Citat:
Vilket djur skulle kunna erbjuda den jämnaste fighten mot en människa?
En katt är ju garanterat för liten för att kunna göra någon större skada, men om vi snackar en Sibirisk tiger så skulle ju människan vara över på några sekunder. Knappast björn, varg eller liknande skulle heller människan ha speciellt mycket chans emot.
Vad för slags djur kan då en människa ha någorlunda chans emot? Nu snackar vi alltså en vanlig människa vs ett vanligt djur, dvs om Sven Svensson skulle ut i det vilda och hamna i fajt med valfritt djur. Giftiga djur kan vi också räkna bort då det skulle hamna i samma kategori som utifall människan tagit steroider.
Känguru? En örn? En förbannad hjort? En orangutang? Fajten skulle alltså handla om liv eller död och att springa/flyga iväg är inte ett alternativ för varken människan eller djuret.
Notera att frågeställningen gäller en så JÄMN fight som möjligt. Tackar.
En katt är ju garanterat för liten för att kunna göra någon större skada, men om vi snackar en Sibirisk tiger så skulle ju människan vara över på några sekunder. Knappast björn, varg eller liknande skulle heller människan ha speciellt mycket chans emot.
Vad för slags djur kan då en människa ha någorlunda chans emot? Nu snackar vi alltså en vanlig människa vs ett vanligt djur, dvs om Sven Svensson skulle ut i det vilda och hamna i fajt med valfritt djur. Giftiga djur kan vi också räkna bort då det skulle hamna i samma kategori som utifall människan tagit steroider.
Känguru? En örn? En förbannad hjort? En orangutang? Fajten skulle alltså handla om liv eller död och att springa/flyga iväg är inte ett alternativ för varken människan eller djuret.
Notera att frågeställningen gäller en så JÄMN fight som möjligt. Tackar.
Jag håller inte med om att en huskatt inte vore en värdig motståndare. Mötte en katt en gång, inte större än ett mjölpaket. Den jäveln såg mig och bestämde sig för att jag var ett passande byte. Flög på mig gjorde den iallafall och fick ett helt sjukt tag runt mig blottade handled. När jag lyckats skaka av mig djuret högg den mot vader och fotlederna. Är helt övertygad om att ifall den katten vore lite större och med lite vassare tänder så hade pulsådern rykt. Nu fick jag bara ett ärr med en pinsam historia om hur en katt sopade mattan med mig.