2023-10-27, 02:03
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImaTroll
Men det är just precis vad många svenskar verkar tro - t o m vuxna svenskar som morbror Daniel som uttalade sig så här i Expressen:

Familjen har även sökt hjälp från SOS International och utrikesdepartementet. Utöver kontakten med konsulatet har Daniel dessutom skickat ett öppet brev till utrikesminister Tobias Billström (M) där han vädjar om hjälp till Felicia.
”Vi önskar inget mer än att få en rättvis prövning och att vår älskade dotter/syster/systerdotter får det stöd hon behöver efter denna traumatiska upplevelse”, skriver Daniel i brevet.
Hittills har vädjan knappt fått gehör, upplever de.
– Vi förstår att det händer massor i världen och att det är kris i Sverige just nu. Men som medborgare som betalar skatt känner man ändå att man borde kunna få mer hjälp. Man står där helt handfallen och det enda de säger är att de kan erbjuda hjälp till självhjälp, säger Daniel.

https://www.expressen.se/nyheter/fel...amiljens-kamp/

Om hans världsbild, vad gäller statens ansvar, är representativ för hela familjen så förstår man nästan att Felicia Sky inte ansåg sig behöva nån försäkring.

Lustigt att det är välbärgade skattesmitare (vilket framkommit i tråden) som skriver till utrikesministern och kräver specialbehandling för just sin lilla pärla.

Vad är det för prövning de förväntar sig?
Citera
2023-10-27, 02:17
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Googla namnet, det är hon till 100%

Kolla när hon leder en häst ner för stranden
https://www.google.com/search?sca_es...6ikaqYyGIkNfRM

Samma skor samma märke bak på byxan

Det är samma tjej som rider på stranden i videon ja, men den tjejen är inte Felicia Sky. Hon är lik Felicia på bilden i GFM insamlingen, men det är en gammal bild. Nu har hon stora tatueringar bl.a hela högerarmen, och opererat ansikte.
Citera
2023-10-27, 04:02
Medlem
För er andra som undrar så kollade jag meddelandeförfrågningar nu och såg att Felicias lillasyster Hannah hade skrivit i tisdags "Att du e så fkn respektlös sitta och kommentera i min mammas inlägg skaffa ett liv jag hoppas att de händer dig"
Citera
2023-10-27, 07:25
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
"Gratis" finns naturligtvis inte men "allmänna sjukhus" är oftast torftiga vad gäller sjukvård och kostar desto mindre. Praktikanter, läkarstuderande, jobbar oftast där och det finns inte kvalificerad sjukvård.
Du verkar vräka ur dig allt möjligt helt utan kunskap.

Den allmäna sjukvården i Thailand har kvalificerad sjukvård, fullt utbildade läkare, sköterskor med övrig personal. Det finns enklare vårdcentraler med några britsar och enkelt utrustade. Men även vissa av dessa har fullt utbildade läkare.

Det finns allmäna sjukhus som har stora salar där man delar en sal med andra patienter. Några våningar upp kan du få ligga på privat rum, eget kök, kylskåp och dessutom med en egen sjuksköterska, gästsäng finns dessutom på många rum.

*edit.
Ser nu att du Trollat sönder tråden. Trist. Fortfarande sommarlov?
Senast redigerad av Nicke08 2023-10-27 kl. 07:33.
Citera
2023-10-27, 13:04
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielMa
För mig var det kronologiskt för det var det de ville se först. Hur han hotade mig, sedan efter det postade jag allt eftersom hur vi pratat innan för att visa vad som hade skett innan. Jag skiter fullständigt i vad du tycker faktiskt. Daniel Cedergren är bland de största svin jag varit i kontakt med.
Du skiter uppenbarligen inte i vad jag tycker eftersom du besvarade mitt inlägg med en två A4:a lång text (utan styckindelning).

Du publicerade konversationen i en icke-kronologisk ordning, vilket i sin tur resulterade i en felaktig och missvisande bild av hur konversationen faktiskt hade gått till. Så är det bara. Du började anklaga Daniel, helt från ingenstans, och det var då det brast för honom. Vilket är fullt förståeligt nu i efterhand, eftersom det inte fanns någon sanning i det han anklagades för.
Citera
2023-10-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Du verkar vräka ur dig allt möjligt helt utan kunskap.

Den allmäna sjukvården i Thailand har kvalificerad sjukvård, fullt utbildade läkare, sköterskor med övrig personal. Det finns enklare vårdcentraler med några britsar och enkelt utrustade. Men även vissa av dessa har fullt utbildade läkare.

