Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-20, 22:45
Medlem
Personen avled, stod i sydsvenskan redan från början tror jag
Citera
2023-11-21, 13:02
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Personen avled, stod i sydsvenskan redan från början tror jag

I så fall stod det bara i Sydsvenskan, inte i Expressen eller på Polisens hemsida.

Tragiskt, oavsett anledning.

Han blev väl hittad 07.30, svårt att veta hur länge han hade legat där då redan. Kunde ha varit jag, för ett antal år sedan, på väg hem i Lund, för berusad och lite skamsen för att be om hjälp i tid. Det handlar inte om mig, det är inte så jag menar, men livet är förgängligt och ett misstag räcker ibland.
Citera
2023-11-21, 22:04
Medlem
Inte mer info.?
Citera
2023-11-28, 11:08
Medlem
Ok jag har fått lite info från en som har bra kontakter på Botaniska trädgården. Personen ska vara en "ung" man (oklar hur ung), funnen död i dammen som ligger mot Olshögsvägen det vill säga den östra sidan. Ska ha legat där under natten. Hade en påse med sig som stod bredvid dammen. Baserat på detta låter det som en student som har varit och handlat mat i centrum, och sedan genat igenom Botaniska på kvällen och av oklar anledning hamnat i dammen. Det ligger en liten kulle i anslutning till dammen, kanske har han ramlat och rullat från den. Kan också vara en av de lokala heroinisterna.
Citera
2023-11-28, 11:13
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlenLambert
Ok jag har fått lite info från en som har bra kontakter på Botaniska trädgården. Personen ska vara en "ung" man (oklar hur ung), funnen död i dammen som ligger mot Olshögsvägen det vill säga den östra sidan. Ska ha legat där under natten. Hade en påse med sig som stod bredvid dammen. Baserat på detta låter det som en student som har varit och handlat mat i centrum, och sedan genat igenom Botaniska på kvällen och av oklar anledning hamnat i dammen. Det ligger en liten kulle i anslutning till dammen, kanske har han ramlat och rullat från den. Kan också vara en av de lokala heroinisterna.

Det är vad jag har hört.
Citera
2023-12-04, 15:12
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
En person hittades i dammen i Botaniska trädgården i Lund under tidiga fredagsmorgonen. Personen förklarades senare vara avliden. Det finns inga misstankar om brott i samband med händelsen.
https://www.sydsvenskan.se/2023-11-1...person-avliden

Tidigare rubrik: Drunkningstillbud i Lund, dammen i Botaniska trädgården (2023-11-10)

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in