2023-09-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
D fr vi kanske snart se vad Kimmens lilla vapenindustri gr fr.
r det ngra mer kvalitativa saker tro? Eller kommer ryssen st dr med lng nsa fr att inget fungerar som det skall?

vi fr vl hoppas p att det bara handlar om vanlig ammunition?

"But one expert believes the rogue state's stockpile of chemical weapons could also bring catastrophic consequences.

The Center for Nonproliferation Studies estimates North Korea has between 2,500 and 5,000 metric tons of chemical weapons.

In particular, it has a large supply of VX, the deadliest nerve agent ever created;

De Bretton-Gordon has described VX as "the most toxic chemical weapon ever produced,

"I think we now know that they have 5,000 tons of VX," de Bretton-Gordon said,

https://www.nbcnews.com/news/north-k...expert-n802231
Citera
2023-09-12, 15:30
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
vi fr vl hoppas p att det bara handlar om vanlig ammunition?

"But one expert believes the rogue state's stockpile of chemical weapons could also bring catastrophic consequences.

The Center for Nonproliferation Studies estimates North Korea has between 2,500 and 5,000 metric tons of chemical weapons.

In particular, it has a large supply of VX, the deadliest nerve agent ever created;

De Bretton-Gordon has described VX as "the most toxic chemical weapon ever produced,

"I think we now know that they have 5,000 tons of VX," de Bretton-Gordon said,

https://www.nbcnews.com/news/north-k...expert-n802231

Den r ju fin.
Vi fr vl tro att ngra hgra herrar gjort klart fr Pruttens lakej vad som vntar om han gr ngot sdant. Och, vi fr hoppas p att de tror det.
Citera
2023-09-24, 11:37
Medlem
North Korean leader Kim Jong Un has vowed to promote cooperative relations with China in a letter to President Xi Jinping, the Norths state media KCNA reported on Sunday.

The letter was in response to congratulations Xi sent for the Norths founding anniversary this month where the Chinese president had expressed his willingness to strengthen strategic communication and working-level cooperation. https://srnnews.com/north-koreas-kim...peration-kcna/

Snart r Nordkorea med p samarbetstget mellan Kina och Ryssland.
Citera
2023-10-08, 15:31
Medlem
Drastisk kning i tgtrafiken mellan Nordkorea och Ryssland. Vapen till den kommande offensiven?
Rail traffic along the North Korea-Russia border spiked this week to the highest in years, suggesting arms supply by Pyongyang to Moscow after their leaders discussed deeper military cooperation, a U.S. think tank said on Friday.

Satellite imagery showed an "unprecedented" 73 or so freight cars at Tumangang Rail Station in the North Korean border city of Rason, the Beyond Parallel Project of the Washington-based Center for Strategic and International Studies said in a report.

https://www.reuters.com/world/north-...nk-2023-10-07/
Satellite imagery of North Koreas Tumangang Rail Facility at the border with Russia captured on October 5, 2023, shows an unprecedented number of freight railcars, totaling approximately 73 railcars. ... The level of rail traffic is far greater than what Beyond Parallel has observed at the facility during the past five years, even compared to pre-Covid-19 levels. Given that Kim and Putin discussed some military exchanges and cooperation at their recent summit, the dramatic increase in rail traffic likely indicates North Koreas supply of arms and munitions to Russia.

https://beyondparallel.csis.org/dram...-putin-summit/
Senast redigerad av Swordomer 2023-10-08 kl. 15:34.
Citera
2023-10-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Drastisk kning i tgtrafiken mellan Nordkorea och Ryssland. Vapen till den kommande offensiven?

Citat:
[..] Satellite imagery showed an "unprecedented" 73 or so freight cars at Tumangang Rail Station in the North Korean border city of Rason [..]
Nu r Vst s frsvagade att de skiter i brallan pga att det rullar 73 stycken godsvagnar frn Nordkorea till Ryssland.
Citera
2023-10-23, 05:02
Bannlyst
Tnk att folk tror att Kim skulle vara ngon som styr detta sjukt intressanta land men fr att egentligen bara vara en symbol som r tjock fr att gra allting nnu mer bisarrt och sjukt.

