2024-01-04, 21:00
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Tror inte att amerikanskorna r dopade. Men ngon som verkligen har fallit fr mig i sympati r Diggins. Hon var lite av en favorit fr 5 r sen med hennes positivitet. Men efter hennes taskiga upptrdande mot Frida fr ett par r sen under tour de ski s tycker jag inte om henne. Sen nr hon under ret har dykt upp i mitt tik-tok flde dr hon dansat och varit glad s lt det krystat nr hon sa infr ssongen att hon ftt ett terfall i sin tstrning.
Det har ju visat sig att det bara var en publicitetsgrej. Om hon i verkligheten haft riktiga tstrningsproblem hade hon inte varit ledare i vrldscupen.

Framfrallt har man haft tstrningar som frestar p hjrtat ngot enormt s ska man ju absolut inte fullflja elittrning och elittvlande i nrtid eftert.

Men, det kanske finns bra mediciner fr sdant, som ocks ger bra frdelar.
2024-01-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Framfrallt har man haft tstrningar som frestar p hjrtat ngot enormt s ska man ju absolut inte fullflja elittrning och elittvlande i nrtid eftert.

Men, det kanske finns bra mediciner fr sdant, som ocks ger bra frdelar.
Ja du kan ha rtt
2024-01-04, 21:08
Medlem
Citat:
terigen, ledarna med sin erfarenhet borde vetat att frkare stts inte in om hemmakaren inte ligger lngst fram. Se lex Bolsjunov i Norge.
Ja precis. Det hr r anledningen varfr det inte fanns ngra frkare i praktiken
2024-01-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
karna fick vlja bland flera olika par. Fste, rugg eller blankt. Han kan inte lastas ver att vissa valde fel. Burman sa sjlv i intervjun eftert att han hade sig sjlv att skylla fr skidvalet... och Anger hade knappast ngot fel p sina skidor?
Anger klagade p glidet. Jmfrde med en finne han kte bredvid i ngon utfrskning.
2024-01-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedinaren
Nu har knappast du mer mandat n ngon vrig hr och besvara frgan men undrar varfr man inte gr av sig med Anders Bystrm? r han en sdan som herrfotbollslandslagets Janne Andersson? Som frst efter sisdr 4-5 missade VM och EM turneringar fick sparken? Man undrar vilken svgerpolitik som egentligen rder i det svenska lngdlandslaget men det r alldeles uppenbart att man hller vissa mer om ryggen. Jag tycker det r dags fr nytt blod. Vck med Bystrm som uppenbart agerar partiskt i mnga lgen och in med ngon annan. S svrt kan det inte vara med kompetent folk.
Jag frsvarar inte Bystrm, jag konstaterar bara att det inte var han som valde vilka skidor Frida skulle ka p idag eller vilket heat hon skulle vlja igr.

Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Frida Karlsson blev avhakad i sista backen av Niskanen som mestadels diagonalade uppfr backen. Det var inte Fridas skidor det var fel p, utan en missbedmning vad som var det snabbaste och effektivase sttet att ta sig uppfr det sista krnet. Och man sg tydligt att Frida inte orkade hnga med i den branta backen p sina blanka skidorn - det var dr det avgjordes. Strongt gjort av Niskanen frresten. Hon startade lngt efter Diggins och Svan.
Vad jag sger r att Frida sjlv valde att staka, inte Bystrms beslut. Precis som Burman valde ruggade och konstaterade sin missbedmning i intervjun eftert.
2024-01-04, 21:18
Medlem
Citat:
terigen, ledarna med sin erfarenhet borde vetat att frkare stts inte in om hemmakaren inte ligger lngst fram. Se lex Bolsjunov i Norge.

Alla visste om att det sannolikt skulle komma sn under loppet. Och att det med alla faktorer medrknade var ett vgspel om man skulle ka med blanka skidor eller skidor med fste. P sltan gick det litet lttare med ovallat och uppfr tyngre. Summasumarum drog skidor med fste det lngsta stret. Hur som helst var Niskanen vrd segern. Hon drog nog mest av alla i nysnn och tillsammans med Brennan skidade ifrn de vriga p slutet.
2024-01-04, 21:21
Medlem
katws avatar
Maja har hoppat av, om det inte nmnts.
2024-01-04, 21:26
Medlem
FNLSs avatar
Dagens strsta skrll. Klparna har gjort rtt med resultatlistan.
2024-01-04, 21:29
Medlem
[quote=billigost|86912081]Vad blir Svanebos nsta geni-drag? Alla kr med skidorna uppochner?

r han ngorlunda normalbegvad borde han vl lmna in sin avskedsanskan omgende.[/QUOTE

Fortfarande r vallachefen arbetsledare och vallar inte ens ngra skidor. Perry Olsson vallar vl t bde Porris, Jens och Jonna men du verkar inte tycka att han ska avg omgende?
Okunskap men kanske varmt och sknt med foliehatt p i kylan.
2024-01-04, 21:30
Medlem
JC Schoonmaker sjuk precis innan, Ogden och senast Schumacher. r vl den strsta risken fr Diggins just nu? Trist att sjukdom har frstrt touren totalt. Allt kan hnda och vnda nnu.

40 kvinnor tog sig i ml idag.
Kalv och Faglqvist kommer dock hoppa av.

61 herrar.

Tour de ski 2023/24 skrdar sina offer.
Senast redigerad av Foxinsox 2024-01-04 kl. 21:34.
2024-01-04, 21:41
Medlem
Jag r nd positivt verraskad att vi har 17 kare kvar in till VdF. Med det lr det vl vara Sverige som leder deltagande-ligan just nu? Det r inget man vant sig vid.
2024-01-04, 21:43
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
[/QUOTEFortfarande r vallachefen arbetsledare och vallar inte ens ngra skidor. Perry Olsson vallar vl t bde Porris, Jens och Jonna men du verkar inte tycka att han ska avg omgende?
Okunskap men kanske varmt och sknt med foliehatt p i kylan.

Hur vet du att Svanebo inte vallar ngot?

Ja, han r chef, hans ansvar r att vallarna utfr bsta mjliga arbete och att det r bra och tydligt samarbete och kommunikation mellan vallarna och utvaren.

Fungerar inte det ovannmnda s fr han ndra om i organisationen, sker ingen ndring och frbttring s r han uppenbart inte rtt man fr jobbet.

Vanlig enkel logik som alla normalbegvade frstr, oavsett om man br huvudbonad eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in