Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-02, 13:23
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Kling och klang visar sig från sin bästa sida ännu en gång, så inihelvete inkompetenta.

https://www.expressen.se/nyheter/pol...6-ar-i-frihet/

"Polismästarens miss gav Hagamannen 6 år i frihet"

Ett av flera stora misstag tyvärr.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2023-11-02 kl. 13:51.
Citera
2023-11-02, 14:05
Medlem
En av kvinnorna som överfölls blev av med sin telefon i samband med det.
Hon hade nummerpresentatör på sin hemtelefon och fick sen samtal från sin egen mobil, så det var väl hagamannen som ringde henne då.

Varför triangulerade man inte hennes mobil då?
Man hade ju fått ett ungefärligt område då där hagamannen rört sig.

också det med att spårningshunden tappade spåret vid en bostadsport fick mig att reagera.
Jag som på intet sätt är polis eller så, tänker ju direkt att gärningsmannen då måste gått in där.
Senast redigerad av kryptonitmannen 2023-11-02 kl. 14:08.
Citera
2023-11-02, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
https://www.expressen.se/nyheter/pol...6-ar-i-frihet/

"Polismästarens miss gav Hagamannen 6 år i frihet"

Ett av flera stora misstag tyvärr.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-att-gripa-mig

"Kände sig förföljd
Det tog tid innan Staffer Nilsson fick telefonkontakt med polisens länskommunikationscentral för att berätta att han lagt märke till en misstänkt man. När han kom fram fick han veta att ett allvarligt brott hade inträffat uppe vid universitetet. Det var överfallet på den 22-åriga kvinnan, som nästan avled på grund av attacken.

Niklas Lindgren har själv uppgett att han efter våldtäkten på den 22-åriga kvinnan lade märke till både en civil och en målad polisbil. Hagamannen halvsprang, kände sig förföljd, och skrämdes av att polisen varit så nära att ta honom.

Han gömde sig i en källarnedgång en stund innan han slutligen vågade sig fram och gick för att sova i sin brors lägenhet."
Citera
2023-11-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
En av kvinnorna som överfölls blev av med sin telefon i samband med det.
Hon hade nummerpresentatör på sin hemtelefon och fick sen samtal från sin egen mobil, så det var väl hagamannen som ringde henne då.

Varför triangulerade man inte hennes mobil då?
Man hade ju fått ett ungefärligt område då där hagamannen rört sig.

också det med att spårningshunden tappade spåret vid en bostadsport fick mig att reagera.
Jag som på intet sätt är polis eller så, tänker ju direkt att gärningsmannen då måste gått in där.

Att Hagamannen ringde henne gör det svårt att skylla på alkoholen. Om jag minns rätt så hände det dagarna efter å alltså inte i direkt efter överfallet. Han var alltså nykter å behöll hennes telefon å fick en kick av att ringa henne. En djupt störd människa är han å jag tror han kommer göra om det om tillfälle uppstår.
Citera
2023-11-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Att Hagamannen ringde henne gör det svårt att skylla på alkoholen. Om jag minns rätt så hände det dagarna efter å alltså inte i direkt efter överfallet. Han var alltså nykter å behöll hennes telefon å fick en kick av att ringa henne. En djupt störd människa är han å jag tror han kommer göra om det om tillfälle uppstår.

Att han inte ville bli topsad tyder ju ännu mer på att han var väl medveten om vad han höll på med.
Citera
2023-11-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Att han inte ville bli topsad tyder ju ännu mer på att han var väl medveten om vad han höll på med.

Är det sant?
Citera
2023-11-04, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Är det sant?
De nämner ju det i dokumentären
Citera
2023-11-04, 12:06
Medlem
Citat:
Är det sant?

Kolla på dokumentären.
Redan där är det mycket suspekt och visar på att han döljer något.
Klart han visste vad han gjorde, han hade ingen ånger heller så han är bara grinig över att ha åkt fast.
So k har jag väldigt svårt att tro att han vaknade upp en dag, gick till firmafest, blev full och kom på idén att nu ska han våldta en tjej.
Citera
2023-11-04, 14:20
Medlem
Citat:
Är det sant?

Vill minnas att han var den första som inte ville lämna DNA frivilligt också. Måste såklart gjort att misstankarna stärktes.
Citera
2023-11-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Har sett dokumentären om honom, i eftertexten står att mannens DNA raderas i
registret 2025. Är inte det ett dåligt beslut.
Kanske inte risken bedöms som extrem att han
gör något mera , men han är lite drygt 50 år
och säkert fullt kapabel att göra det rent fysiskt

Håller med, alla som dömts för våldsbrott, mord eller sexuella brott borde få ha kvar sitt DNA hos polisen för all framtid.
Citera
2023-11-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Håller med, alla som dömts för våldsbrott, mord eller sexuella brott borde få ha kvar sitt DNA hos polisen för all framtid.
Borde såklart göras på alla nyfödda och nyanlända.
Citera
2023-11-05, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag tycker följande är intressant, och borde diskuteras mer:
När hans sambo (?) låg på BB så pratades det om Hagamannen. Någon ska ha sagt nåt om att "Han lär ju inte ge sig på en gravid kvinna", eller "Han skulle säkert inte våldta när hans sambo ligger på BB". (Ungefär så, det var så länge sedan så jag minns inte exakt.)
Hagamannen ska då kommenterat i stil med "Skiter väl han i", på ett såpass kyligt och obehagligt sätt att det väckte misstankar hos åtminstone en av dem som hörde honom säga det.

Det ovanstående tycker jag vittnar om att han även i nyktert tillstånd var ungefär samma kalla människa som begick våldtäkterna.
Jag tar hans egna uppgifter om "ångest", etc med en nypa salt. Jag tror i så fall snarare på att han gick och längtade till firmafester och liknande då han skulle få tillfälle att överfalla nästa kvinna. Möjligtvis att lite alkohol kunde få honom att släppa lite mer på spärrarna.

Han verkar väl helt sakna ånger eller empati för offren? Plus det där med att skriva över sina tillgångar osv. Detta alltså i nyktert tillstånd.

--

Håller med om att polisen kunde skött det hela bättre. En spårhund för polisen till en bilverkstad(?) som Hagamannen hade tillgång till. Polisen tolkade det som att "Hunden tappade bort spåret".
Nu i senaste avsnittet (tv) så berättade ett vittne om hur han sett typ en man sitta över en kvinna, och kvinnan hade vinkat till honom. Vittnet, typ: "Aha, vad skoj. Dom rumlar runt och hon vinkar glatt till mig".

Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Borde såklart göras på alla nyfödda och nyanlända.

Njae där håller jag nog inte med.

Vet någon vad andra brorsan heter, den som inte heter Ur***?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in