2023-10-26, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Det han skrev var ett solklart hot och du kan anmäla honom för det om du vill.

Nja, känns som det skulle bli ett "ord mot ord" fall ändå. Typ att han säger - "jag menade inte så, jag ville bara prata med honom" eller liknande. Eftersom han var irriterad, ledsen, uppriven eller förbannad för alla andras smutskastning. Och trodde dessutom att jag var delaktig men att han hade fel så står jag där sen med att jag ska betala pengar för något om det skulle tas vidare för de tycker det är urlöjligt och dessutom så ska de få se min flickvän naken om de eventuellt får för sig att vilja rota själva i min telefon
Citera
2023-10-26, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Mailkorrespondens med Bangkok Hospital Samui och Koh Samui Tourist Police Station vilket ligger väldigt nära sjukhuset:

--------------------------------------

Koh Samui Tourist Police Station
Hemsida: https://www.facebook.com/kohsamuitouristpolice/
Email 1: samuitpd325@outlook.com
Email 2: samui_police@hotmail.com
Info: https://timesamui.com/place_tourist-...-koh-samui_384

Mail: https://i.imgur.com/gsMyWhf.png

Bangkok Hospital Samui
Hemsida: https://bangkokhospitalsamui.com/en/
Email: info@bangkokhospitalsamui.com

Mail: https://i.imgur.com/Ux3uaua.png

Jag har även mailat Koh Samui Municipality Office, men har inte fått svar:
Hemsida: https://www.kohsamuicity.go.th/frontpage
Email: info@kohsamuicity.go.th

Sen om det är rätt polisstation eller om hon flyttats mellan sjukhus vet jag inte. Men detta är den informationen jag har fått.
Väldigt intressant om trafikolycka kan uteslutas

Någon med erfarenhet som vet hur man ska tolka dessa mail?
De kanske inte har koll eftersom det sker så mkt trafikolyckor?
Kommer såna här olyckor utan dödsfall med i media i vanliga fall?
Kan tänka mig att turistolyckor rapporteras

Kontakta svenska ambassaden i thailand? De brukar vara med på ett hörn

Har ju med sekretess att göra, vad svarar de om man frågor om en svensk var inlagd under oktober?

Finns en som var med på flyget i gofundmekommenterarna
Kontakta gärna de som swishat mest och varna
Citera
2023-10-26, 03:47
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielMa
Nja, känns som det skulle bli ett "ord mot ord" fall ändå. Typ att han säger - "jag menade inte så, jag ville bara prata med honom" eller liknande. Eftersom han var irriterad, ledsen, uppriven eller förbannad för alla andras smutskastning. Och trodde dessutom att jag var delaktig men att han hade fel så står jag där sen med att jag ska betala pengar för något om det skulle tas vidare för de tycker det är urlöjligt och dessutom så ska de få se min flickvän naken om de eventuellt får för sig att vilja rota själva i min telefon

Du lade väl upp hot du fått skriftligen som var allvarliga, typ jag vet var du bor och jag kanske kommer och gör ett besök så får vi se hur kaxig du är. Länka gärna igen för dem som inte sett det. Muntliga hot är svårare att bevisa så klart men eftersom det finns skriftligt och man kan bevisa att ni har pratat så är dina uppgifter trovärdiga skulle jag tro.
Din telefon har de absolut ingen anledning att rota i, du är målsägande.
Citera
2023-10-26, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielMa

Du blev helt klart hotat och du har också bevis för det. Jag tycker absolut att du ska polisanmäla det. Du blir inte skyldig att betala någon rättegångskostnad om åklagaren inte vinner målet. Polisen som utreder behöver bara se hoten, de har ingen anledning att tömma din telefon och kolla på allt annat du har där, du är ingen misstänkt brottsling.

Såna här ska inte komma undan med att hota folk.
Citera
2023-10-26, 04:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
På vilket sätt kan det vara ”livsfarligt” att ifrågasätta såna här fall? Vad har dessa som ifrågasatt ”ställt till med”?

