2023-11-06, 09:26
Medlem
StoreSvartes avatar
Det bakas ju med hasch och grnt och snt skit men det knns som att vldigt f bakar med opium. Jag har i vart fall aldrig blivit bjuden p ngot bakverk som gr en riktigt mysig i bollen.

Jag har lnge gtt runt och drmt om att baka opium-negerbollar. D tnker jag vallmofrn (mjligen krossade) fr att f smak, och sen en klick opium som blandas in i smeten utrknat s kanske 5-6 bollar ger en bra effekt.

Men hur fungerar det hr?

Ska man frst smlta in Opium i smret som man gr med cannabis?

Kommer den bittra smaken pverka bakverket?
Citera
2023-11-06, 09:36
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Kommer den bittra smaken pverka bakverket?
Det rr sig om s sm mngder s jag har svrt att tnka mig att smaken pverkas mycket. Kaffet gr ju sitt i negerbollar.
Citera
2023-11-09, 18:58
Bannlyst
Finns nt grindcore-band jag inte minns som hade en lttitel Poppyseed cake.
Citera
2023-11-15, 11:25
Medlem
Badassmfokas avatar
Hur enkelt r detta? Kan man g till typ blomsterlandet och kpa rtt planta klar och frdig eller mste man vattna den och vad annat det kan vara att hlla p med frst? Utveckla grna, alltid velat testa opium, renaste formen.
Citera
2023-11-18, 21:24
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Hur enkelt r detta? Kan man g till typ blomsterlandet och kpa rtt planta klar och frdig eller mste man vattna den och vad annat det kan vara att hlla p med frst? Utveckla grna, alltid velat testa opium, renaste formen.

Det gller att vxa rtt sort och plantera den rtt tid, men ja, den vxer bra i Sverige och r relativt okrngligt vad jag vet.
Citera
2023-11-19, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Det gller att vxa rtt sort och plantera den rtt tid, men ja, den vxer bra i Sverige och r relativt okrngligt vad jag vet.

Bsta r att kpa in rtt frn s man fr fram potenta sorter, sjlv samlar jag p vallmofrn frn hela vrlden och det finns sorter som r s oerhrt mycket mer potenta n allt annat och en del finns tom. att kpa inrikes men inte p vanliga sidor som impecta - det r skrp i jmfrelse!

Sen s lagom till vren eller ha dem p friland nu s fr man fina plantor nsta r och med rtt sort rcker en pall till ver 5 gram rent opium som hller en styrka p 30% (torkad vikt).

Visst borde det g att gra som du sger, r bara tillgngen och doseringen som avgr.

Ha d bra gott folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in