Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-16, 20:21
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungpungstaden
https://www.instagram.com/reel/Czmoa_3ohjZ/

Du borde nog lyssna på denna podd

Innan du gissar vidare

Men fyfan. Jocke var demonisk och en riktig psykopat så att föräldern vägrade vara med på samtal med BUP lixom för att Jocke redan då tyckte att barn kan ju aldrig göra fel så därför är det mammans fel att ungen är farlig lixom.

Jodå visst kan en demonunge födas utan själ.. och frågan är hur man själv skulle agera om EN av fyra ungar intresserar sig för mord och raseriutbrott baserat i sjuklig avundsjuka och hämdbegär mot syskonen.

Förr i tiden hade man väl slängt ungen nerför ett stup, men så kan man ju inte göra i dagens samhälle så socialen fick försöka att fixa till psykopaten vilket aldrig fungerar och anses omöjligt enligt psykologer.

Ett strängt fosterhem var nog enda sättet att skydda omvärlden.
Citera
2023-11-16, 20:24
Medlem
Hur rika är Jocke och Jonna. Egentligen?
Citera
2023-11-16, 21:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hur rika är Jocke och Jonna. Egentligen?
Personligen tror jag inte dem är så rika, nästan allt står på företaget, huset, bilen, renoveringen görs på företaget, dem t.o.m köper kläder, semesterresor och hotell på företaget.
Men om dem skulle sälja allt som företaget äger skulle dem nog få endel pengar.
Citera
2023-11-16, 21:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Men fyfan. Jocke var demonisk och en riktig psykopat så att föräldern vägrade vara med på samtal med BUP lixom för att Jocke redan då tyckte att barn kan ju aldrig göra fel så därför är det mammans fel att ungen är farlig lixom.

Jodå visst kan en demonunge födas utan själ.. och frågan är hur man själv skulle agera om EN av fyra ungar intresserar sig för mord och raseriutbrott baserat i sjuklig avundsjuka och hämdbegär mot syskonen.

Förr i tiden hade man väl slängt ungen nerför ett stup, men så kan man ju inte göra i dagens samhälle så socialen fick försöka att fixa till psykopaten vilket aldrig fungerar och anses omöjligt enligt psykologer.

Ett strängt fosterhem var nog enda sättet att skydda omvärlden.
Enligt mamman så verkar dem ha varit delaktiga att ge jocke psykologisk hjälp, mamman skriver såhär
"Vi sökte hjälp för Joakims problem men fick inte den hjälp vi behövde.

En dag fick han ett sammanbrott, slog sönder saker, skrek. Det var fruktansvärt synd om honom.

Min mans föräldrar var på besök. De ringde till barnpsyk för att få råd och hjälp när jag och min man försökte lugna honom. Vi fick rådet att komma in med Joakim akut.

Han fick stanna för vård, min man var hos honom hela tiden.

Därefter flyttade Joakim till familjehemmet
"

Så som vanligt går jockes och mammans berättelser isär...
Citera
2023-11-16, 21:36
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Enligt mamman så verkar dem ha varit delaktiga att ge jocke psykologisk hjälp, mamman skriver såhär
"Vi sökte hjälp för Joakims problem men fick inte den hjälp vi behövde.

En dag fick han ett sammanbrott, slog sönder saker, skrek. Det var fruktansvärt synd om honom.

Min mans föräldrar var på besök. De ringde till barnpsyk för att få råd och hjälp när jag och min man försökte lugna honom. Vi fick rådet att komma in med Joakim akut.

Han fick stanna för vård, min man var hos honom hela tiden.

Därefter flyttade Joakim till familjehemmet
"

Så som vanligt går jockes och mammans berättelser isär...

Som psykopat kan man ljuga hur enkelt som helst eftersom skuldkänslor kan aldrig kännas.

Jag kände en psykopat när jag var typ 16 år gammal.

Allt handlar om manipulering och djävulskap, men vanligt folk kan inte ens greppa hur, så charmiga människor kan vara extremt onda.

Jocke har alltid varit ett offer och en hjälte på samma gång enligt hans egna uppmålning av sig själv som person.

Till och med familjen tvingades ta avstånd från hans manipulering och djävulskap som började i tidig ålder.

Bröderna kunde acceptera lite lögner om deras mor i utbyte mot lite exponering och kändisskap genom Jockes youtubekanal.

Men självklart så vet bröderna att Jocke är en äkta psykopat vilket broder Chrille tvingades berätta efter att Jocke försökte avsluta Crilles karriär och liv genom uthängning som kvinnoförnedrande kokainsnortare.
Citera
2023-11-16, 21:46
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Som psykopat kan man ljuga hur enkelt som helst eftersom skuldkänslor kan aldrig kännas.

Jag kände en psykopat när jag var typ 16 år gammal.

Allt handlar om manipulering och djävulskap, men vanligt folk kan inte ens greppa hur, så charmiga människor kan vara extremt onda.

Jocke har alltid varit ett offer och en hjälte på samma gång enligt hans egna uppmålning av sig själv som person.

Till och med familjen tvingades ta avstånd från hans manipulering och djävulskap som började i tidig ålder.

Bröderna kunde acceptera lite lögner om deras mor i utbyte mot lite exponering och kändisskap genom Jockes youtubekanal.

