Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-22, 08:35
Medlem
DontWantWars avatar
Är det kriminellt att handla innan stängning?
Citera
2023-12-22, 08:40
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Pensionärer och andra sysslolösa borde göra samma sak. Fattar inte varför folk som inte har nåt att göra om dagarna ska ut och skräpa i rusningstid.
?
Pensionärerna är de som står i kö på morgonen.
Citera
2023-12-22, 08:42
Medlem
zombie-nations avatar
Man går inte ut i sitt hemland när det är 45 grader. Den vanan hänger med.
Citera
2023-12-22, 08:48
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Kom nyss hem från Ica Maxi och det slår mig varje gång när jag handlar sent kvällen att det alltid kryllar av blattar som ska handla strax innan stängning.
Hur kommer det sig?
Har dom en annan dygnsrytm än en vanlig hederlig svensk medborgare?

Misstänker att "kryllar" är lite av en överdrift, eftersom butikerna brukar vara praktiskt taget tomma då. Vilket nog också är förklaringen till att de väljer att handla då. Frågan är ju vad DU gör där?
Citera
2023-12-22, 08:51
Medlem
citymormors avatar
Tills vi utvisat dom alla borde vi porta dom på rediga affärer, låt dom enbart handla på Lidl.

Att dom inte följer våran dygnsrytm är ännu ett kulturellt inslag från Mellanöstern och Afrika, dom gör ingenting således ligger dom och sover på dagarna och är vakna på nätterna..vilket ställer till med fler problem.
Citera
2023-12-22, 08:54
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Som motfråga så undrar jag varför svennebanan är så paniskt rädd för att röra sig utanför hemmet efter kl 18. Efter jobbet ska man hem FORT SOM FAN, och så alla ta på sig mysbyxor och kolla på teve fram tills man somnar kl 21.20. Aldrig vistas i en offentlig miljö, eller hälsa på någon annan efter kl 18. Svennebanan blir förbannad om någon vågar ta kontakt efter kl 18, och känner sig kränkt.
DET har jag svårt att förstå, även om jag är född och uppvuxen här.
Citera
2023-12-22, 08:55
Medlem
Ica? De brukar handla på Willys.
Citera
2023-12-22, 08:55
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Är det kriminellt att handla innan stängning?

Nä men hur kul är det för personalen att hålla koll på gängen själv(eller numera så har det blivit mer bemanning till stängning, vilket vore onödigt annars).

Men jobbigast är när flera Z går åt olika håll.
Citera
2023-12-22, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Inte bara invandrare som gör så. Även svenskar.

Svenskar brukar inte vagga omkring heltäckta i tyg så man inte ser ögonen. Med 3-4 kaosiga ungar i släptåg samtidigt aom de skriker i telefon som de klämt fast mellan öran och burkan som en slags handsfree klockan 21:55 på Willys.

Blattebeteende hittar du bara hos de absolut mest degraderade white trash familjerna. Cigg, energidryck, magtröja med fetma, ovårdat språk och noll hänsyn.
Citera
2023-12-22, 09:05
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Nä men hur kul är det för personalen att hålla koll på gängen själv(eller numera så har det blivit mer bemanning till stängning, vilket vore onödigt annars).

Men jobbigast är när flera Z går åt olika håll.

Sure men i slutändan begår ingen något brott enbart av att handla strax innan stängning. Butikerna bestämmer själva öppettiderna.

Är det inte ens egen familjs butik är det inte värt att riskera livet för 20-25 lakan i månaden om någon blatte drar upp en pistol för att råna stället.
Citera
2023-12-22, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Ok, ingen aning. Jag har pratat med en Syrier som körde en falafel verkstad. Men även en granne som envisas med att bo precis över mitt hufvud har samma beteende som beskrivits för mig. Han har varit vaken varje natt i 10+ år.

Jag har aldrig märkt detta, men har märkt att dom kan vara uppe lite längre generellt. Svensken kanske lägger sig 22-00 på vardagar och araber ca 00-02. Ungefär så.
På tal om folkgrupper, varför säger ingen utlänningar längre? Nu säger alla invandrare hela tiden. Har ni glömt ordet utlänning?
Citera
2023-12-22, 09:16
Medlem
Astralhopps avatar
"Kulturell mångfald" skulle ju bli bra.. trodde vissa. En sanning med modifikation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in