Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-22, 22:55
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenSkuk1
I Österrike för inte alltför länge sen var alla mataffärer stängda på söndagar. Alla!

Dygdigt kristet.

Men Alibaba och de 40 rövarnas affärer har väl ingen känsla för det.

Även i Norge, väl? För inte alltför många år sedan.
Citera
2023-12-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Har noterat samma fenomen de fåtal gånger jag varit tvungen att inhandla något sent. Inte alls ovanligt att dessa står i grupp och hänger som om det vore en fritidsgård. förundras även att många av dessa är 10-15 år. Inte konstigt att de går åt helvete för dem, då de hellre hänger i en mataffär kl10 på kvällen istället för att läsa läxor och sova.

Dom kan inte läsa, därav fenomenet.
Citera
2023-12-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Medborgarskap har inget med att göra om man är invandrare eller inte.
Är man invandrare kan man få medborgarskap men är fortfarande en invandrare.
Det säger inte den svenska medborgarskapet.
Citera
2023-12-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Kom nyss hem från Ica Maxi och det slår mig varje gång när jag handlar sent kvällen att det alltid kryllar av blattar som ska handla strax innan stängning.
Hur kommer det sig?
Har dom en annan dygnsrytm än en vanlig hederlig svensk medborgare?

Du inser väl att du ingick i gruppen 'folk som handlar sent'?
Citera
2023-12-23, 00:28
Medlem
Men du är ju också där? Är du också blatte ?
Citera
2023-12-23, 10:29
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastadHenduk
Bra att de jobbar! Det är mer än vad man förväntar sig normalt sätt. Jobbar de så bidrar de till samhället. Sen kan man tycka vad man vill om att vårt land invaderas av ökenråttor och aids-niggers, men jobbar de så får dom pluspoäng i min bok.

Ja, och det har hänt nåt på sista tiden verkar det som. Jag tror inte längre att arbetsgivarna har råd att inte anställa invandrare, för då skulle de inte kunna bemanna verksamheten.

Det är absolut inget argument för invandring, men när 20-30 procent av befolkningen är babbar, så funkar det inte med någon whites only-policy.
Citera
2023-12-23, 10:47
Medlem
KastadHenduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, och det har hänt nåt på sista tiden verkar det som. Jag tror inte längre att arbetsgivarna har råd att inte anställa invandrare, för då skulle de inte kunna bemanna verksamheten.

Det är absolut inget argument för invandring, men när 20-30 procent av befolkningen är babbar, så funkar det inte med någon whites only-policy.
Precis. Säga vad man vill om invandring (och sveriges monumentala misslyckande inom det området), men om vi nånsin ska få bukt på integrationen så måste de ut i arbete och lära sig språket. Vi kan lika gärna ta tag i det nu - för problemen kommer inte lösa sig av sig självt. Invandrarna är här för att stanna.

Myndigheterna måste ställa mer krav på dom. Men också skapa förutsättningar att de har en rimlig chans att kunna skaffa sig arbete och bostad på vettig plats.
Citera
2023-12-23, 11:23
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastadHenduk
Precis. Säga vad man vill om invandring (och sveriges monumentala misslyckande inom det området), men om vi nånsin ska få bukt på integrationen så måste de ut i arbete och lära sig språket. Vi kan lika gärna ta tag i det nu - för problemen kommer inte lösa sig av sig självt. Invandrarna är här för att stanna.

Myndigheterna måste ställa mer krav på dom. Men också skapa förutsättningar att de har en rimlig chans att kunna skaffa sig arbete och bostad på vettig plats.

Håller med fullt ut. Man har skeppat hit stora familjer från främmande kulturer, gett dem försörjningsstöd och sedan skickat ut dem på praktik och "arbetsprövningar" för att se om de över huvud taget kan jobba. Varför skulle inte en vuxen människa kunna jobba? Jag fattar inte.
Hade man bara dragit in bidragen och sagt "lös din situation", så hade dessa personer varit ute i jobb på en vecka, tro mig.
Citera
2023-12-23, 13:10
Medlem
Dom kanske har skiftjobb/sena jobb som ex städerska. En invandrare knegar alltid hårdare än en svensk, det är garanterad. Hur många sjukskrivna svenskar är det? Liselott och Per som har tröttnat på sina fattiga 25k om månaden. Dom är väl i butiken och handlar? istället ska de klagas och klagas, typisk svensken. Vad gör du där själv? fattiglapp deluxe
Citera
2023-12-23, 15:03
Medlem
Utbilda dig 3 år på gymnasiet och ta jobb på ett skitigt verkstadsgolv som svetsare eller nåt, då?
Citera
2023-12-23, 15:48
Moderator
Ancistruss avatar
För er som önskar diskutera om det heter affären eller i affären finns en tråd i forumet för Språk där det går utmärkt: (FB) På eller i? (Sammanfogad tråd)

/Mod
Citera
2023-12-23, 18:11
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Dom är vana att sova sent för att om man lever som bidragsparasit behöver man inte kliva upp tidigt. Sedan drygar man ut bidragsinkomsten med kriminalitet och/eller svartarbete. Dumsvenne skattebetalare plockar notan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in