Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-23, 18:49
  #145
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Skiftarbete..

Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Du inser väl att du ingick i gruppen 'folk som handlar sent'?

Citat:
Ursprungligen postat av ahmagadlajk
Men du är ju också där? Är du också blatte ?

Citat:
Ursprungligen postat av CompilingCode
Dom kanske har skiftjobb/sena jobb som ex städerska. En invandrare knegar alltid hårdare än en svensk, det är garanterad. Hur många sjukskrivna svenskar är det? Liselott och Per som har tröttnat på sina fattiga 25k om månaden. Dom är väl i butiken och handlar? istället ska de klagas och klagas, typisk svensken. Vad gör du där själv? fattiglapp deluxe


Jobbigt att läsa genom åtminstone första sidan av tråden..?
Eller varför inte bara kolla genom TS inlägg i tråden?
Frågan kan ju ställts tidigare..

I inlägg #7 svarar denne nämligen på frågan som ställts en sisådär 100 ggr nu..
Citera
2023-12-23, 19:05
  #146
Medlem
Jag handlar gärna ca 1h innan avstängning pga det kryllar av folk under dagen samt ont om parkering
Citera
2023-12-23, 19:09
  #147
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Dom är vana att sova sent för att om man lever som bidragsparasit behöver man inte kliva upp tidigt. Sedan drygar man ut bidragsinkomsten med kriminalitet och/eller svartarbete. Dumsvenne skattebetalare plockar notan.

Ja de är och kommer förbli supertärande på samhället de som säger något annat ljuger eller är hjärntvättad bortom allt förstånd.
Citera
2023-12-23, 20:00
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Kom nyss hem från Ica Maxi och det slår mig varje gång när jag handlar sent kvällen att det alltid kryllar av blattar som ska handla strax innan stängning.
Hur kommer det sig?
Har dom en annan dygnsrytm än en vanlig hederlig svensk medborgare?

Lättast att sno då, väktarna jobbar inte så sent.
Citera
2023-12-23, 20:21
  #149
Medlem
Brukar se en eller två afghaner sent på hemköp som sticker ut från hörnet i mejeriavdelningen och sneglar runt för att se om nån arbetare ser dem. Sen packar de på sig allt möjligt och drar därifrån med springnota.
Citera
2023-12-23, 20:36
  #150
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Kom nyss hem från Ica Maxi och det slår mig varje gång när jag handlar sent kvällen att det alltid kryllar av blattar som ska handla strax innan stängning.
Hur kommer det sig?
Har dom en annan dygnsrytm än en vanlig hederlig svensk medborgare?
Alltså, de verkar ha samma dygnsrytm som du.
Citera
2023-12-23, 21:36
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jobbigt att läsa genom åtminstone första sidan av tråden..?
Eller varför inte bara kolla genom TS inlägg i tråden?
Frågan kan ju ställts tidigare..

I inlägg #7 svarar denne nämligen på frågan som ställts en sisådär 100 ggr nu..

Är 'skiftarbete' verkligen är legit svar?

Varför kan inte babbeluringarna ha skiftarbete?
Citera
2023-12-23, 21:51
  #152
Avstängd
Tja, jag är helsvensk.
Bra jobb.
Affären tvärs över gatan.
Handlar alltid på kvällen, minst folk då!
Liten stad olika kulturer. Vad är problemet?
Ska det vara viss tid för olika etniciteter?
Citera
2023-12-23, 23:02
  #153
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Är 'skiftarbete' verkligen är legit svar?

Varför kan inte babbeluringarna ha skiftarbete?

Tror du svarade dig själv där..
Citera
2023-12-23, 23:19
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Så är det nog. Jag tänker också att det är vidare begrepp. Det är ju inte som blatte. Om det bodde en familj tyskar någonstans, så kallade man dem för "utlänningar" också.

Jo det stämmer. Men när någon sa utlänning så tänkte man väl främst på Balkan eller utanför Europa.
Citera
2023-12-23, 23:35
  #155
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Jo det stämmer. Men när någon sa utlänning så tänkte man väl främst på Balkan eller utanför Europa.

Så var det nog.
Citera
2023-12-24, 02:15
  #156
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Detta är ett fenomen som inte vara är i affären. Går du ut på cafe, lekplats, strand osv så är det i stort sett invandrfritt fram till 1200, därefter börjar de gradvis bli fler och efter 17-18 så är det de dominerande inslaget. Förmodligen är det som många andr säger att de har en förskjuren dygnsrytm, dels av kulturella skäl, dels av arebtslöshet.

Bir du i Helsingborg så är gröningen ett praktexempel på detta. Nästan bara araber efter 17 (på sommaren).
Hornsberg brukar vara fridfullt fram till kl 12.
Vid kl 18 ser det ut som Irak. Väldigt många syriska familjer med picknik stolar, högtalare och vattenpipa, bosätter sig där under sommarkvällarna.

Jag hade med glädje givit upp en av sthlms alla innesjöar eller stränder för evigt för att få slippa det oväsen som MENA för med sig på sommaren.

Men sen insåg jag att de just söker sig dit där den rika medelklassen bor. De vill ge igen och tvinga oss att ta del av deras kultur. Därför att de vet att ingen etnisk skandinav aktivt reser till Tensta och rinkeby på somrarna.

Det må låta märkligt men de vet att de stjäl det offentliga utrymmet och det glädjer dem. För i Sverige är de sysslolösa och saknar språkkunskaper, men i denna lilla mån de kan ge igen så tar de chansen.

Detsamma gäller nog butiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in