammaren då förstås... *s*
Citera
2023-10-19, 18:09
Medlem
SosseIslamisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Sannolikt ljuger han att han skickat ett öppet brev till Tobias Billström då det är offentlig handling och kan kollas upp. Alternativt är han lite korkad. I och för sig kan han ju fatta att det bara arkiveras utan åtgärd så att säga. Det som är märkligast i denna historia är att en hel släkt skulle vara med på scamen. Finns ju absolut ingenting som stämmer. Det regnade ju inte ens. Närmast till hands är att hon råkat ut för en olycka, men av helt annan karaktär vad nu det kan vara som inte pressen i Thailand skulle publicera. Spåret med en plastikoperation kan man ju tänka sig för då stämmer det nog att hon hamnat i koma.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är väldigt många skadade som fått bilder från sjukhusvistelsen publicerad i media. Det färskaste exemplet borde väl vara Luna i Västerås.

Dessutom är det inte bara avsaknad av foto på henne i sjukhussängen som gör att det här verkar skumt. Finns många andra grejer också. Exempelvis att det inte regnade i det området olyckan skulle ha ägt rum den 8 oktober. Familjen väljer en gammal bild på henne till tidningen där hon framstår som en oskyldig hästtjej som var på backpackerrresa, när hon i själva verket är onlyfans-hora som är utvandrad.

Citat:
Ursprungligen postat av coli
Instämmer.

Det är inte eleka människor som ifrågasätter, det är ett sunt förfarande att vara kritiskt fundersam i en alltför ofta oärlig värld.

Av uppskattning, tacksamhet och av hänsyn till alla som donerat - och inte minst för att få fortsatta donationer - borde anhöriga naturligtvis ha en vilja att snabbt tysta eventuella oklarheter.

Om det nu saknas mediarapporter om olyckan i Thailand, att det inte regnade där 8/10, inget bokat flyg, att ingen svensk finns inlagd på det uppgivna sjukhuset, att hon bott i Thailand ett år och jobbar där, att Felicia sedan tidigare har misstänkt stora skulder, tidigare är dömd för brott osv.osv
Ja då ser man naturligtvis till att snabbt presentera bevis och tysta tvivlarna.

Om man har rent mjöl i påsen och detta vore en sann story skulle anhöriga naturligtvis omedelbart lagt upp bevis i form av foton på sjukhusräkningen, på polisanmälan, på polisens videofilm som modern inte orkat se, på sjukhuset, på ansvarig läkare, på Felicias sjukhussäng etc etc.

Att anhöriga inte gjort det samtidigt som svensk media totalt tystnat om Felicias olycka - är nog tyvärr väldigt talande.
Hoppas sanningen kommer fram.
Beklagligt för alla som donerat.

Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Jag är säker på att Felicia har råkat ut för något som gör att hon behöver ambulansflyg hem, dock så tror jag inte på den officiella versionen. Om det är en plastikoperation som gått fel, en överdos eller pojkvännen ljugit och familjen går på hans version lär visa sig.

Mamman säger att det finns en film från olyckan, att de kanske ska polisanmäla mannen som körde på Felicia efter hon vurpat och hon specificerar skadorna. Att ljuga på den nivån känns å andra sidan inte heller rimligt, det verkar vara en rätt normal familj förutom dottern som spårat. Jag har svårt att se att släkten lägger tid och pengar på att åka till Thailand för att vara med på något bedrägeri inför vänner, släkt, sociala medier och Expressen.

Men något stämmer inte med tanke på sådant som användare har grävt fram gällande t ex bristande info från Thai-media, ingen polisrapport och att det inte regnade. Jag lutar som sagt mot att det är något som mörkas och att det var lättare att säga moppeolycka. Om det sen är pojkvännen som startat lögnen eller om det är släkten kommer väl fram förr eller senare.

Time and Date: Past Weather in Ko Samui — Graph
Ko Samui Weather History for 8 October 2023

01:00 26 °C Passing clouds
04:00 26 °C Overcast
07:00 26 °C Fog
10:00 29 °C Partly sunny
13:00 32 °C Partly sunny
16:00 30 °C Fog
19:00 26 °C Passing clouds
22:00 26 °C Fog
Håller med, det är något som inte stämmer. Som sagt, det regnade inte ens. Bara det faktum att de ljuger på den punkten så faller hela korthuset.
Citera
2023-10-19, 18:13
Medlem
Citat:

Och vadå ”skada sig”?! Hon har själv utsatt sig frivilligt för en plastikoperation medveten om de risker det innebär.

Hon har varit i koma i elva dagar och det som avgör om man får flyga är bla svullnaden i hjärnan. Om svullnade gått ner så flygs det komapatienter hem, det är inte unikt för Felicia. Vidare så innebär inte regulärflyg att de försöker halvlägga henne över säten när hon är medvetslös och typ släpar henne ombord. Främre delen av planet görs om till sjukstuga med möjlighet att bla koppla in respirator.

Övrig info kring henne lämnar många frågetecken. Men just det här med att hon det bestämdes att hon inte skulle flygas hem i ambulansflyg, utan vanligt flyg, verkar många ha missförstått och gått igång på.
Citera
2023-10-19, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Hon har varit i koma i elva dagar och det som avgör om man får flyga är bla svullnaden i hjärnan. Om svullnade gått ner så flygs det komapatienter hem, det är inte unikt för Felicia. Vidare så innebär inte regulärflyg att de försöker halvlägga henne över säten när hon är medvetslös och typ släpar henne ombord. Främre delen av planet görs om till sjukstuga med möjlighet att bla koppla in respirator.

Övrig info kring henne lämnar många frågetecken. Men just det här med att hon det bestämdes att hon inte skulle flygas hem i ambulansflyg, utan vanligt flyg, verkar många ha missförstått och gått igång på.

Historien är fabricerad och de 1 miljon de fått är ännu inte berättigat. Klart man går igång.
Citera
2023-10-19, 18:18
Medlem
Det enda som talar för är att Felicia inte uppdaterat något i sina sociala kanaler, eller gjort sitt IG privat. Jag tror som många andra i chatten att det handlar om ett kirurgiskt ingrepp som gått fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in