Det finns allmäna sjukhus som har stora salar där man delar en sal med andra patienter. Några våningar upp kan du få ligga på privat rum, eget kök, kylskåp och dessutom med en egen sjuksköterska, gästsäng finns dessutom på många rum.

*edit.
Ser nu att du Trollat sönder tråden. Trist. Fortfarande sommarlov?

Jag, menar "fattigsjukvården". Det är ändå OT så lägg ned detta nu!
Senast redigerad av Builder123 2023-10-27 kl. 14:05.
Citera
2023-10-27, 14:29
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurftrollet
Man har väl alltid rätt till akutvård.

Och man har väl alltid rätt att komma hem till det land man har medborgarskap i.

Felicia är nog skriven som boende i Sverige igen dom närmaste dagarna ska ni se. För fortsatt vård.i framtiden m.m.

Du har alltid rätt till att få sjukvård, men du får betala för för det.
Flytta hem till Sverige kan man alltid göra och skattskriva sig här igen och få tillbaka alla sociala förmåner.
Citera
2023-10-27, 14:38
Medlem
Cannabiskaktuss avatar
Hur länge får man ligga i respirator innan läkarna väljer att stänga av maskineriet?
Borde väl vara dags att rycka ur kontakten snart!
Antingen förblir hon en grönsak eller så vaknar hon inte.. Bäst för Felicia att bara få somna in än att eventuellt vakna till vad kära morbror Daniel ställt till med.

Om hon mot förmodan vaknar igen, Skulle ingen bli förvånad över om hon väljer att avsluta sitt liv.
Med den där familjen behöver man inga ovänner.
Senast redigerad av Cannabiskaktus 2023-10-27 kl. 14:43.
Citera
2023-10-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle22
Jag har inte hunnit läsa ikapp men det står Ingen lokal polisrapport - trots att olycksoffret enligt uppgift brutit ryggen och hamnat i ”koma” där man inte vet utgången. Dvs det var att beteckna som en mycket allvarlig trafikolycka.

Ryggskada, enligt Expressen
https://www.expressen.se/nyheter/fel...amiljens-kamp/
Citera
2023-10-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabiskaktus
Hur länge får man ligga i respirator innan läkarna väljer att stänga av maskineriet?
Borde väl vara dags att rycka ur kontakten snart!
Antingen förblir hon en grönsak eller så vaknar hon inte.. Bäst för Filicia att bara få somna in än att eventuellt vakna till vad kära morbror Daniel ställt till med.

Om hon mot förmodan vaknar igen, Skulle ingen bli förvånad över om hon väljer att avsluta sitt liv.
Med den där familjen behöver man inga ovänner.

Fattar inte att de skulle dra hem henne till Sverige i det tillståndet. Ingen vet väl men det är väl inte otroligt att hennes situation förvärrats med denna transport? Även om det kostar på att ha henne kvar i Thailand, hade det väl varit att föredra?
Citera
2023-10-27, 15:06
Medlem
Cannabiskaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Fattar inte att de skulle dra hem henne till Sverige i det tillståndet. Ingen vet väl men det är väl inte otroligt att hennes situation förvärrats med denna transport? Även om det kostar på att ha henne kvar i Thailand, hade det väl varit att föredra?

Håller med dig fullständigt. Dom skulle givetvis haft henne kvar där tills att hon vaknade alternativt att läkarna säger att det inte finns mer att göra.
Att flyga en patient på ett reguljärflyg är oerhört dumstridigt under dessa förhållanden.

Pengar har faniljen finns flera annonser på hästar bland annat en som ligger ute för 250 000.
Och dom måste garanterat ha en buffert för hus och alla tävlingshästar. Men dom vill fortsätta leva sina lyxiga liv. Tragiskt folk som snyltar på andra
Citera
2023-10-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabiskaktus
Håller med dig fullständigt. Dom skulle givetvis haft henne kvar där tills att hon vaknade alternativt att läkarna säger att det inte finns mer att göra.
Att flyga en patient på ett reguljärflyg är oerhört dumstridigt under dessa förhållanden.

Pengar har faniljen finns flera annonser på hästar bland annat en som ligger ute för 250 000.
Och dom måste garanterat ha en buffert för hus och alla tävlingshästar. Men dom vill fortsätta leva sina lyxiga liv. Tragiskt folk som snyltar på andra

Läs på om traumatiska huvudskador och att flyga hem dem med reguljärflyg innan du uttalar dig. Se länk:
http://www.itij.com/latest/news/case...er-tbi-patient
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in