Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-07, 01:13
  #1
Avstängd
NewInGothenburgs avatar
Sitter och funderar. Om du skulle gissa, tror du Irland kommer gå ur EU inom x antal år eller blir de kvar? Själv har jag ingen åsikt i frågan. Spekulera så det inte blir en listtråd.
Citera
2023-12-07, 01:31
  #2
Medlem
JustTrollings avatar
Irland kommer nog bli kvar i EU.

Irland tjänar ju bra på EU, och har lite att vinna på att gå ur.
Citera
2023-12-07, 01:46
  #3
Medlem
farbror Svens avatar
Irland är ett EU-positivt land. Finns inte många likheter med Storbritannien.
Citera
2023-12-07, 02:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Sitter och funderar. Om du skulle gissa, tror du Irland kommer gå ur EU inom x antal år eller blir de kvar? Själv har jag ingen åsikt i frågan. Spekulera så det inte blir en listtråd.

Jag skulle vilja veta hur opinionen i Irland ser ut.
Hhur stort är stödet bland dess befolkning, är den EU skeptisk likt sin granne UK?
Citera
2023-12-07, 02:52
  #5
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Jag skulle vilja veta hur opinionen i Irland ser ut.
Hhur stort är stödet bland dess befolkning, är den EU skeptisk likt sin granne UK?
Bland det högsta stödet bland länderna inom EU till att stanna kvar i EU
Citera
2023-12-07, 02:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Bland det högsta stödet bland länderna inom EU till att stanna kvar i EU

Ja vet.
Mitt inlägg var mer en kommentar till hur dum trådstarten är.
__________________
Senast redigerad av baralitesmartare 2023-12-07 kl. 03:01.
Citera
2023-12-07, 03:02
  #7
Medlem
Christopher.s avatar
Irland har en stor fördel nu när Storbritannien lämnade EU - de är enda engelsktalande landet kvar i EU. Bäddar för stora investeringar från alla kanter och håll, företag som flyttar huvudkontoren från UK till Dublin med mera.
Citera
2023-12-07, 03:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Irland har en stor fördel nu när Storbritannien lämnade EU - de är enda engelsktalande landet kvar i EU. Bäddar för stora investeringar från alla kanter och håll, företag som flyttar huvudkontoren från UK till Dublin med mera.
Hört talas om Malta?
Citera
2023-12-07, 07:45
  #9
Medlem
Klas-Vegass avatar
Irland är ett skatteparadis för storföretag. Så microsoft och alla andra globala företag har sitt europakontor där. Så länge EU accepterar detta kommer Irland att stanna.

Italien eller Holland (samt östländer) är väl nästa man till rakning. Men Holland visar ju hur fort det kan gå. Ger EU sig på de ekonomiska grundförutsättningarna jordbruk/bioindustrin plus lite massinvandring så kan det svänga fort.
Citera
2023-12-07, 07:48
  #10
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Jag skulle vilja veta hur opinionen i Irland ser ut.
Hhur stort är stödet bland dess befolkning, är den EU skeptisk likt sin granne UK?

Irländarna är väldigt Pro EU. Har inget med UK att göra. Glöm inte att Irland är Katolskt. Väldigt hårt troende Katoliker. Att köra en ”Ix-it” vore som att ge Påven fingret. Kommer aldrig hända.
Citera
2023-12-07, 08:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Irländarna är väldigt Pro EU. Har inget med UK att göra. Glöm inte att Irland är Katolskt. Väldigt hårt troende Katoliker. Att köra en ”Ix-it” vore som att ge Påven fingret. Kommer aldrig hända.

Du borde läst mitt andra inlägg också så hade du förstått varför jag skrev som jag gjorde.
Jag är högst medveten om att Irland är för EU. Postat länk i spoilern.
Citera
2023-12-07, 08:33
  #12
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Du borde läst mitt andra inlägg också så hade du förstått varför jag skrev som jag gjorde.
Jag är högst medveten om att Irland är för EU. Postat länk i spoilern.

Jag bara läser det jag vill läsa och drar slutsatser efter det. Frågor på det. This is FLASHBACK. Tolkningsföreträde råder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in