Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-06, 17:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Januariturnen r alltid lika intetsgande men jag undrar om inte rets turn tar priset i likgiltighet? Inget msterskap att se framemot, ingen frbundskapten p plats med nya visioner och p detta bara en match.

Kommer givetvis se matchen likfrbannat men entusiasmen r nra 0.
Citera
2024-01-08, 11:17
Medlem
Jrgen Lennartsson med Fredrik Ljungberg som assisterande, alternativt delat ledarskap. Kom ihg var ni hrde det frst.

En mysgubbe som frbundet gillar och som r bra p att f ihop en grupp. En tidigare storspelare som r taktiskt skicklig och bra med de yngre spelarna. Bda tv bra medialt.
Citera
2024-01-08, 12:22
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Januariturnen r alltid lika intetsgande men jag undrar om inte rets turn tar priset i likgiltighet? Inget msterskap att se framemot, ingen frbundskapten p plats med nya visioner och p detta bara en match.

Kommer givetvis se matchen likfrbannat men entusiasmen r nra 0.

Nr r matchen?
Citera
2024-01-08, 12:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nr r matchen?

Fredag klockan 16...

https://www.tvmatchen.nu/match/sverige-estland-8/

Nu har Mellberg uttalat sig:

Citat:
Efter en genomgng med spelarna p Grimsta IP bryter nu Mellberg sin tystnad om den tilltnkta frbundskaptensuppgrelsen som gick i kras.

- Jag har haft frfrgningar under den hr perioden (vinteruppehllet). Utan att specificera varifrn s kan jag sga att jag haft erbjudanden. De har jag valt att tacka nej till fr att fortstta i BP, sger Mellberg p en presskonferens.

- Jag trivs hr och hoppas att vi har en riktigt bra ssong framver.

Han fortstter:

- Jag kan inte sga ngot specifikt (om herrlandslaget). Jag kan bara bekrfta att jag valt att tacka nej till erbjudanden fr att jag velat vara kvar i BP. Av respekt fr intressenternas processer vill jag inte uttala mig om vilka de r.

Om frbundskaptensjobbet r BP-trnaren tydlig:

- Det r ett definitivt nej. Det har jag meddelat klart och tydligt till just den intressenten, sger Mellberg.

46-ringen medger att det inte var ltt att nobba det svenska herrlandslaget.

- Det r inte alltid ltta beslut och just i det fallet, med den intressenten, var det inte helt sjlvklart att tacka nej. Men jag har landat i att BP r rtt vg framt fr mig. Det terstr att se om det var rtt eller inte, sger Mellberg.

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...efinitivt-nej/
Citera
2024-01-08, 12:36
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Fredag klockan 16...

https://www.tvmatchen.nu/match/sverige-estland-8/

Nu har Mellberg uttalat sig:

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...efinitivt-nej/

Riktigt bull tid dessutom. Nej, man fr se skiten i efterhand d.

Lika bra att det inte blev Mellberg, lter som en oerhrt skr typ.
Citera
2024-01-08, 13:37
Medlem
Skulle Niels Frederiksen kunna vara aktuell? Vann danska ligan med Brndby 2021, erfarenhet frn landslag med Danmarks U21.
Citera
2024-01-08, 13:49
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Riktigt bull tid dessutom. Nej, man fr se skiten i efterhand d.

Lika bra att det inte blev Mellberg, lter som en oerhrt skr typ.

Tnkte ocks det frst.

Men om det stmmer det som Noa Bachner r inne p att det handlar om olika klausuler s kan jag nd kpa det.

"Expressen har i likhet med andra medier ntts av uppgifter om innehllet i det som erbjds Mellberg, dribland en klausul som skulle innebra att kontraktet bara skulle hlla ihop vid seger i Nations League-gruppen.

Det huvudsakliga problemet ska inte ha varit ln eller vem som skulle bli assisterande frbundskapten, utan signalen som snds av ett snt villkor och andra detaljer av liknande karaktr. Mellberg upplevde inte att de riktigt trodde p honom, sg inte ngon gemensam bild av framtiden, gillade inte sammanhanget han verkade vara p vg in i."

https://www.expressen.se/sport/kroni...slagshistoria/

Om nu kontraktet bara skulle fortstta glla vid seger i Nations League gruppen s frstr jag att Mellberg tackade nej, d fr man ju knslan att frbundet inte riktigt tror p det sjlva. Man mste ju tro p den man anstller och lta den personen bygga nt intressant p lng sikt.
Citera
2024-01-08, 16:27
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Om nu kontraktet bara skulle fortstta glla vid seger i Nations League gruppen s frstr jag att Mellberg tackade nej, d fr man ju knslan att frbundet inte riktigt tror p det sjlva. Man mste ju tro p den man anstller och lta den personen bygga nt intressant p lng sikt.
Man kan ju ocks tnka att vi har en mycket mrklig fotbollskultur om man inte fr stlla SKA-krav p en ganska rimlig framgng.

Eller behver vi inte frvnta oss ngra som helst frbttringar frn svenska landslaget i nationalsporten? r det bara ett vuxendagis dr lekens gldje r belning nog?
Citera
2024-01-08, 18:37
Medlem
Ole Gunnar Solskjr har man nstan glmt bort, men han kanske inte vore s dum?
Citera
2024-01-08, 18:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Skulle Niels Frederiksen kunna vara aktuell? Vann danska ligan med Brndby 2021, erfarenhet frn landslag med Danmarks U21.
Fick inte han sparken i Brndby, kort tid efter att han vann danska ligan med de?

Av icke-svenska trnare ifrn Skandinavien, s hade nog jag gtt fr Heimir Hallgrimsson. Han r vl ledig?
Senast redigerad av Generalandersson 2024-01-08 kl. 18:46.
Citera
2024-01-09, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Man kan ju ocks tnka att vi har en mycket mrklig fotbollskultur om man inte fr stlla SKA-krav p en ganska rimlig framgng.

Eller behver vi inte frvnta oss ngra som helst frbttringar frn svenska landslaget i nationalsporten? r det bara ett vuxendagis dr lekens gldje r belning nog?

Det r otroligt viktigt fr framtida frbundskapten att kunna spela ihop ett lag infr VM-kvalet till 2026, skulle det krvas att vi gr ett halvdant Nations League fr att det ska kunna g s knns det nstan vrt det eftersom uppflyttning till B-divisionen r skit samma om man jmfr det med en eventuell VM-plats.

Det bsta av bda vrldar vore sklart att bde ta kakan och ha den kvar genom uppflyttning i NL och kvalificering till Nordamerika. Spelar man korten rtt s kommer det g vgen, nuvarande spelarmaterialet r inte direkt kattskit som Janne och ngra p forumet vela f det att framst som. Sen r det sklart en annan femma hur spelarna fungerar tillsammans och om viljan att kriga fr varandra finns, vilket r exakt det som ska testas under detta r med NL och vriga trningslandskamper.
Citera
2024-01-09, 01:42
Medlem
ragingcows avatar
Hoppas verkligen inte att Henrik Larsson fr erbjudandet att bli frbundskapten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in