Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-22, 07:36
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Så, ett fenomen jag har tänkt på, framförallt bland incels som studerar på divers universitet och liknande (inkl. professorer). Dessa avarter älskar att kläcka ut sig: "Aha, men kvinnorna då, har du några exempel med dessa?" om man exempelvis diskuterar musik eller dylikt, gärna offentligt (ex. sociala medier eller andra forum) för att verka "goda"(?).

Tror de att detta beteende kommer leda till mer fitta eller vad är det frågan om?

Något jag har märkt är att incels oftast är i två läger, de som avgudar kvinnor eller de som istället hatar kvinnor.

Vilken variant tror ni är vanligast?
Hur kan dessa människor leva med sig själva?

Det leder eventuellt till mer f**** att godhetssignalera och "simpa". Det är en alternativ parningsstrategi som funnits längre än människan och som även återfinns hos många andra däggdjur. Kan man inte konkurrera på det vanliga sättet så experimenterar man med andra sätt istället för att ge upp. Det är en naturlig instinkt att göra så, och lika naturligt är att andra män/de flesta kvinnor kommer reagera negativt på den.
Citera
2023-12-24, 10:09
  #14
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det leder eventuellt till mer f**** att godhetssignalera och "simpa". Det är en alternativ parningsstrategi som funnits längre än människan och som även återfinns hos många andra däggdjur. Kan man inte konkurrera på det vanliga sättet så experimenterar man med andra sätt istället för att ge upp. Det är en naturlig instinkt att göra så, och lika naturligt är att andra män/de flesta kvinnor kommer reagera negativt på den.

Jo, det är ju oftast muppar som håller på med dessa diverse strategier, mår lite dåligt varje gång jag får ta del av spektaklet
Citera
2023-12-24, 23:26
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Först låt oss använda oss av rätt definition: incel är en förkortning av ”involuntary celibate”. Du hatar inte kvinnor per automatik

M.a.o toffeln som aldrig får ligga är också per definition en incel, för toffeln vill säkert ligga

Tror de allra flesta idag läser ordet "incel" som någon som tillhör den specifika rörelsen, som utmärker sig av att sitta på nätet specifikt och hata kvinnor, men även de män som har lätt få sex.
Du har kvinnor som lever i ofrivillig celibat också, tror knappast de vill kalla sig för incels.
Citera
2023-12-24, 23:28
  #16
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror de allra flesta idag läser ordet "incel" som någon som tillhör den specifika rörelsen, som utmärker sig av att sitta på nätet specifikt och hata kvinnor, men även de män som har lätt få sex.
Du har kvinnor som lever i ofrivillig celibat också, tror knappast de vill kalla sig för incels.

Femcels
Citera
2023-12-24, 23:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Femcels

Och sitter dessa vid tangentborden och hatar kvinnor?

Som sagt skilj på de som lever i ofrivilligt celibat och incels. Det senare har gått över till att bli en rörelse.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2023-12-24 kl. 23:34.
Citera
2023-12-26, 20:05
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och sitter dessa vid tangentborden och hatar kvinnor?

Som sagt skilj på de som lever i ofrivilligt celibat och incels. Det senare har gått över till att bli en rörelse.
"Femcelrörelsen" är fortfarande gsnska mycket "underground" och det är därför svårt att säga vad som kännetecknar den. Men, det verkar inte som att den drivs av hat för det motsatta könet. Jag vet att de också pratar om "piller" ("rosa pillret") och här kommer likheterna in; "skönhet är objektivt och vi är ensamma för att vi är fula."

Vad jag vet sitter de inte och hatar på män.
__________________
Senast redigerad av sardellini 2023-12-26 kl. 20:07.
Citera
2023-12-26, 23:26
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
"Femcelrörelsen" är fortfarande gsnska mycket "underground" och det är därför svårt att säga vad som kännetecknar den. Men, det verkar inte som att den drivs av hat för det motsatta könet. Jag vet att de också pratar om "piller" ("rosa pillret") och här kommer likheterna in; "skönhet är objektivt och vi är ensamma för att vi är fula."

Vad jag vet sitter de inte och hatar på män.

Och vi pratade om "incels" och jag framhärdar fortsatt att då man säger det ordet, så kommer de flesta associera det till:

Arga, bittra unga män som sitter tillsammans och hatar kvinnor på nätet, och då och då producerar en extra hatisk snubbe som är villig att gå ut och mörda kvinnor.

Och detta är alltså inte identiskt med "människa i ofrivilligt celibat".
Citera
2023-12-30, 10:41
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Femcels

Det finns/fanns en rolig femcel på YT (hon har raderat de mesta av hennes videos) som faktiskt var ganska söt. Allt sådant där incelprat om Chads, Stacys osv. Själva grejen är att hon satt i sitt flickrum och rökte hasch hela dagarna och gick aldrig ut. Ja det blir rätt svårt att träffa någon då, även om man är söt.

https://www.youtube.com/watch?v=LtaYoGBRphs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in