Men självklart så vet bröderna att Jocke är en äkta psykopat vilket broder Chrille tvingades berätta efter att Jocke försökte avsluta Crilles karriär och liv genom uthängning som kvinnoförnedrande kokainsnortare.
Saken är också den att Jocke flyttade till fosterhem när han var 8 år gammal. Ett litet barn och en vuxen kan uppleva samma situation totalt olika. Så det som i en vuxen människas värld inte var en stor grej kan vara traumatiskt för ett barn med problem/speciella behov.
Delvis var Jocke ett litet barn, minnen kan förändras, förvrängas, så det han minns som sanning kanske faktiskt inte var den riktiga sanningen. Men det är sanning för honom, i hans värld.

Du har dock rätt i att Jocke alltid sett sig som ett offer, allt är alltid någon annans fel, han verkar totalt oförmögen att ta ansvar för sina egna beslut och sina egna handlingar, t.o.m som vuxen är allt alla andras fel.
Citera
2023-11-16, 21:50
Avstängd
KungPungPats avatar
psykopaten som jag kände snackade skit om min barndomsvän till mig, sen snackade han skit om mig till barndomsvännen.. inte för att han hade intresse av att vara vän med nån av oss.. men han ville bara inte att vi skulle vara vänner.
Som tur var så fattade vi båda att snubben ljög.

Liknande är det med Jocke. Han skiter i relationen med sin mor men han vill ju helst hämnas och att syskonen inte ska vara vänner eller tycka om deras mor.. av anledningar som vi "vanliga" människor inte kan greppa.
Citera
2023-11-16, 23:28
Medlem
Dopys avatar
Okej, tydligen ska jocke göra en film/dokumentär film baserat på hans bakgrund. Finns det inte stora risk för förtal när han målar ut sin mamma som han gjort i boken, fast i en film som är baserat på "en sann historia"?
Citera
2023-11-17, 00:10
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Okej, tydligen ska jocke göra en film/dokumentär film baserat på hans bakgrund. Finns det inte stora risk för förtal när han målar ut sin mamma som han gjort i boken, fast i en film som är baserat på "en sann historia"?

Anmäler hon så kanske, fast konst är ju skyddat ganska hårt i Sverige.. så den blir knepig.
Om förtal uttrycks genom konst så kanske det helt plötsligt enligt svensk lag inte är förtal, fast det hängs ut en klandervärd.
Hade varit intressant att se om hon anmälde förtal.. om det läggs ner då eller blir nått rättsligt.
Citera
2023-11-17, 00:43
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Saken är också den att Jocke flyttade till fosterhem när han var 8 år gammal. Ett litet barn och en vuxen kan uppleva samma situation totalt olika. Så det som i en vuxen människas värld inte var en stor grej kan vara traumatiskt för ett barn med problem/speciella behov.
Delvis var Jocke ett litet barn, minnen kan förändras, förvrängas, så det han minns som sanning kanske faktiskt inte var den riktiga sanningen. Men det är sanning för honom, i hans värld.

Du har dock rätt i att Jocke alltid sett sig som ett offer, allt är alltid någon annans fel, han verkar totalt oförmögen att ta ansvar för sina egna beslut och sina egna handlingar, t.o.m som vuxen är allt alla andras fel.

Min ungdomsvän som var psykopat.. det var hans föräldrar som berättade för min mor att han är psykopat och väldigt korkad.
Den psykopaten fick en annan uppväxt än Jocke, men föräldrar måste ju typ varna folk för att deras barn är en ond sate till psykopat.

Det sista man hörde om den psykopaten var att han lurade en handikappad på alla hans besparingar.. genom sin charm.. sen blev han dömd för det i domstol.
Vanligt folk kan aldrig göra sånt utan att må för jävligt.

Visst finns det mycket likheter mellan Jocke och psykopaten som jag hängde med som ung.

Jocke är också dömd i domstol för att ha hängt ut en barnfamilj som mordförsökare som sålde mögligt hus för att mörda Jockes ofödda barn som sen dog av abort istället pga Joz.
Citera
2023-11-17, 16:13
Medlem
kungpungstadens avatar
Citat:
Personligen tror jag inte dem är så rika, nästan allt står på företaget, huset, bilen, renoveringen görs på företaget, dem t.o.m köper kläder, semesterresor och hotell på företaget.
Men om dem skulle sälja allt som företaget äger skulle dem nog få endel pengar.

Jocke har lite över 15 på Avanza.
Och Jonna behöver egentligen inte jobba mer i sitt liv om hon inte vill.

Nej Annika kan inte lämna in till förtal. Man har rätt att läsa o delge sina egna Soc Papper.
Hon får väll stämma kommunen i så fall.
Citera
2023-11-17, 16:49
Medlem
kungpungstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungpungstaden
Jocke har lite över 15 på Avanza.
Och Jonna behöver egentligen inte jobba mer i sitt liv om hon inte vill.

Nej Annika kan inte lämna in till förtal. Man har rätt att läsa o delge sina egna Soc Papper.
Hon får väll stämma kommunen i så fall.

Och nej Jonna lever inte på Jocke.
Sjögesta och Närvarande Himmels by. Kan både Jonna & Rasmus leva gott på livet ut
Rasmus (Jonnas Lille bror )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in