Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-29, 12:11
Medlem
Inte för att jag är så insatt i den person som kallar sig Historielärarföreningen eller John Doe, eller för den delen UFO-Sverige, men som jag fattat det säger Clas att han har en stalker. Stalkern i sin tur säger att han inte är en stalker. Stalkern ska ha en blogg där han varje dag skriver illa om UFO-Sverige. Att bli anklagad för att vara stalker är väl inte kul, så det enklaste är väl att ge fan i att kommentera UFO-Sverige ett halvår eller något, eller att sluta mejla/ringa folk som Clas skriver om. Då visar man ju att man inte är en stalker.
Citera
2023-10-31, 09:38
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Jag kan delvis förstå vad TS menar och har ibland gått i liknande tankar. Clas känns ibland lite "för" skeptisk, han är ju rejält insatt och han har ju läst om tusentals så kallade "närkontakter" och själv forskat mycket i ämnet.
Men sen tänker jag även: om han nu är så skeptisk till NHI/"Flygande Tefat" varför skriver han då böcker som direkt handlar om mystiska/utomjordiska varelser, eller exempelvis boken han skrev som heter "Mötet i Gläntan", som jag själv har på min bokhylla här jämte mig, där han under FLERA ÅR från och till var i kontakt med Gösta Carlsson, som påstår att han såg ett stort rymdskepp ha landat nere i Sibirienskogen i Ängelholm och där humanoida varelser som vi kan likna vid de s.k. "Nordic Aliens" stå utanför skeppet, och som senare tog honom ombord på skeppet flertalet gånger, osv.
Varför skulle Clas lägga så mycket tid på en sådan berättelse och liknande böcker genom åren om han inte trodde alls på alien-hypotesen?
Varför?
Det är väl ändå inte så där jättekonstigt ändå, eller hur.
Och jag tänker att man nog kan komma lite närmare Clas Svahns egentliga syfte bara genom att syna hans val av ämnen att skriva bok om.

Du tar ju själv upp "Mötet i gläntan," och då tycker jag att du själv borde förstå.
För det är ju ett uppenbart och solklart marknadsföringsknep.
Dvs det är den där "Pollenkungen" va?

Fråga dig nu exakt varför några utomjordingar överhuvudtaget ens skulle få för sig att åka till planeten Jorden, och då letar rätt på en entreprenör med bedrägeriböjelser, mitt i Sverige av all ställen - för att förklara för honom - i myndig stämma antar jag) att sådana där "pollen" minsann hade varit JätteJättebra att använda som medicin mot allt möjligt.

Asså, kom igen va.

Han ville få folk att börja köpa hans pollen-
Och för att göra det mer spännande för tokarna så kom han på idén med utomjordingar i en glänta.

- "Dom bara kom här och hade sig, vet du, och så bara sa de till mig att Pollen är jättebra att ha. Det kan bota allt möjligt från väderspänningar till en fis på tvären."
Och då blev jag så imponerad av utomjordingarnas visdom att jag omedelbart startade upp ett stort minimjölkeri där min importerade arbetskraft skulle mjölka bina på sin pollen, och lägga i små flaskor."

Grejenmed Clas Svahn är ju att det inte är första gången han har slagit upp stor något som vem som helst redan från början hade kunnat säga åt honom att det inte var något bry sig om.
Han gjorde ju en dokumentär för SVT för några år sedan också.
Då skulle han resa till Norrland och "undersöka" en sjö som några hade sagt att de hade sett hur ett "ufo" hade landat i för att sen dyka upp ur sjön igen och flyga iväg.
Och då tyckte Clas Svahn att det skulle gå att hitta ett kraschat ufo därnere i sjön, eler åtminstone en sk "spökraket."

Men, be båda vittnena hade ju redan sagt att objektet flög därifrån igen, och alltså inte kraschat.
Clas Svahn brydde sig inte om det.

Inte ens hans egen son ville vara med på dumheterna, och när han sade emot sin pappa i TV och allt, så blev han inte glad alls. Helt uppenbart blev Clas lite störd på sin svikare till son som försökte skämma ut pappan i TV för hela svenska folket och allt.

