2024-01-03, 12:58
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vad ni tjatar om vallning, dliga skidor,, den sa det och den s datt osv. G vidare.

Sjlv r jag mycket muntrare 😇🤣🤣, jag tror att tv av de svenska druttar omkull idag och fr ngot/ngra av loppen frstrda. 🙈😁

Haha ja ngon av karna kan ju komma ut idag med dina ben
Aprop ben☝️ Nr jag ser din avatar tnker jag alltid p Johaug vars ben var ungefr lika krumma (hjulbenta)
2024-01-03, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Bor Ebba och Gustaf Berglund tillsammans under Touren? Vad jag vet brukar partners aldrig bo tillsammans nr de r med landslaget.
Tydligen gjorde dem det. Framkom i Viaplays bakom kulisserna. Bra med individanpassning ven dr.
https://www.instagram.com/reel/C1oF3...xhNjhoOXl0Mzgw
2024-01-03, 13:01
Medlem
Tror mer att val av skidpar och struktur r det avgrande. Nr Ebba r osker p formen efter sjukdom r det rtt naturligt att vlja det mjukare paret med bra fste fr skerhet. Hon sger ju sjlv att hon inte har rtt terhmtning och d blir det riktigt tungt p platta partier med ngot mjukt spann.
Nr man r i kanonform med sjlvfrtroende vgar man g p lite hrdare skida och kan d tjna mycket tid p platten. Klbo har ju visat att man klart tjnar p att ta det lite lugnare i brant uppfr fr att sedan trycka p platten och utfr. Dr tjnar man mest tid, inte att lga p hrt uppfr med kanonbett. Mycket teknik ocks att kunna ka avslappnat p hrd skida, dr r Finland vassa framfrallt med syskonen Niskanen. Men mycket att lra av Klbo, Burman krde ju lite smartare sist med bra resultat, Porris brukar lgga upp loppen bra medans Frida och Calle ofta lgger fr mycket kraft uppfr.
2024-01-03, 13:02
Medlem
Anses skidkningen idag vara en materialsport likt cykling och Formel 1?
2024-01-03, 13:07
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Nej, lika extremt som Formel 1 r det inte
2024-01-03, 13:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tydligen gjorde dem det. Framkom i Viaplays bakom kulisserna. Bra med individanpassning ven dr.
https://www.instagram.com/reel/C1oF3...xhNjhoOXl0Mzgw

Dr ser man. Ytterligare en anledning till Ebbas resultat i touren.
2024-01-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Nej, lika extremt som Formel 1 r det inte

...och cykling anser jag inte heller vara en materialsport, vrldseliten har alla likvrdiga cyklar och utrustning.

Skidkning r lite s att det r svrt att f en frdel med valla, normalt sett ska alla topplnder ha rimligt likvrdiga skidor (ven om det r en boost att knna att man har bst grejer i klungan), men om man missar kan man vara helt rkt.
2024-01-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Sverige, Norge och Tyskland (Redbull) kommer sga nej, deras kare (Verstappen) vinner fr att de r bst. Resten av fltet och vi tittare med fungerande gon sger solklart ja.
2024-01-03, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Berglund har ju dock varit bra i distansloppen. Men jag gissar att det finns en anledning att partners inte delar rum p tvlingar i allmnhet, men om det funkar fr vissa s r det ju bra att man tillter det iallafall.
2024-01-03, 13:37
Medlem
Citat:

Varfr skulle det vara en anledning till hennes resultat?
2024-01-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
...och cykling anser jag inte heller vara en materialsport, vrldseliten har alla likvrdiga cyklar och utrustning.

Skidkning r lite s att det r svrt att f en frdel med valla, normalt sett ska alla topplnder ha rimligt likvrdiga skidor (ven om det r en boost att knna att man har bst grejer i klungan), men om man missar kan man vara helt rkt.
Hller med!
2024-01-03, 13:49
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Tror jag absolut inte har ngon negativ inverkan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in