Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-02, 18:52
  #10405
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Julia skyddar Chrippa 7 år av förhållande ingen misshandel. Linneas ex dyker upp och vittnar om hur sjuk i huvudet hon är nu. Sen kan ni spekulera huruvida vem som är boven i detta.
Julia blev psykiskt misshandlad i 7 år.
Det är inte jätte långt steg att gå från att psykiskt misshandla någon till fysisk misshandel.
Däremot tror jag inte detta är något sånt, utan bara att Chrippa tappade det av någon orsak.

Vart finns bevisen att Linneas ex har vittnat om hur sjuk i huvudet hon är? att Chrippas familj som vill skydda honom påstår det är inte direkt trovärdiga källor, utan rykten.
Snälla, lite källkritik kan vi väl ha iallafall.
Citera
2024-01-02, 18:52
  #10406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Åh, välkommen tillbaka, vi har saknat dig.
Jag hade lite nyheter till dig gällande att Jocke sökte efter oss. Men tror det är orelevant nu, tror att Jocke är upptagen med annat och har slutat jaga oss flashbackare efter det som hänt :P

Tack. Jocke är störd när han tror att L exkillar skall göra saken bättre för Chrippa. Det spelar ingen roll om hon skall gjort något mot sina ex. Det är vad Chrippa gjort mot henne som räknas.
Han kan få fortsätta jaga oss. Den där med flera hundra ben lyckades han vända, men fan att jag ändrar åsikter för Jockibois skull
Citera
2024-01-02, 18:52
  #10407
Medlem
Tippar följande:

1. Linnea står som ägare på hans konton, för Chrippa ska undvika kronofogden.
2. Chrippa är hög på nåt, blir bråk med Linnea. Kanske över utebliven, utlovad Barcelona resa över nyår.
3. Chrippa bankar på för glatta livet.
4. Chrippa blir hämtad av polis.
5. Linnea stänger ner alla hans konton.
Citera
2024-01-02, 18:52
  #10408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
För att hon får makt? Det är ju vida känt att hon ligger bakom iaf youtubekanalen.

Vet inte hur mycket makt hon får när hon istället får hela Jocke-anhängargruppen mot sig och uppmålad som en psykopat inför en väldig mängd människor.
Citera
2024-01-02, 18:53
  #10409
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Jag har fått tagit del av information från Linneas ex, och det är inga roliga berättelser.

Och var var du under meetoo? Så kallade ex, har lättviktig bäring enligt mig.
Citera
2024-01-02, 18:53
  #10410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Ja det kan du ju säga såhär. Men Jocke och/eller hans kompisar har nu dragit i gång en drevande lynchmobb mot Linnéa. Hoppas det får konsekvenser för Gustav och gänget.

Att de fortfarande inte förstår sig på svenskt rättsväsende..

Jocke tror att han är svenska rättsväsendet. Jag vet inte om han varit så framgångsrik i rättssalarna direkt
Citera
2024-01-02, 18:55
  #10411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Flertalet meddelande från Linnea har läckt, och det är olika killar.

Hur kommer det sig att de hör av sig till dig?

Vad är det för meddelanden? Hit om att hitta på saker?
Citera
2024-01-02, 18:55
  #10412
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adinik
dopy ja gillade dig, men snälla tyst. du har fel.
ja var den första att få mina händer på häktningsframställan.

"Häktningsframställan, sannolika skäl
Misshandel 2023-12-29 13:30 -- 2023-12-29 13:45 Tavastgatan 45, Stockholm, Stockholms stad Id: POD50-BM2023-1890876560-8Y, Ext ärendenr: 5000-K1633103-23

2. Det finns risk för att den misstänkte genom att undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar sakens utredning

Tillstånd att kunna ålägga den misstänkte följande restriktioner begärs:
Samsittning, gemensam vistelse, ta emot besök, elektronisk kommunikation, försändelser (brev mm)

Arresten Södermalm."
Kolla din egen fakta
Häktningsframställan skrevs 31/12 och säger misshandel
Häktningsförhandlings protokollet skrevs 1/1 och säger Grov misshandel

Jag vet inte om graden av misshandel alltid står med i Häktningsframställan? eller om det alltid bara står misshandel där?
men oavsett vad så är det nyaste dokumentet Häktningsförhandlings protokollet , och där står Grov misshandel.
__________________
Senast redigerad av Dopy 2024-01-02 kl. 19:12.
Citera
2024-01-02, 18:57
  #10413
Medlem
Det kan tala till Ls fördel gällande att hon hackade hans sociala medier. Chrippa blev arg och gav sig på henne. Det kan vara ett tänkbart motiv till misshandeln. Det kan vara det motivet som gjorde att han blev häktad, tillika synliga skador.

Det ska bli spännande att se vart detta slutar.

Sen det här med att Ls ex har yttrat sig behöver inte betyda att det exet säger stämmer. Så att Jocke och gänget efterlyser hennes ex kommer troligen inte väga tungt i utredningen då det blir hörsägen eller vad det nu heter.
__________________
Senast redigerad av 99amakar 2024-01-02 kl. 19:00.
Citera
2024-01-02, 18:58
  #10414
Avstängd
Vad har hon ”gjort mot sina ex”?
Citera
2024-01-02, 18:59
  #10415
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jocke tror att han är svenska rättsväsendet. Jag vet inte om han varit så framgångsrik i rättssalarna direkt

Nej det har han verkligen inte. Tror så här Jocke drog igång det här internt bland sina kompisar, kompisar slog på stora trumman och gick ut med detta. Jocke får kalla fötter, han vet av erfarenhet vad detta kan få för konsekvenser.

Någon säger att han gick in i Julia live och sa att hon skulle ligga långt och akta sig för ev förtalsanmälningar. Men det var för sent Jocke, det var försent.

Familjen Jocke köpte huset av, Joz, Gren och Ros och nu Linnéa.

Jocke och hans kompisars drevande tar fan aldrig slut.
__________________
Senast redigerad av Carrock 2024-01-02 kl. 19:02.
Citera
2024-01-02, 18:59
  #10416
Medlem
abvs avatar
Vilken jävla soppa att reda ut det här, det ska verkligen bli intressant att läsa förhudsundersökningen. Hoppas att juristen jocke också åker med på ett hörn den här gången så som han alltid ska hålla på. Riktigt underhållande tråd 9/10 poäng, 10/10 om en användare visste skillnaden på de/dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in