Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-13, 20:17
  #121
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Var inte Netanyahu ordförande i Likudpartiet?
Som hade denna slogan.

"" the Israeli ruling Likud party as part of their 1977 platform which stated "Judea and Samaria will not be handed to any foreign administration; between the Sea and the Jordan there will only be Israeli sovereignty.”""
Jag pratar om västern i väst.
Citera
2023-11-13, 20:18
  #122
Medlem
Undringars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det är ju en man som angriper den oantastlige, det är så det ser ut ur deras perspektiv, de är ju de goda™ och kvinnor dessutom. Sedan att han egentligen endast vill att Greta ska hålla sig till saken är av underordnad betydelse.

Ideologiernas sammanbrott. Jag gillar det jag ser, inte ett ögonblick för tidigt.

Ja så ser dom sig verkligen. Vilket Messias-komplex…
Citera
2023-11-13, 20:23
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad får dig att tro att politikerna inte har något med klimatet att göra?
Han menade nog att demostrationen skulle vara fokuserad på klimatfrågor och inte pro hamas.
Citera
2023-11-13, 20:24
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Länka gärna till det då.
Cirka 9.50 in i programmet. Hade tyvärr fel program det var Henrik Jönssons podd
https://m.youtube.com/watch?v=6dniHq...IGlkaW90ZXI%3D
Citera
2023-11-13, 20:25
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Knappast, då klimataktivisterna är av samma trendkänsliga sort som Greta.
Kanske galningarna i fronten, men sedan finns ju en lite mer rejäl grupp bakom som betalar hyfsat mycket pengar. Dom kanske flyttar sina bidrag.
Citera
2023-11-13, 20:25
  #126
Medlem
HC47s avatar
Jag fattar verkligen inte varför klimatrörelsen håller på att blanda in en massa annat skit i sin agenda. Håll er till miljö och klimat. Syftet är att ena folk och göra gemensam sak gällande ett problem som drabbar alla. Att då börja ha en massa slagord om världens kanske mest polariserande konflikt, det är fan bara mentalt efterblivet. Snacka om att alienera stora delar av sin bas.

Å andra sidan brukar samma människor som ovillkorligt står bakom Israel också förneka klimatproblemen, så kanske gör det inte stå stor skillnad. Hur som helst jävligt korkat och onödigt.
Citera
2023-11-13, 20:26
  #127
Medlem
krok600s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Otäckt att se högerextremister flytta fram sina positioner och angripa experter och folkvalda. Den här gången utan fysiskt våld, men väl verbalt våld. Vad händer nästa gång? Oavsett vad ett hot mot demokratin.

Det är oklart om du benämner Greta som folkvald eller expert, båda vore ungefär lika fel.
Citera
2023-11-13, 20:30
  #128
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Cirka 9.50 in i programmet. Hade tyvärr fel program det var Henrik Jönssons podd
https://m.youtube.com/watch?v=6dniHq...IGlkaW90ZXI%3D
Det är ju foton tagna ur olika sammanhang, som jag skrev så menade Greta att det var Malenas tröja hon hade lånat. Så familjen har ju aldrig suttit tillsammans med samma tshirt,
Sen förstår jag inte varför det är så jobbigt för vissa att ta avstånd mot fascism för?
Det är ju ett normaltillstånd för de flesta fungerande människor.
Citera
2023-11-13, 20:30
  #129
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad får dig att tro att politikerna inte har något med klimatet att göra?
Vad har politiker med klimatet att göra är min motfråga?

Politiker som är aktiva idag alltså?

De har så klart att brottas med tusentals problem med klimatet.

Men dagens politiker har ärvt problemet från tidigare politiker. Och politiker före dem.

Dagens politiker är inte skyldiga till nått. De är möjligtvis en reflektion av oss själva.

Politiker i dag är väl lika rådvilla som du och jag. De är i händerna på ”experterna” och vetenskapsmännen.

Men det är väldigt stora frågor som dessutom kräver överenskommelser mellan alla länder på jorden. Ingen lätt grej minst sagt.
Citera
2023-11-13, 20:35
  #130
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Vad har politiker med klimatet att göra är min motfråga?

Politiker som är aktiva idag alltså?

De har så klart att brottas med tusentals problem med klimatet.

Men dagens politiker har ärvt problemet från tidigare politiker. Och politiker före dem.

Dagens politiker är inte skyldiga till nått. De är möjligtvis en reflektion av oss själva.

Politiker i dag är väl lika rådvilla som du och jag. De är i händerna på ”experterna” och vetenskapsmännen.

Men det är väldigt stora frågor som dessutom kräver överenskommelser mellan alla länder på jorden. Ingen lätt grej minst sagt.
Framförallt är vissa populistiska partier mer i händerna på lobbyister och näringslivet, (måste nästan skriva judarna nu för att reta upp trollfabriken)
Jag hade lätt föredragit om de lyssnat mer på vetenskapen.
Citera
2023-11-13, 20:42
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Han säger ju klart och tydligt att han kommit för en klimatdemostration och inte något politiskt, ungefär i alla fall.
Snart vänder väl klimataktivisterna Greta ryggen så hon får hon fokusera på att vara por hamas i stället.

Ja, det ser ut som Greta gjort sitt inom klimat iaf. Klimat Greta blev Hamas Greta över en natt. Märta i MP, med sina egna svårigheter, tappar annonspengar och får det plötsligt ännu tuffare. En sorglig helg för Klimatet™
Citera
2023-11-13, 20:45
  #132
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Framförallt är vissa populistiska partier mer i händerna på lobbyister och näringslivet, (måste nästan skriva judarna nu för att reta upp trollfabriken)
Jag hade lätt föredragit om de lyssnat mer på vetenskapen.
Vetenskapen kan bara säga vad den vet.

Att omforma den vetskapen till politik är en helt annan femma.

Jag köper inte populistpartier (är det lika med SD?). Jag köper inte heller näringslivet, lobbyister och judar.

Jag önskar saker inte styrs av intessegrupper eller ”experter”.

Utan av gråa tråkiga ingenjörstyper.

Men, de måste har nått att jobba efter.

Och här kommer problemet. Igen. Hela världen måste göra samma sak om det ska få någon effekt.

Om en promille av världsbefolkningen börjar göra ”rätt”, har det någon betydelse för jordklotet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in