Citat:
Ursprungligen postat av
BillFuckingMurray
Jag har aldrig påstått det. Jag gör det inte nu. Jag kommer inte heller att göra det.
En upplevelse är en upplevelse, och dessa är verkliga. Lägg nu ner och sluta posta ditt tradiga jävla tugg. Gå och aspa i nån annan tråd. "verkliga fakta", har du inget belägg för. Bara. Sluta.
#idioti
#duminutihuvet
#hårklyverier
#jobbigsnubbe
#upplevelserärverkliga
Känns ju lite märkligt att du anklagar mig för ”aspa” och en rad annat, när du själv tycks ha brister i läsfärståelse. Jag förklarade ju ordagrant att ”många” påstår…. Alltså att de var generellt riktat och inte just till eller om dig…
Och jag förklarade väl väldigt tydligt att en själva den mentala upplevelsen, alltså det hjärnan kan presentera för aktuell person, sker rent mentalt och kan upplevas som verklig. Fast det de upplever inte sker i verkligheten.
Alltså att upplevelsen har skett, men inte att det man upplevde i denna upplevelse nödvändigtvis skedde i den fysiska verkligheten.
Vi kan ta ett exempel.
Personer med Alzheimers kan i sitt sinne vara absolut säker på att det är mitt på dagen med fullt solsken för det presenterar hjärnan för dem, fast det i verkligheten är mitt i kolsvarta natten. Och ofta hjälper det ändå inte att fysiskt visa dem att det faktiskt är 02:10 på klockan och kolsvart utanför fönstret. De kan ändå fortsätta tjata om att de måste upp för det är mitt på dagen och solen skiner. Det är alltså ”verkligt” för dem för det är de signalerna som deras hjärna presenterar för dem.
Samma sak med NDE och folk som påstår en massa om det. En förvirrad hjärnas signaler kan te sig extremt verkliga trots att det som hjärnan signalerar om ändå bara är fantasier/halucinationer.
Jag håller förövrigt helt med dig i att trådstarten är korkad för har huvudet skilts från kroppen så kan man ju undra hur denne eller någon annan ska kunna vittna om vad den halshuggne upplevt vid händelsen eller efter… Ja om man inte ska blanda in medium, vilka i sin tur aldrig någonsin kunnat påvisa sig faktiskt ha förmågan att prata med döda utan istället bevisats vara ren bluff.