2023-10-30, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
Men han skrev ju inte det i sin ansökan. HAN FÖRSÖKTE DÖLJA DET !!
Jaså, då missförstod jag. Du som verkar förstå denna härva, vad är det han har gjort?
Citera
2023-10-30, 13:49
Medlem
BlaBalks avatar
Dock verkar det ju ha framgått i intervjun att han inte gått klart utbildningarna han deltagit i.

Jag läste artikeln bakom betalvägg (tar alltid deras gratiserbjudande och säger upp direkt), men jag förstår inte riktigt om han har någon examen öht. Däremot verkar han ju varit tillräckligt kompetent och erfaren ändå, med chefs och direktörserfarenhet. Om så är fallet är ju en flera decennier gammal utbildning inte särskilt intressant.
Citera
2023-10-30, 14:55
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
Men han skrev ju inte det i sin ansökan. HAN FÖRSÖKTE DÖLJA DET !!

Jo

"I cv:t till Region Stockholm har Lagersten skrivit upp två utbildningar – ekonomlinjen och magisterkurs i statistik vid Stockholms universitet – trots att han inte har genomfört dem. När han sökte jobb hos Västra Götalandsregionen var han tydlig med att han inte gått klart utbildningarna genom att ange ”Ej examen”.
Citera
2023-10-30, 16:00
Medlem
fnskls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Jo

"I cv:t till Region Stockholm har Lagersten skrivit upp två utbildningar – ekonomlinjen och magisterkurs i statistik vid Stockholms universitet – trots att han inte har genomfört dem. När han sökte jobb hos Västra Götalandsregionen var han tydlig med att han inte gått klart utbildningarna genom att ange ”Ej examen”.

Ja Stockholm ligger inte i västra götalandsregionen. Han har alltså dolt det i ansökan i sthlm men inte i VGR.
Citera
2023-10-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Oj vad många aspekter (FB) Region Stockholm anställer säkerhetsdirektör med skulder hos Kronofogden!
Vad bra att anställa någon med ekonomiproblem istället för ekonomiexamen. Visst har han erfarenhet av ekonomi, men skulder hos Kronofogden känns som en dålig sådan.
Citera
2023-10-30, 18:51
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Dock verkar det ju ha framgått i intervjun att han inte gått klart utbildningarna han deltagit i.

Jag läste artikeln bakom betalvägg (tar alltid deras gratiserbjudande och säger upp direkt), men jag förstår inte riktigt om han har någon examen öht. Däremot verkar han ju varit tillräckligt kompetent och erfaren ändå, med chefs och direktörserfarenhet. Om så är fallet är ju en flera decennier gammal utbildning inte särskilt intressant.
Citerar mig själv för jag hade inte tid tidigare idag att citera ur artikeln.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Lagersten, som har bakgrund som bland annat informationsdirektör vid Försvarsmakten och olika direktörstjänster vid Västra Götalandsregionen, fick jobbet bland ett drygt fyrtiotal sökande. Bland de andra sökandena fanns flera säkerhetschefer, vd:ar och enhetschefer vid statliga myndigheter, regioner, kommuner och privata företag.

Expressen har granskat Erik Lagerstens ansökningshandlingar. Där framgår att han ändrat centrala uppgifter i sitt cv om sina utbildningsmeriter jämfört med när han åtta år tidigare sökte jobb hos Västra Götalandsregionen.

...
När det gäller utbildningar så sätter Lagersten upp som merit i sitt cv utbildningar som han inte har genomfört. Tycker du att det är okej?

– Det är inte min bild. Han har uppgett att han har studerat vid Stockholms universitet och det är min bild att det är korrekta uppgifter.

Det kan då vara intressant för alla som söker jobb i regionen att veta hur lite av en utbildning man behöver gå för att kunna sätta upp den utbildningen som en merit i sitt cv?

– Det är en hypotetisk fråga.

Lennartsson säger att Lagersten inte har förklarat för henne varför han har ändrat i sitt cv:

– Han har förklarat det för mig under den här anställningsprocessen att han påbörjade studier i ekonomi vid Stockholms universitet och att han inte slutförde dem.

Det är alltså Expos David Baas som skriver på sitt vanliga vis, insinuant och dåligt underbyggt. Man har dessutom lagt upp en faksimil av CV:t, men man har inte lagt upp den relevanta sidan där han anger sina utbildningsmeriter. Jag kan ju bara anta, men Baas slirar ju gärna lite på sanningen, och om direktörn inte uppger examen eller examensår så har han förstås inte ljugit om att han har den examen, däremot har han gått utbildningen. Frågan är om han dessutom uppgett kurser han tagit inom ramen för utbildningen, eller hur många poäng, isf framgår det ju för vem som helst att det inte handlar om en examen.

Koka soppa på en spik, kallar jag det här.
Citera
2023-10-30, 19:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Jo

Så han var tydlig hos Västra Götaland, men inte hos arbgiv i Stockholm. Rörigt värre.
Citera
2023-10-30, 19:34
Medlem
borde ju vara lätt att ta fram cv;et då det är offentligt. nån som har Linkedin ? för att kolla lögnerna
Citera
2023-10-30, 20:02
Medlem
Core.s avatar
Hemskt! Nån med drag av mänsklighet har fått en hög post!

Äh, sluta skita ner er
Citera
2023-10-30, 21:14
Bannlyst
Vad fan har ekonomi och statistik med säkerhet och göra?

Är det digital säkerhet eller fysisk säkerhet? Kanske båda, hur som, skumt att statistik skulle vara något man ljög i CVt när man jobbar med säkerhet…
Citera
2023-10-30, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Vad dillar ni alla om. Har han skrivit ingen examen så har ju han varit transparent. Fast jobbet borde gått till en kvinna. Män skall användas till avel, underhållning och att göra tunga lyft.
Som jag förstått det så skrev han ju det bara första gången när han sökte jobb i västra götaland. Nu har han skrivit ut det som fullföljda utbildningar. Dessutom 8 betalningsförelägganden ?? Va fan äre för fel på karln ??
Citera
2023-10-31, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Som jag förstått det så skrev han ju det bara första gången när han sökte jobb i västra götaland. Nu har han skrivit ut det som fullföljda utbildningar. Dessutom 8 betalningsförelägganden ?? Va fan äre för fel på karln ??

Känns tryckt att en säkerhetsexpert inom landstinget har betalningsanmärkningar och dålig privatekonomi, det kan inte alls utnyttjas av mörka krafter…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in