Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-08, 00:09
  #1
Medlem
JymdKjams avatar
Musikern och allkonstnären Bo ”Mora” Mårtensson är död.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...rg-pa-80-talet

Citat:
Bo Mårtensson medverkade även i tv-serien ”Toffelhjältarna”, och inledde sin karriär som gitarrist i gruppen Gonks på 1960-talet. Han blev 76 år gammal.

Vad minns vi av honom? Förutom extensiv smuggling av danka wienerbröd med ”shokolääääädeh”?
Citera
2023-11-08, 02:10
  #2
Medlem
Quackenbushs avatar
Han kan inte ha varit nöjd med sitt deltagande i serien såhär i efterhand. Redan på den tiden var hela serien äcklig med sitt fokus på de medelålders männen som fluktar på tonåriga tjejer. I efterhand är serien extremt obehaglig. Ola Ström, ett av vidren som låg bakom serien, bor numera i Thailand. Jojo…

Vi får hoppas att Bo Mårtensson insåg sitt misstag och att han tog avstånd från sin medverkan på ålderns höst. Jag har dock inte sett något om det.
Citera
2023-11-08, 04:12
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Han kan inte ha varit nöjd med sitt deltagande i serien såhär i efterhand. Redan på den tiden var hela serien äcklig med sitt fokus på de medelålders männen som fluktar på tonåriga tjejer. I efterhand är serien extremt obehaglig. Ola Ström, ett av vidren som låg bakom serien, bor numera i Thailand. Jojo…

Vi får hoppas att Bo Mårtensson insåg sitt misstag och att han tog avstånd från sin medverkan på ålderns höst. Jag har dock inte sett något om det.

Gd point.
Dom var fixerade vid Samantha Fox som nu är full blown satanic, flashar djävulshornen etc.
"Jag överger mig åt nattens ande", syftar på att Fox med vilje sålde sin själ till djävulen.
Citera
2023-11-08, 04:43
  #4
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Han kan inte ha varit nöjd med sitt deltagande i serien såhär i efterhand. Redan på den tiden var hela serien äcklig med sitt fokus på de medelålders männen som fluktar på tonåriga tjejer. I efterhand är serien extremt obehaglig. Ola Ström, ett av vidren som låg bakom serien, bor numera i Thailand. Jojo…

Vi får hoppas att Bo Mårtensson insåg sitt misstag och att han tog avstånd från sin medverkan på ålderns höst. Jag har dock inte sett något om det.

Typiskt socialdemokraterna som än idag vurmar för pedofilin i form av transpeddos som groomar småbarn på bibliotek och barndisco på pride där föräldrarna inte får vara med. Undrar varför de får vänta utanför medan transgubbarna "dansar" med barnen. Solstollarna var bara början på det förfall vi ser idag i full blom. Ola Ström var en av de värsta i gott sällskap av Bo Mårtensson
Citera
2023-11-08, 06:59
  #5
Medlem
SexgalenZombies avatar
Sådana barnprogram görs inte längre! Fräscht och naturligt!

Istället får vi idag barnprogram där alla manliga karaktärer enbart är transor och pojkbarn har nagellack och regnbågsfärgade kläder, och kvinnliga och flickkaraktärer alla är starka, självständiga och okvinnliga bitchar.
Citera
2023-11-08, 08:24
  #6
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Han kan inte ha varit nöjd med sitt deltagande i serien såhär i efterhand. Redan på den tiden var hela serien äcklig med sitt fokus på de medelålders männen som fluktar på tonåriga tjejer. I efterhand är serien extremt obehaglig. Ola Ström, ett av vidren som låg bakom serien, bor numera i Thailand. Jojo…

Vi får hoppas att Bo Mårtensson insåg sitt misstag och att han tog avstånd från sin medverkan på ålderns höst. Jag har dock inte sett något om det.
Fast som barn älskade jag solstollarna. Visst skulle den vara omöjlig att göra idag men visst fan var den rolig om man tar av sig pk-glasögonen.

Har länge velat se om serien men den tycks hara omöjlig att hitta...någon som har tips?
Citera
2023-11-08, 09:24
  #7
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Typiskt socialdemokraterna som än idag vurmar för pedofilin i form av transpeddos som groomar småbarn på bibliotek och barndisco på pride där föräldrarna inte får vara med. Undrar varför de får vänta utanför medan transgubbarna "dansar" med barnen. Solstollarna var bara början på det förfall vi ser idag i full blom. Ola Ström var en av de värsta i gott sällskap av Bo Mårtensson
Lol. Den som är heterosexuell och gillar t.ex. stora bröst skall skämmas, medans perversa som älskar bajs och barn dansar på gatorna.
Citera
2023-11-08, 10:42
  #8
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vad minns vi av honom? Förutom extensiv smuggling av danka wienerbröd med ”shokolääääädeh”?

Det är nog i princip det enda jag minns av honom. Eller nja, inte riktigt bara det ändå, det var väl han som spelade zombie(?) i Toffelhjältarna också och presenterade filmerna med en liten gong-gong. Eller minns jag fel?
Sen var han ju förstås en av musikerna i Solstollarna också.

Vet att han var med i gruppen Gonks tillsammans med bland andra Ola Ström, men dem är jag för ung för att ha några minnen av.
Citera
2023-11-08, 10:44
  #9
Medlem
Amors avatar
Känns inte som han har tillräcklig dignitet för att vara med i Viaplays sista ordet med intervju inför sin död
Citera
2023-11-08, 10:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Han kan inte ha varit nöjd med sitt deltagande i serien såhär i efterhand. Redan på den tiden var hela serien äcklig med sitt fokus på de medelålders männen som fluktar på tonåriga tjejer. I efterhand är serien extremt obehaglig. Ola Ström, ett av vidren som låg bakom serien, bor numera i Thailand. Jojo…

Vi får hoppas att Bo Mårtensson insåg sitt misstag och att han tog avstånd från sin medverkan på ålderns höst. Jag har dock inte sett något om det.
Solstollarna var ju bästa barnprogrammet för oss grabbar i 12 års åldern när det begav sig. En sann kulturinsats av Ström&Dunsö som många minns med värme än idag. Hoppas han var stolt över sin insats som den mysigt äcklige skumberg.
Citera
2023-11-08, 10:49
  #11
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Han kan inte ha varit nöjd med sitt deltagande i serien såhär i efterhand. Redan på den tiden var hela serien äcklig med sitt fokus på de medelålders männen som fluktar på tonåriga tjejer. I efterhand är serien extremt obehaglig.

Är inte den där diskussionen om gubbsjuka tämligen uttjatad? Ja, det medverkade en hel del unga snygga tjejer i serien och ja, det var ganska lättklätt ibland men det utspelade sig i en strandmiljö och många av de populäraste artisterna vid den tiden var de facto unga snygga tjejer. Lili och Susie, Lena Philipson, Samantha Fox, Pernilla Wahlgren osv.

Och om jag inte minns fel så skämtade man både om gubb- och tantsjuka. Hjördis var inte främmande inför att spana in snygga killar.
Citera
2023-11-08, 11:03
  #12
Medlem
Skumberg hade ju en ytterst obehaglig pedofil framtoning som knappast slunkit igenom idag (liksom programmet i stort).

Antar att Mårtensson längre fram i livet hade blandade känslor inför denna claim to fame. Om han nu inte spelade sig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in