• 1
  • 2
2023-12-22, 18:00
Medlem
fittballenigrusets avatar
Så här års så fylls jag alltid utav en tomhet och ångest. Släkt och familj ger ett skeende utav glädje och inbjudan, så jag borde vara tacksam och glad men själv så vill jag bara försvinna. Somna och vakna upp efter nyår… Dessa känslor kommer alltid runt jul och jag vet inte varför.

Mår ni också dåligt vid juletid?
Citera
2023-12-22, 18:05
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittballenigruset
Så här års så fylls jag alltid utav en tomhet och ångest. Släkt och familj ger ett skeende utav glädje och inbjudan, så jag borde vara tacksam och glad men själv så vill jag bara försvinna. Somna och vakna upp efter nyår… Dessa känslor kommer alltid runt jul och jag vet inte varför.

Dåligt nej men jag bryr mig inte så mycket om julen som vuxen. Julen är mer barnens högtid. Många barn far också illa under julen då det ska drickas så jävla mycket. Kanske har du barnminnen av att dina föräldrar söp under julen och du inte tyckte om det?
Citera
2023-12-22, 18:05
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:

Varför känner du en ångest? Ifall du utvecklar känslorna.

Julen är en tid med höga förväntningar vilket ger upphov till mycket känslor.
Citera
2023-12-22, 18:13
Avstängd
HoraTheExplorers avatar
Julen är trevlig, men har man mått tjyvens någon jul så vet jag att det förstärkts.

Sen är det extremt många som mår dåligt pga av stress prestationskrav osv, men jag får för mig att det inte är det illamåendet du pratar om?
Citera
2023-12-22, 18:16
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Nej men jag finner det på gränsen till patetiskt och intetsägande att fira jul. Jag slutade upp att fira jul när jag var 20, jag valde att göra lumpen istället för att fira julafton. Eftersom mina familjesammankomster tenderat att bli kaotiska och dysfunktionella. Jag vet att folk mår dåligt av att vara ensamma på julafton men jag tycker tyvärr det är onödigt, men det symboliserar ju familj, vänner och bekanta och att alla ska träffas. För mig är julafton i stort som vilken helg som helst. Förutom att det är lite lattjo dekoration på stan. Ärligt har jag inte upptäckt att det är jul, för julutsmyckningen är så minimal och bagatellartad.

Jag skulle egentligen firat julen i New York men hoppar det pga att flygbiljetten är för dyr. Det hade såklart varit en upplevelse, men men. Som ni hör så kan jag fira julen om jag vill men väljer att avstå.
Senast redigerad av Hegamon 2023-12-22 kl. 18:41.
Citera
2023-12-22, 18:19
Medlem
Kackotopis avatar
Julen är min favorit högtid, tänk på de som är helt själva... dom mår nog betydlig sämre.
Citera
2023-12-22, 18:22
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:

Nej, jag mår bra och njuter av traditionens lugn och stillsamhet och den kärlek som den innebär från nära och kära.

Däremot är det ju inte jättesvårt att gissa varför du mår dåligt; antigen för att något har hänt vid denna högtid när du var liten som du förträngt eller så jämför dit undermedvetna dig själv med andra, dina föräldrar, dina syskon eller något ideal som du inte kan leva upp till och nu samlas de du ska visa att du egentligen gör det och då mår du dåligt.
Citera
2023-12-22, 18:23
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:

Ta ett par järn så mår du bättre. Dra en runk innan läggdags. A & O för depressionare.
Citera
2023-12-22, 18:25
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nej men jag finner det på gränsen till patetiskt och intetsägande att fira jul. Jag slutade upp att fira jul när jag var 20, jag valde att göra lumpen istället för att fira julafton. Eftersom mina familjesammankomster tenderat att bli kaotiska och dysfunktionella. Jag vet att folk mår dåligt av att vara ensamma på julafton men jag tycker tyvärr det är onödigt, men det symboliserar ju familj, vänner och bekanta och att alla ska träffas. För mig är julafton i stort som vilken helg som helst. Förutom att det är lite lattjo dekoration på stan. Ärligt har jag inte upptäckt att det är jul, för julutsmyckningen är små minimal och bagatellartad.

Jag skulle egentligen firat julen i New York men hoppar det pga att flygbiljetten är för dyr. Det hade såklart varit en upplevelse, men men. Som ni hör så kan jag fira julen om jag vill men väljer att avstå.

Jul i NY måste vara fantastiskt. Älskar deras jättegranar (de kanske bara finns på film)
Citera
2023-12-22, 18:26
Avstängd
HoraTheExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Julen är min favorit högtid, tänk på de som är helt själva... dom mår nog betydlig sämre.

Det finns massor av människor som trivs i sitt egna sällskap, om julen är svår för dom vet jag iofs inte.
Citera
2023-12-22, 18:29
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Det finns massor av människor som trivs i sitt egna sällskap, om julen är svår för dom vet jag iofs inte.

Jo, trivs själv i mitt eget sällskap, men att vara ensam under Jul, nja det hade varit deprimerande.
Citera
2023-12-22, 18:30
Avstängd
HoraTheExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Jo, trivs själv i mitt eget sällskap, men att vara ensam under Jul, nja det hade varit deprimerande.

En runk till Kalle Anka och Robin Hood är inte fy skam, avfärda det inte innan du testat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in