• 1
  • 2
2023-12-24, 21:01
Medlem
Sneglar på denna suv. Ser ut som en suv ska se ut, lite råare look som jag gillar. Diesel med fyrhjulsdrift vore trevligt då jag bor på landet och behöver dra släp emellanåt. En relativt billig bil, defenitivt den billigaste 4wd man kan köpa. Ni som har kört en Duster 2, inte första generationen, hur är eran upplevelse? Diskutera men om du inte suttit i en utan bara vill spy på en billig bil så är det inte din åsikt jag efterfrågar. Tack!
Citera
2023-12-24, 21:30
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Sneglar på denna suv. Ser ut som en suv ska se ut, lite råare look som jag gillar. Diesel med fyrhjulsdrift vore trevligt då jag bor på landet och behöver dra släp emellanåt. En relativt billig bil, defenitivt den billigaste 4wd man kan köpa. Ni som har kört en Duster 2, inte första generationen, hur är eran upplevelse? Diskutera men om du inte suttit i en utan bara vill spy på en billig bil så är det inte din åsikt jag efterfrågar. Tack!
Har inte ägt en själv men har både åkt och kört en kompis Duster, vill minnas att det är en 2018 års modell. Något brötig, men rätt stark ändå. Enkel och pålitlig tycker kompisen om den. Han har en manuell med sex växlar och 4WD,
Citera
2023-12-24, 22:41
Medlem
Addhocs avatar
Om det med ”folket” menas jag, så tycker jag att den är ful rätt och slätt. I övrigt vet jag inte, har inte kört någon Dacia och eftersom den ser ut som den gör så kommer jag inte göra det heller.
Citera
2023-12-25, 01:34
Medlem
Megaforces avatar
Problemet är väl mest att den inte har så lång hållbarhet och en 2018 års modell är ju närmare 6-7 år gammal.

Så om man funderar på en sådan så bör man nog undvika de som gått mer än 10.000 mil.
Citera
2023-12-25, 01:38
Medlem
volvo666s avatar
jag som till skillnad från ovan som både servat och kört dacia av modell 2017 där normal människa ska framföra fordonet kan erkänna att dessa är som prototyper inuti absolut funkar det men det är nästan så att du kan se plastsvetsarna som de missat att slipa bort på all inredning därtill har jag inte allt för mycket att säga om motorerna mer än att de är till för att förbrukas inte bevaras
summa summarum är de som vilken bil som helst men bantade på kvalitet och finish huruvida några exemplar är sämre vet jag inget om
Citera
2023-12-25, 07:21
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Spring! Så långt du kan, motorlampor och verkstadsbesök i en aldrig sinande ström, som sprillans ny har den visst ett existensberättigande och mycket trevlig att köra! Var bara beredd på att det du spar i inköp går åt i en rask takt på underhåll.
Citera
2023-12-25, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Problemet är väl mest att den inte har så lång hållbarhet och en 2018 års modell är ju närmare 6-7 år gammal.

Så om man funderar på en sådan så bör man nog undvika de som gått mer än 10.000 mil.

Ser man till dieseln så är det en beprövad, näst intill skottsäker motor som sitter i allt från mercedes till renault så den går långt mer än 10 000mil. Tydligen ska dustern behöva nya framvagnsdelar typ länkarmar efter 10t+ mil, det kan jag leva med att byta. Sen har de ett bra rostskydd, speciell gen 1. Har läst att 1.2tce motorn från Renault inte är helt felfri så den undviker jag.
Citera
2023-12-25, 11:15
Medlem
IceEyess avatar
Lite spartansk i fråga om exempelvis krocksäkerhet och bekvämlighet men prisvärd. God framkomlighet och överraskande trevlig att köra.

Kanske inte lika driftsäker som motsvarande Honda, men knappast heller sämre än exempelvis motsvarande VW.
Citera
2023-12-25, 11:26
Medlem
KastadHenduks avatar
Polaren köpte en Duster för några år sen. Han sålde den efter bara ett år.
Citera
2023-12-25, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KastadHenduk
Polaren köpte en Duster för några år sen. Han sålde den efter bara ett år.

Vet du varför han sålde den?
Citera
2023-12-25, 12:22
Medlem
ReijoHervonens avatar
Man får vad man betalar för. Dacia är inga välbyggda bilar. Köper du ny och servar den noga med väldigt korta intervall så kanske den håller ett tag. Hade aldrig köpt en begagnad Dacia.
Citera
2023-12-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Man får vad man betalar för. Dacia är inga välbyggda bilar. Köper du ny och servar den noga med väldigt korta intervall så kanske den håller ett tag. Hade aldrig köpt en begagnad Dacia.

Har du egen erfarenhet av bilen eller är det vad du tror ,att bilen inte håller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in