2024-01-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Det här har diskuterats flera gånger. Att översätta gädderier på vuxna relationer, exempelvis att föreslå för en Tinder-date att man ska ses vid en grind till en park där det är "mörkt och bra" så att man kan våldta (#345) eller att man ska mötas i ett trapphus (#346), görs för att påvisa att gäddorna är ena störda jävlar. Och ja, alla här vet att det finns gäddor som lyckas med sina gädderier och utsätter riktiga barn för övergrepp, och vilka mekanismer som ligger bakom.

Grejen är den att många gäddor lever ett till synes bra och ordnat liv med partner, familj och jobb så de har (troligen) koll på hur de ska bete sig i andra sociala sammanhang. Jag har mycket svårt att tro att #346 föreslog trapphus som första träff med sin fru. Samma med #345 så klart, det var nog inte så många våldtäkts"skämt" när han uppvaktade sin fru. Det händer liksom inte. Sen så finns det de hopplösa missfostren som Candyman Kent, han har troligen ingen aning om hur man ska bete sig i nåt socialt sammanhang överhuvudtaget.

Mr Mouthful #162 illustrerar det bra. När han trodde att han pratade med ett barn svinade han på och skickade penisbilder. När han däremot trodde att den han pratade med var i laglig ålder (vet ej hur gammal) så betedde han sig betydligt trevligare.

Det är ett utstuderat och hänsynslöst beteende många av gäddorna visar upp. Jag vet inte om alla är världsfrånvända, jag tror att de vet att beteendet är jävligt skevt och att de förslagen de kommer med är helt off men de är så totalt avtrubbade och förstörda i sitt inre att de bara kör på. Det finns så klart totalt världsfrånvända stollar, typ Brevbäraren #185 som tror att hans grodperspektivbild med damfrisyr och hängiga chipspattar är upphetsande. Och Fluffisen #316 som tror att hans tangakalsonger tillverkade av en slaktad Lisebergskanin och prat om jättekvinnor är uppkåtande för nån annan än han själv. Han levde verkligen i en parallell verklighet.

Svårt att förklara vad jag vill få fram märker jag. Men det är uppenbart så att många av gäddorna är ytterst beräknande i sitt groomande. Alla lever förvisso i parallella verkligheter, men på olika sätt.

Absolut är det så.
(Kanske var otydlig, men mitt inlägg var inte något mothugg utan mer ett utvecklande av resonemanget, adresserat till tråden/diskussionen som helhet.)

Samma tendenser finns i vår bild av exempelvis alkoholister och knarkare. Vi tenderar att föra tankarna till risiga gestalter på någon parkbänk vid något förortscentrum, när det lika gärna kan röra sig om en mellanchef inom techindustrin med familj, villa i fin kranskommun till Sthlm och två Teslor på uppfarten. Bevisligen är folk beredda att ta höga risker för att leva ut sina mörka begär, om det så är lördagslina eller skevt porrberoende/vurm efter tonårssex.
Senast redigerad av vraalaak 2024-01-13 kl. 13:46.
Citera
2024-01-13, 13:51
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerki18cm
Fick nyss höra från säker källa att #346 husförsäljning inte alls var kopplad till Dumpen. Paret hade signat sig för en ny bostad före jul som det skulle flytta till. Nu försöker de med näbbar och klor att dra sig ur den affären. Gissningsvis så behöver det nu var sitt boende.
Säga vad man vill om Dumpen men den föder mäklarbranschen en bransch som just nu behöver all hjälp den kan få!
Den enes bröd den andres död!
Ifall #345 och #346 behöver snabbt få tak över huvudet kan Hank slinka in på Ikea och införskaffa två tältsängar. Vet att Hank har plats och söker sällskap.
Tänk er vilket mysgäng, kan ostört se på hårdporr 24/7 utan att någon stör dem, ha dasspappersrullar i driver i vardagsrummet och snacka gamla minnen. Hank kan förevisa grabbarna kapaciteten i en revolver på 2dm. Foodora levererar mat 7 dagar i veckan.

Fast dom hade ju lagt ut en annons om att hyra ut attefallshuset till en student med start ibörjan av 2024. Det talar ju för att försäljningen kom väldigt impulsartat av frugan.
Citera
2024-01-13, 13:51
Medlem
Raymond-Chows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Självklart ska vi gotta oss åt varenda stavelse i #346s ökända telefonsamtal.
Härligt att du uppmärksammade oss på detta samtal, eheheh

Pga tidsbrist så hinner jag inte gotta mig i allt som Dumpen bjuder på, men tack vare sådana här inlägg så kan jag plocka russinen ur kakan, som t.ex. samtalet från nr 346.
Även gäddgalan var en braksuccé, jag hade helt missat den haltande varsel-exorcisten (nr 318) men fick ta en närmare titt på honom eftersom han kammade hem så många vinster.