Det var andra gången alltså, som han hade fokuserat storslaget på något som han själv redan visste inte skulle kunna ge något givande resultat.

Jag tycket det är, jävla tramsigt faktiskt.
Han sviker sina egna medlemmar.
MAn kunde ju se i ovanstående dokumentär att det fanns flera riktigt gamla medlemmar som mer eller mindre hade vigt sina hela liv åt UFO-Sverige och hjälpte till gratis med allt som behövde göras.
Clas Svahn sviker dem, deras förtroende.
Och han gör inget för att anhängarna skulle få något tillbaka heller. Istället anställer han riktiga halvapor som telefonsvarare och arkivarier, som har en uttalad negativ uppfattning om hela UFO-fenomenet, som alltså är övertygade om att allt snack om utomjordiska flygande tefat osv bara är trams.

Alltså ... varje gång UF-Sverige säger sig försöka göra något för sina "troende medlemmar" (eller för att försöka få fler medlemmar) så föreslår de initiativ som är så dåliga att man måste ifrågasätta om de ens menar det på riktigt.
Som en av ledarpersonerna som på riktigt föreslår att UFO-Sverige kanske skulle byta fokus från det nuvarande till att istället bli en slags "UFO-religiös trosförening a la 50-talets Sci Fi-historier.

Jag förstår det inte.
Det hade ju faktiskt inte varit SÅ Himla svårt att bara vara Neutrala och Objektiva till det de säger sig vilja registrera och försöka undersöka.
Det hade ju faktiskt räckt. Och det hade varit en stor förbättring mot hur det är.
För deras nuvarande syfte är ju att "debunka" ... Men det var ju inte så föreningen började. Det var inte det syftet föreningen startade för.

Men, självklart är Clas Svahn inte något jävla "underrättelseagent."
Han är bara en tomte, som lider av allvarlig brist på tankeförmåga.
Citera
2023-10-31, 09:43
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloP
Har diskuterat fenomenet flygande tefat i många år med en rad olika forskare. Med tanke på allt material, vittnen och egna erfarenheter finns ingen som tvivlar på vad som är realitet. Flera forskare har varit i direkt kontakt med utomstående besökare. En del har drastiskt ändrat sin forskningsinriktning.

Med tanke på hur viktigt ämnet är har flera forskare framfört att arbetet i Sverige borde ledas av forskare. Det är helt absurt att UFO-Sveriges så kallade "fältundersökare" har en helgkurs i bagaget. Hela organisationen vilar på lervälling. Har talat med Clas och det var ett samtal mycket långt ifrån de som kan föras med forskare.

Han drar bland annat snabbt egna och helt felaktiga konklusioner utan intresse att undersöka saker vidare. Detta har absolut inget med vetenskap att göra utan är ett ytligt begrundande utfört av en dåligt insatt journalist. Ämnet förtjänar att en svensk oberoende organisation med forskare leder studier. Allt annat är nonsens.
Vadå "forskare" ???

Du gör dig själv till åtlöje om det nu verkligen är så du gör.
Brukar du verkligen ringa runt till olika institutioner för att "fråga en forskare" vad den tycker om "UFO"???

Nej, det är fult att skratta åt förståndshandikappade, så jag ska inte.
Men, tänk bara på att ingen bryr sig om dina "samtal med forskare." Det är bar du själv som blir imponerad, och då borde du kanske stå framför din spegel istället för att skriva här - för då kommer du ju åtminstone att få se någon som tycker att du är "all that."
Citera
2023-10-31, 13:27
Medlem
PabloPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Vadå "forskare" ???

Du gör dig själv till åtlöje om det nu verkligen är så du gör.
Brukar du verkligen ringa runt till olika institutioner för att "fråga en forskare" vad den tycker om "UFO"???

Nej, det är fult att skratta åt förståndshandikappade, så jag ska inte.
Men, tänk bara på att ingen bryr sig om dina "samtal med forskare." Det är bar du själv som blir imponerad, och då borde du kanske stå framför din spegel istället för att skriva här - för då kommer du ju åtminstone att få se någon som tycker att du är "all that."