De fick väl inte in lika mycket deg som de annars skulle ha fått... Och att sälja av några hästar eller inteckna villan för att rädda F:s liv var inte på tapeten, så därför var det livsfarligt att potentiella givare fick konsumentupplysning på Flashback. Tolkar jag det.
Citera
2023-10-26, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Du lade väl upp hot du fått skriftligen som var allvarliga, typ jag vet var du bor och jag kanske kommer och gör ett besök så får vi se hur kaxig du är. Länka gärna igen för dem som inte sett det. Muntliga hot är svårare att bevisa så klart men eftersom det finns skriftligt och man kan bevisa att ni har pratat så är dina uppgifter trovärdiga skulle jag tro.
Din telefon har de absolut ingen anledning att rota i, du är målsägande.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Du blev helt klart hotat och du har också bevis för det. Jag tycker absolut att du ska polisanmäla det. Du blir inte skyldig att betala någon rättegångskostnad om åklagaren inte vinner målet. Polisen som utreder behöver bara se hoten, de har ingen anledning att tömma din telefon och kolla på allt annat du har där, du är ingen misstänkt brottsling.

Såna här ska inte komma undan med att hota folk.

Känns typ taskigt på något vis. Felicia ligger ju trots allt i koma och kanske kommer att dö eller aldrig bli densamma igen. Men låt säga att hon mirakulöst vaknar och blir som sig själv igen så kanske inte en anmälan vore för sent? Jag är absolut inte ute efter några pengar. Men jag tycker att han är ett svin, oavsett om människor varit på. Skulle de dessutom förlora henne så känns det nog som att man inte vill göra mer skada.

Dessutom kontrade jag efteråt med att han var en jäkla pajas och att han skulle slå slag i saken om han var så himla tuff själv istället för att bara hota via text. Och att om han kunnat åka ner till Thailand så kan han komma till Värmland också.
Senast redigerad av DanielMa 2023-10-26 kl. 05:56.
Citera
2023-10-26, 06:10
Medlem
"Familjen" hade satt en mål med insamlingen (GoFoundMe) på 1 342 900 kr. Varför denna specifika summan?
Räknade de med att givarna skulle betala in hennes skulder hos Kronofogden också?

Nu skriver Aftonbladet att de fått in 900 000 och då skulle ca 150 000 swishats eller på annat sätt nått mottagarna än genom GoFoundMe.

Snacka om girighet när de redan hade pengarna för sjukhus och transport.
Senast redigerad av Builder123 2023-10-26 kl. 06:18.
Citera
2023-10-26, 06:30
Medlem
Nalle22s avatar
Att hon brutit ryggen va det en trådsanning?
Citera
2023-10-26, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle22
Att hon brutit ryggen va det en trådsanning?

Var har du läst det? Brutit ryggen? Det enda jag läst är ryggskador.
Citera
2023-10-26, 06:51
Medlem
Nalle22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Var har du läst det? Brutit ryggen? Det enda jag läst är ryggskador.

Jag har inte hunnit läsa ikapp men det står Ingen lokal polisrapport - trots att olycksoffret enligt uppgift brutit ryggen och hamnat i ”koma” där man inte vet utgången. Dvs det var att beteckna som en mycket allvarlig trafikolycka.
Citera
2023-10-26, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nej, så fungerar det inte. Du tänker kanske på Kickstarter. Tänk själv, varför skulle gofundme funka så, vad vore syftet? Om du har varit med om en olycka eller något så är det ju bättre att få halva räkningen betald än ingenting.

Oj! Ja, jag har fått det helt om bakfoten..

Tack för att du orka förklara
Citera
2023-10-26, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Med en ny gulligull närbild när hon pussar hästen… svårt se hon är porrstjärna. Själv bad jag om en refund även om olyckan har skett. Skrev inte under på att stötta en porrstjärna på rymmen från kronofogden.

Aftonhoran skriver:
"– Den blev en häxjakt. Att behöva ta en massa skit från människor som ifrågasätter det här utan anledning, det är livsfarligt och jag tror inte de vet vad de hållit på med. Jag hoppas de tar sig en funderare över vad de ställt till med."

Man kan ju undra vad som är livsfarligt med att nödgas fota lite räkningar för att kunna kvittera ut 900K?
Familjen måste ju också förstå att folk blir skeptiska när man gör såpass tunna statusuppdateringar och dessutom blir aggressiv mot de som ifrågasätter.
Man kunde t.ex. bara i ett tidigt skede lagt ut en bild på sin flygbiljett eller ett boarding card från familjens flight ner till Thailand hade det hela inte fått så här stora proportioner alls.
Senast redigerad av NisseH2O3 2023-10-26 kl. 08:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in