Citat:
Ursprungligen postat av
flat7
Tack för din input! Toyota gör bra bilar men en RAV-4 med låga mil är tyvärr utanför min budget. Har bara kört en äldre RAV4 och den ormade sig mycket på vägen tyckte jag. Har sett någon knapp för antispinn eller det kanske är antisladd som går att stänga av? Vet inte skillnaden på dem om jag ska vara ärlig. Fyrhjulsdriften på Dustern är som mycket annat i bilen, beprövad Renault/Nissanteknik. Just 4wd systemet ska vara samma som hos Nissan X-trail.
Min är extremt basic utrustad, det finns säkert Dusters där det går att koppla ur.
Jag har bara typ elhissar fram, samt AC. Den har antisladd som ej heller går att koppla ur.
Den har inte heller utetempmätare vilket jag kan sakna, samt larmar inte när spolarvätskan håller på ta slut utan det märker man bara plötsligt.
Sedan trodde jag att 50 liters tankrymd skulle vara för lite, men på Duster är det tydligen rätt välkänt att det går att klämma i runt 60 liter om man inte har för bråttom när man tankar.
Tankar jag proppfullt så får jag då ut över 90 mils räckvidd innan bränslelampan lyser.
Att sänka ljusbilden görs med ett manuellt vred under ratten, framstolen ställs in helt mekaniskt, men fördelen med enkla, beprövade lösningar är ju då att saker inte går sönder så lätt.