Dessa inspelade samtal är verkligen guld! De blir en sorts inspektionslucka så vi kan blicka rakt in i gäddornas trasiga huvuden. Jag gillade samtalet från 346 för han var så fylld av förväntan, han ville verkligen komma loss ur trafikstockningen för att slicka fiffin på en 13-åring, men möttes istället av mardrömmen det innebär att bli en Dumpen-gädda. Den vinpimplande "Hemlige Johan" är inte så hemlig längre, eeheheheh
Citera
2024-01-13, 13:53
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Tittutgäddan #324 verkar ha tagit bort sig själv från Ratsit.

I händelselistan visas det i alla fall att han har bytt namn, flyttat och att hans civilstånd har ändrats.

Han fyllde år i onsdags förresten. Stort grattis!
Citera
2024-01-13, 14:09
Avstängd
Eerki18cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Fast dom hade ju lagt ut en annons om att hyra ut attefallshuset till en student med start ibörjan av 2024. Det talar ju för att försäljningen kom väldigt impulsartat av frugan.
Ska kolla det med min källa. #346 Håller för fullt på med att spika igen och dölja hans glory hole han har haft på Attefallaren.
Senast redigerad av Eerki18cm 2024-01-13 kl. 14:12.
Citera
2024-01-13, 14:14
Medlem
Sommargays avatar
Vilket underbart skratt fiskaren har när #346 slängt på luren och fasaden släpper 😅

Jag undrar om man som närstående till en publicerad gädda orkar titta på konfrontationen och läsa chattloggarna eller om man bara nöjer sig med att urskönja det bekanta ansiktet bakom censoredloggan och stänger ner. Vad tror ni? Den där 9 min ljudfilen när #346 flörtar och fnittrar är ju halv skämskudde för mig som ändå tycker det är roligt att lyssna på. Jag hade nog haft svårt även om personen bara var en god arbetskamrat.
Citera
2024-01-13, 14:19
Medlem
Har vi identifierat honom?
Citera
2024-01-13, 14:19
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Vilket underbart skratt fiskaren har när #346 slängt på luren och fasaden släpper 😅

Jag undrar om man som närstående till en publicerad gädda orkar titta på konfrontationen och läsa chattloggarna eller om man bara nöjer sig med att urskönja det bekanta ansiktet bakom censoredloggan och stänger ner. Vad tror ni? Den där 9 min ljudfilen när #346 flörtar och fnittrar är ju halv skämskudde för mig som ändå tycker det är roligt att lyssna på. Jag hade nog haft svårt även om personen bara var en god arbetskamrat.

Jag hade definitivt inte klarat kolla chattloggar eller se konfrontationen om en närstående åkt fast.
Nej jag tror inte de orkar kolla in det hela. De går nog bara in på dumpen och ser inlägget och att dess närstående finns på bild sedan släcker de nog ned.

Så skulle iaf jag göra.
Citera
2024-01-13, 14:20
Avstängd
Eerki18cms avatar
Citat:

Du är nog helt rätt ute, det behövs flera lager med skämskuddar för att ta sig genom den där skiten. Det hjälper inte med alla dessa apor det skickat som håller för ögonen 🙈.
Förstå vilken avgrund och avsky dessa stackars anhöriga måste känna.🙉
Citera
2024-01-13, 14:22
Medlem
Berraperra1975s avatar
Citat:

En annan dåre (Napp 289) som också har ett telefonsamtal som borde blivit nedskrivit är Pappastor. Det telefonsamtalet har också en rejäl skämskudde.
https://dumpen.se/2023/10/08/pappast...la-sundbyberg/
Citera
2024-01-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerki18cm
Du är nog helt rätt ute, det behövs flera lager med skämskuddar för att ta sig genom den där skiten. Det hjälper inte med alla dessa apor det skickat som håller för ögonen 🙈.
Blir man uthängd på Dumpen räcker det inte med skämskuddar. Det är en point-of-no-return för alla med normal känsla för integritet.

Citat:
Förstå vilken avgrund och avsky dessa stackars anhöriga måste känna.🙉
De bryr sig nog inte om gäddan, med tanke på vad Dumpen hänger ut honom som. Men deras eget väl och ve bryr de sig nog om, och det har förmodligen också fått sig en törn.
Citera
2024-01-13, 14:26
Medlem
eldrattans avatar
Citat:

Det ingår nog som en del i bearbetningen. När dom lämnat chockfasen och blivit utskrivna från psyk så gör dom nog små inhopp och betar av vad som finns på dumpen. Kan tänka mig att ibörjan så klarar dom max några sekunder innan dom får psykbryt sedan blir det längre och längre.

Dom läser nog också mycket på andra gäddors sidor. Måste ju ändå kännas skönt att tex veta att det finns värre gäddor som tex den där zoogäddan som är strax under #346.

Då kan det ju kännas som det där skämssamtalet är en prutt i luften jämfört med zoogäddans bedrifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in