Ha ha ha! Du är ju osedvanligt trög även för att vara aktiv på FB. Jag känner och har diskuterat med olika forskare. Vad är problemet? Att du tror de är en exotisk ras från Jupiter som har ett annat språk. Försök håll dig till ämnet och ta din medicin.
Citera
2023-11-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Varför?
Det är väl ändå inte så där jättekonstigt ändå, eller hur.
Och jag tänker att man nog kan komma lite närmare Clas Svahns egentliga syfte bara genom att syna hans val av ämnen att skriva bok om.

Du tar ju själv upp "Mötet i gläntan," och då tycker jag att du själv borde förstå.
För det är ju ett uppenbart och solklart marknadsföringsknep.
Dvs det är den där "Pollenkungen" va?

Fråga dig nu exakt varför några utomjordingar överhuvudtaget ens skulle få för sig att åka till planeten Jorden, och då letar rätt på en entreprenör med bedrägeriböjelser, mitt i Sverige av all ställen - för att förklara för honom - i myndig stämma antar jag) att sådana där "pollen" minsann hade varit JätteJättebra att använda som medicin mot allt möjligt.

Asså, kom igen va.

Han ville få folk att börja köpa hans pollen-
Och för att göra det mer spännande för tokarna så kom han på idén med utomjordingar i en glänta.

- "Dom bara kom här och hade sig, vet du, och så bara sa de till mig att Pollen är jättebra att ha. Det kan bota allt möjligt från väderspänningar till en fis på tvären."
Och då blev jag så imponerad av utomjordingarnas visdom att jag omedelbart startade upp ett stort minimjölkeri där min importerade arbetskraft skulle mjölka bina på sin pollen, och lägga i små flaskor."

Grejenmed Clas Svahn är ju att det inte är första gången han har slagit upp stor något som vem som helst redan från början hade kunnat säga åt honom att det inte var något bry sig om.
Han gjorde ju en dokumentär för SVT för några år sedan också.
Då skulle han resa till Norrland och "undersöka" en sjö som några hade sagt att de hade sett hur ett "ufo" hade landat i för att sen dyka upp ur sjön igen och flyga iväg.
Och då tyckte Clas Svahn att det skulle gå att hitta ett kraschat ufo därnere i sjön, eler åtminstone en sk "spökraket."

Men, be båda vittnena hade ju redan sagt att objektet flög därifrån igen, och alltså inte kraschat.
Clas Svahn brydde sig inte om det.

Inte ens hans egen son ville vara med på dumheterna, och när han sade emot sin pappa i TV och allt, så blev han inte glad alls. Helt uppenbart blev Clas lite störd på sin svikare till son som försökte skämma ut pappan i TV för hela svenska folket och allt.

Det var andra gången alltså, som han hade fokuserat storslaget på något som han själv redan visste inte skulle kunna ge något givande resultat.

Jag tycket det är, jävla tramsigt faktiskt.
Han sviker sina egna medlemmar.
MAn kunde ju se i ovanstående dokumentär att det fanns flera riktigt gamla medlemmar som mer eller mindre hade vigt sina hela liv åt UFO-Sverige och hjälpte till gratis med allt som behövde göras.
Clas Svahn sviker dem, deras förtroende.
Och han gör inget för att anhängarna skulle få något tillbaka heller. Istället anställer han riktiga halvapor som telefonsvarare och arkivarier, som har en uttalad negativ uppfattning om hela UFO-fenomenet, som alltså är övertygade om att allt snack om utomjordiska flygande tefat osv bara är trams.

Alltså ... varje gång UF-Sverige säger sig försöka göra något för sina "troende medlemmar" (eller för att försöka få fler medlemmar) så föreslår de initiativ som är så dåliga att man måste ifrågasätta om de ens menar det på riktigt.
Som en av ledarpersonerna som på riktigt föreslår att UFO-Sverige kanske skulle byta fokus från det nuvarande till att istället bli en slags "UFO-religiös trosförening a la 50-talets Sci Fi-historier.