Jag skulle byta mitt liv hr i Sverige mot en nordkoreansk om det s var mjligt men tyvrr r det bara mjligt nr jag drmmer mig bort men man undrar ju om hela befolkningen r underground speciellt nr vi har alla sateliliter och sdr vilket skulle ge mnga numera mjligheten att kunna "spionera" p detta landet likt vi kan se i krig numera men det finns ingenting som tyder p att det finns liv i detta landet.

Det r nstan s att man brjar undra ifall om det inte r ett spel fr galleriet dr det hela r en en annan nation som styr. Det finns ingenting som talar fr ngonting annat och bara det att krnvapen tillverkas dr r ju bara det bissart som att ingenting finns men krnvapen det vet man finns.

Fr jag ngonsin s mjligheten att ha kontroll ver en helikopter eller drnare och ker till kina s skall jag livestreama samtidigt som jag flyger ver om det s r det sista jag gr.

Undra varfr ingen annan gjort liknande saker som har mjligheten?

Jag har precis noterat avikelser i google maps, numera kan man inte ens se grnsen eller tullen vid norska grnsen till ryssland frut var det bara s mot nordkorea men det r ngot som frndrats sista tiden att saker och ting inte r mjliga att flja lngre ven p denna sidan av landet som grnsar det bisarra nordkorea.

Kollar man uppe i norr vid norges del som matchar mot ryssland dvs Sollila Lodge och anvnder streetview s ser man att den ryska delen r helt omjlig att f insyn i s var det bara mot nordkorea tidigare detta r vl inte riktigt om nordkorea men d det har varit s enbart vid nordkoreanska grnsen p stra sidan av ryssland s r det nd intressant. Vissa delar som kunde ge en insyn om det s vore ett trd p nordkoreanska grnsen r ocks "avskalat" vid nordkorea d har jag nstan flygit klart i en liknande simulator som bara fljer deras grnser i google maps.
Senast redigerad av IPuh 2023-10-23 kl. 05:26.
Citera
2023-11-11, 05:33
Medlem
wwrs avatar
Hr r en annan produktion med det rtiga bandet som liknar sjuksystrar. De sjunger om det nya rhundradet och hyllar ungdomen. Vem vet, kanske ven Nordkorea kommer att snkas i den globala rran?

https://youtu.be/Xtljy9v3yFE

Man skall naturligtvis ifrgastta vad som kan vara deep fake frn det stngda landet. Men jag tippar denna video r kta. Att lgga ut p Flashback kan hjlpa till med den distinktionen.
Senast redigerad av wwr 2023-11-11 kl. 05:38.
Citera
2023-11-11, 13:06
Medlem
wwrs avatar
Jag mste sga att jag har nog snat in lite p The Moranbong Band. (Av rent politiskt intresse frsts. Det gller att ta tillvara p de f inblickar man kan f i det slutna Nordkorea.)

Glatt och medryckande framfrande.

Texterna r klatchiga:

"Join the parade, firmly trampling over the Yankee Devils' surrender papers"

https://youtu.be/tzdY1eLOePQ

Utan tvekan intressanta videos. Vad jag frstr r de inte fejkade men andra kanske har annan uppfattning.
Citera
2023-11-13, 15:50
Medlem
Paponims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag mste sga att jag har nog snat in lite p The Moranbong Band. (Av rent politiskt intresse frsts. Det gller att ta tillvara p de f inblickar man kan f i det slutna Nordkorea.)

Glatt och medryckande framfrande.
Dom videorna du lnkade till r tagna frn den hr YouTube-kanalen: https://www.youtube.com/channel/UCOj...Ap4JSelt-p3Eqw
Dr hittar du flera 100 videor med Moranbong band, ven hela konserter, och alla med undertexter p ett flertal sprk inklusive engelska.

Dom hr tjejerna var genuint jttepopulra under sin aktiva tid i Nordkorea. Dom hade nrmast monopol p den populrmusikaliska scenen. Vart du kom, p restauranger, hotell, i tunnelbanan eller p TV var det dom som hrdes/visades. Det hjlpte inte ens att hlla sig utomhus eftersom dom spelades p dom stora bildskrmarna som sitter lite varstans.

