Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-06, 17:54
  #13417
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Helt ointressant, Chrippa kommer inte få skuldsanering oavsett.

Kan mycket väl hända, vad tyder på att han inte skulle kunna utnyttja det?
Citera
2024-01-06, 17:54
  #13418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riktigarocco
Haha har det där stoppmongot lagt sig i med 😂 låtsas juristen herregud räcker det inte med lyxfällan snubben?
Haha jag vet inte vem det är, gick in på youtube de låg på första sidan 😂
Citera
2024-01-06, 17:56
  #13419
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Kan mycket väl hända, vad tyder på att han inte skulle kunna utnyttja det?

Han uppfyller inte ett enda av de grundläggande krav som krävs för att ens få en inledande skulsanering. Du kan ju läsa mer på egen hand på kfm.
Citera
2024-01-06, 18:02
  #13420
Medlem
Ricins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Helt ointressant, Chrippa kommer inte få skuldsanering oavsett.
Nu svarade jag på ett påstående, och inget om chrippas ekonomi. Kul att du har koll på hans ekonomi.
Citera
2024-01-06, 18:05
  #13421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Hade inte pöbeln tagit upp det från början så hade det inte blivit så stort. Nu har ju tattarkungen och hans hangsrounds matat både flashback som tiktok yt och insta med info då får dem ju skylla sig själv. Vem var det som var snabb som fan att informera Clueenews? Knappas Linnea. Hon är det enda som håller allt så lågt som möjligt

Ja jag håller med och jag hoppas verkligen de får stå till svars för detta och även straffas för det..
dock är det ju Linnea som drabbas av deras drev och vet inte om de tänker på det och gör det medvetet eller om det är en detalj de inte tänkt på men allt de lägger ut stannar inte vid vad de lägger ut i första ledet, detta diskuteras, det spekuleras, folk bygger på och hittar på eget, någon uppfattar något fel och det blir en annan vinkel.. men det är de som sått fröt från början och i det här fallet är det många sådana. Så det är illa nog i normala fall men med tanke på deras räckvidd och hur stort allt blir är det ju sjukt.
Citera
2024-01-06, 18:09
  #13422
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Han uppfyller inte ett enda av de grundläggande krav som krävs för att ens få en inledande skulsanering. Du kan ju läsa mer på egen hand på kfm.


Han kanske väljer att plugga, sedermera ansöka om skuldsanering. Finns många som utnyttjar det!
Citera
2024-01-06, 18:11
  #13423
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Han kanske väljer att plugga, sedermera ansöka om skuldsanering. Finns många som utnyttjar det!

Funkar inte riktigt så, och du vet inte riktigt vad du pratar om. Vem vi säger så✌🏻
Citera
2024-01-06, 18:15
  #13424
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Funkar inte riktigt så, och du vet inte riktigt vad du pratar om. Vem vi säger så✌🏻


Nähä konstigt då att jag känner 2 personer som gjort exakt så! Men du verkar ju tom veta hur Chrippas ekonomi ser ut, så det är nog svårt att slå en som vet allt på fingrarna.

Du verkar tro att det är svårt att få skuldsanering!
Citera
2024-01-06, 18:18
  #13425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Det stämmer inte. Skadestånd i sig är inget hinder för en skuldsanering.
Det är väl CSN-lån som inte skuldsaneringen tar med?

Rätt sjukt egentligen.
Citera
2024-01-06, 18:18
  #13426
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Så han som är vän med Chrippa har gått ut och sagt att Chrippa slår Linnea?
Förstår jag det rätt?

Öh det är väl snarare tvärtom?
Citera
2024-01-06, 18:20
  #13427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Han uppfyller inte ett enda av de grundläggande krav som krävs för att ens få en inledande skulsanering. Du kan ju läsa mer på egen hand på kfm.
Kan han visst få.

Det är bara att söka upp skuldrådgivaren i den kommunen som han är folkbokförd i, så hjälper de honom igenom hela processen.
Citera
2024-01-06, 18:21
  #13428
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Nähä konstigt då att jag känner 2 personer som gjort exakt så! Men du verkar ju tom veta hur Chrippas ekonomi ser ut, så det är nog svårt att slå en som vet allt på fingrarna.

Du verkar tro att det är svårt att få skuldsanering!

Nej han kommer inte få skuldsanering.

"Svårt skuldsatt utan möjlighet att betala inom överskådlig tid (mellan fem till tio år)
Folkbokförd i Sverige
Du måste bo, arbeta eller ha dina skulder i Sverige
Driva näringsverksamhet vars ekonomi är enkel att utreda
Ha skulder som uppkommit på ett skäligt sätt"

Han har ingen fast anställning bara där är en punkt som aldrig kommer gå igenom. Vad har han gjort för att betala av sina skulder? Ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in