Jag förstår det inte.
Det hade ju faktiskt inte varit SÅ Himla svårt att bara vara Neutrala och Objektiva till det de säger sig vilja registrera och försöka undersöka.
Det hade ju faktiskt räckt. Och det hade varit en stor förbättring mot hur det är.
För deras nuvarande syfte är ju att "debunka" ... Men det var ju inte så föreningen började. Det var inte det syftet föreningen startade för.

Men, självklart är Clas Svahn inte något jävla "underrättelseagent."
Han är bara en tomte, som lider av allvarlig brist på tankeförmåga.

Ja du har rätt i att vad herr Svahn väljer och inte väljer att skriva o tala om talar sitt tydliga språk.

Var säger vittnena att raketer flög iväg ur sjön de dyker i? I dokumentären?
Var har sett det där med sonen?

Allt du skriver tyder ju på att han sprider dynga, så mycket så man bör fundera på om han får betalt för det. Men trycker du det är självklart att han inte får betalt för det. Vet inte hur du får ihop den biten
Senast redigerad av 19miljoner 2023-11-01 kl. 18:58. Anledning: Glömde en sak
Citera
2023-11-18, 09:18
Medlem
Såg just att Clas Svahn var med i På Spåret igår, med en fråga till tävlande när de filmade ifrån arkivet i Norrköping.
Citera
2024-03-02, 13:03
Medlem
Tv 4 ska ju sända, i fyra delar tror jag, en serie om ufo. Clas Svahn och Felix Herngren har gjort den. Börjar vecka 13.
Citera
2024-03-09, 00:15
Medlem
I dagarna ska Clas nya bok komma ut. Tydligen på över 400 sidor.
Citera
2024-03-09, 10:34
Medlem
Läser på Clas blogg på ufo.se, att personer ibland hör av sig till honom för att berätta att "någon konstig person" hört av sig till dem utan att avslöja sitt namn. Personer som Clas eller UFO-Sverige på något sätt haft med att göra.

Är man seriös presenterar man sig väl om man har några frågor? Man skrämmer väl inte folk bara för att de på något sätt hjälpt UFO-Sverige?
Citera
2024-03-09, 10:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Tv 4 ska ju sända, i fyra delar tror jag, en serie om ufo. Clas Svahn och Felix Herngren har gjort den. Börjar vecka 13.

Citat:
I dagarna ska Clas nya bok komma ut. Tydligen på över 400 sidor.

Boken handlar tydligen om tv-serien, eller som det står längst upp på framsidan ”bakom kulisserna på TV4s ufoserie”.

https://www.adlibris.com/se/bok/ufo-...SABEgLOefD_BwE
Citera
2024-03-09, 11:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Läser på Clas blogg på ufo.se, att personer ibland hör av sig till honom för att berätta att "någon konstig person" hört av sig till dem utan att avslöja sitt namn. Personer som Clas eller UFO-Sverige på något sätt haft med att göra.

Är man seriös presenterar man sig väl om man har några frågor? Man skrämmer väl inte folk bara för att de på något sätt hjälpt UFO-Sverige?

En tanke är ju att det kan handla om lätt paranoida personer som tycker sig vara stalkade av såväl aliens som grannar.
Att det skulle finnas någon myndighet eller organisation som avlyssnar Clas Svahn för att sedan kontakta och skrämma de som han pratat med låter ju extremt långsökt - vad skulle de vinna på det??
Citera
2024-03-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En tanke är ju att det kan handla om lätt paranoida personer som tycker sig vara stalkade av såväl aliens som grannar.
Att det skulle finnas någon myndighet eller organisation som avlyssnar Clas Svahn för att sedan kontakta och skrämma de som han pratat med låter ju extremt långsökt - vad skulle de vinna på det??

Underförstått handlar alltså detta om Clas stalker, som han och UFO-Sverige haft problem med i några år. Han kallar sig tydligen för Historielärarföreningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in