Runt 2014 ryktades det bland frstsigpare i Sydkorea att ledaren (1a-fiolen) ftt sdan idolstatus att Kim Jong-un knde sig hotad och plockat bort henne. Senare skulle det visa sig att hon egentligen drabbats av en inflammation i vnsterhanden p g a fr mycket spelande...

Vad jag frstr var dom vrnpliktiga musiksoldater, drav uniformerna. Efter att dom fullgjort sin 5-riga vrnplikt 2017 och avslutat med en mega-turn runt hela landet, upplstes bandet. Inga kommersiella baktankar dr inte...

Hr kan du lsa om turnn 2017: https://morandisco.wordpress.com/2017-09-13/
En helt osannolik historia som rentav skulle kunna platsa Guinness rekordbok...

Citat:
https://youtu.be/tzdY1eLOePQ
Den dr kanalen med Yeonmi Park br man nog hoppa ver om man inte vill f sig ett gott skratt som sen fastnar i halsgropen eftersom hon blivit en s tragisk figur. Hon r en mytoman som kan f ur sig vad som helst "I Nordkorea finns ingen strm s man fr skjuta tgen fr hand" (hos Joe Rogan).

Hon brjade som lynnig fjortisbimbo nr hon flydde till Kina och blev sedan den mest betalda kndis-avhopparen. Hon har av ltt insedda skl varit vldigt populr i USA nda tills hon nyligen brjade kritisera demokraterna fr att likna Nordkorea genom att alla mste tycka lika om woke etc. Men just dr har hon faktiskt ironiskt nog en pong...

Skulle inte frvna mig om hon pltsligt ker hem till Nordkorea igen, gr avbn och lgger in sig p avgiftning... Hon ser ut att m dligt... Egentligen jttest och bara 29 r... Stackars mnniska...

Citat:
Utan tvekan intressanta videos. Vad jag frstr r de inte fejkade men andra kanske har annan uppfattning.
Det mesta i Nordkorea r inte fejk. Om du tror det r du propagandaskadad (av Radio Free Asia etc). Jag har varit runt lite varstans p landet dr och verkligen kollat efter i byarna. Allt r rent och prydligt och det ligger inga lik p gatorna (som Yeonmi hvdar). Dremot norrut p den ryska landsbygden kan det vara vldigt skrpigt med sophgar och annat... (sdan r kapitalismen...)
Citera
2023-11-14, 20:02
Medlem
Hur bra vapen och hur mnga kan Ryssland snabbt erhlla?
Senast redigerad av Tellusstar 2023-11-14 kl. 20:03. Anledning: Tillgg
Citera
2023-11-19, 11:14
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paponim
Det mesta i Nordkorea r inte fejk. Om du tror det r du propagandaskadad (av Radio Free Asia etc). Jag har varit runt lite varstans p landet dr och verkligen kollat efter i byarna. Allt r rent och prydligt och det ligger inga lik p gatorna (som Yeonmi hvdar). Dremot norrut p den ryska landsbygden kan det vara vldigt skrpigt med sophgar och annat... (sdan r kapitalismen...)
Jas, du har varit "lite varstans" i landet.. Tror inte det r tilltet att drlla runt i Nordkorea och inspektera renligheten dr. Och nr det gller propaganda s r frmodligen kommunistlnder vrldsmstare i den grenen. Problemet fr dem r dock att alla skrattar t den.
Citera
2023-12-29, 03:44
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jas, du har varit "lite varstans" i landet.. Tror inte det r tilltet att drlla runt i Nordkorea och inspektera renligheten dr. Och nr det gller propaganda s r frmodligen kommunistlnder vrldsmstare i den grenen. Problemet fr dem r dock att alla skrattar t den.

Jag har haft en och annan diskussion med Paponim i den hr trden. siktsmssigt str vi lngt ifrn varandra, men jag hyser stor respekt fr hans (rtt vertygad om knet) kunskaper om Nordkorea. Skulle tro att han varit gststuderande p Kim Il-sung universitetet i Pyongyang. Fr en sdan inbjudan br han rimligen varit frtroendevald i ngon kommunistisk ungdomsorganisation eller vnskapsfrbund med Nordkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in