Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-08, 11:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Han kan inte ha varit nöjd med sitt deltagande i serien såhär i efterhand. Redan på den tiden var hela serien äcklig med sitt fokus på de medelålders männen som fluktar på tonåriga tjejer. I efterhand är serien extremt obehaglig. Ola Ström, ett av vidren som låg bakom serien, bor numera i Thailand. Jojo…

Vi får hoppas att Bo Mårtensson insåg sitt misstag och att han tog avstånd från sin medverkan på ålderns höst. Jag har dock inte sett något om det.
Du kan inte varit med när serien gick utan bara hört hur Schyman hatade män. Man lyfte ju fram både tjejer och pojkar som bra. Tjejer var tjejer och pojkar var pojkar. Ingen hatade och det fanns inga oklara kön. Det fanns inga psyksjuka eller gangstrar som hotade folks säkerhet. T.o.m. de olagliga var ofarliga för samhället och var bara ute efter något gott. Det var sommar, varmt och livsstilen var att ha kul.
Citera
2023-11-08, 11:16
  #14
Medlem
Muppetys avatar
Jag älskade serien, tyckte det var trevlig miljö o sånt. Man behöver inte tycka att den var äcklig eller sexistisk, det var 35 år sen o en helt annan tid.
Citera
2023-11-08, 11:39
  #15
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast som barn älskade jag solstollarna. Visst skulle den vara omöjlig att göra idag men visst fan var den rolig om man tar av sig pk-glasögonen.

Har länge velat se om serien men den tycks hara omöjlig att hitta...någon som har tips?

Den har funnits på tuben tidigare samt att det finns en VHS utgiven samt två dokumentärer på DVD
Citera
2023-11-08, 12:39
  #16
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Solstollarna var inget annat än ett gäng gubbsjuka kommunister från Malmö. Samtliga var sjukt fula och talanglösa. Ola Ström hade svintofrisyr och underbett, Skumberg var allmänt äckligt etc. Deras största ”kändis” att deltaga var fettot Anna Book.
Citera
2023-11-08, 13:09
  #17
Medlem
GP hade nyligen en intervju med huvudrollsinnehaverskan Martyna om just Solstollarna.

https://www.gp.se/kultur/martyna-lis...evlig-1.559246

Edit: Tydligen är artikeln gammal, från 2013! Men jag kan svära på att jag såg den i papperstidningen härom veckan (jag blev påmind om den när jag läste tråden och sökte fram den på nätet för att kunna länka), så jag antar att de tryckt den på nytt.

Jag gillade Solstollarna, Ulla-Bella var rolig och ibland var det en sjöjungfru med! Jag var inte så gammal när det sändes...
__________________
Senast redigerad av Wildebeest 2023-11-08 kl. 13:22.
Citera
2023-11-08, 13:16
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Han kan inte ha varit nöjd med sitt deltagande i serien såhär i efterhand. Redan på den tiden var hela serien äcklig med sitt fokus på de medelålders männen som fluktar på tonåriga tjejer. I efterhand är serien extremt obehaglig. Ola Ström, ett av vidren som låg bakom serien, bor numera i Thailand. Jojo…

Vi får hoppas att Bo Mårtensson insåg sitt misstag och att han tog avstånd från sin medverkan på ålderns höst. Jag har dock inte sett något om det.

Ola Ström har även jobbat för Unicef och föreläst om barns utsatthet enligt wikipediartikeln om honom, men du skriver bara att han bor i Thailand och där med per automatik insinuerar att han har en kass kvinnosyn.. Du klagar på hur dåliga många är i olika trådar så du bör ju ha en rejält kass människosyn.

Någon avlider och du drar full gas med sjw skit om ett barnprogram från 80-talet. Att du är på riktigt fascinerar mig verkligen, nästan på nivå med en höger-incel med vanföreställningar fast i formen av ett vänstertroll från Sveavägen 68. Komik ta mig tusan.
Citera
2023-11-08, 13:22
  #19
Moderator
Dr Kings avatar
En riktigt klassisk karaktär har gått ur tiden. Det finns nog ytterst få som för en hel generation är förknippade med enbart en karaktär med så få minuter av ”airtime”.

En bra kvart om Solstollarna finns här:

https://www.youtube.com/watch?v=pUGjCnGvjz4

Ola, Per och Martyna medverkar och berättar om inspelningarna och Skumberg m.m.
__________________
Senast redigerad av Dr King 2023-11-08 kl. 13:29.
Citera
2023-11-08, 13:32
  #20
Medlem
Är det bara jag som fått kopplingen gestapo till han Skumberg?

Jaja, rip rip, Skummis!
Citera
2023-11-08, 13:48
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Han kan inte ha varit nöjd med sitt deltagande i serien såhär i efterhand. Redan på den tiden var hela serien äcklig med sitt fokus på de medelålders männen som fluktar på tonåriga tjejer. I efterhand är serien extremt obehaglig. Ola Ström, ett av vidren som låg bakom serien, bor numera i Thailand. Jojo…

Vi får hoppas att Bo Mårtensson insåg sitt misstag och att han tog avstånd från sin medverkan på ålderns höst. Jag har dock inte sett något om det.


Härligt inlägg!!! Du gav mig ett gott skratt på min tråkiga onsdagseftermiddag
Citera
2023-11-08, 13:59
  #22
Medlem
Hoppas seriöst att folk inte menar allvar här 😆

Retroaktiv kränkthet är nog fan det dummaste som finns.

Man får utgå från 80-talet, det är klart att
Man inte hade gjort den serien idag. Men för fan …. Släpp ner pungen och landa.

Sitta och tycka en jävla massa med sitt harmynt om ett snart 40 år gammalt program .

Skumberg gillade danska wienerbröd och barn…. Det har vi ju fullt med folk som gör än idag fast de har bytt ut wienerbröd till monster energy och vapes…. Men lika kåta på barn är de än.
Citera
2023-11-08, 14:06
  #23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast som barn älskade jag solstollarna. Visst skulle den vara omöjlig att göra idag men visst fan var den rolig om man tar av sig pk-glasögonen.

Har länge velat se om serien men den tycks hara omöjlig att hitta...någon som har tips?

Word! Så jävla farlig var den väl inte? När jag var barn kollade vi både på Benny Hill och Tuttifrutti med familjen och käkade chips och garvade.
Citera
2023-11-08, 14:13
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Word! Så jävla farlig var den väl inte? När jag var barn kollade vi både på Benny Hill och Tuttifrutti med familjen och käkade chips och garvade.


Haha Fyfan !!! Tutti frutti på tv3 …. Han var inte lite kåt den där programledaren…. Fröken ananas och jordgubb å allt fan de hette 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in