Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sassa1987
Får sån fruktsvärd ångest när folk skriver "hur mycket bråkade du egentligen med honom"... för jag FÖRSÖKTE verkligen ta upp saker på ett lugnt sätt... smsa istället för att prata.... prata med rätt ton.... välja mina strider... göra mer hemma....

Men vem vet - JAG kanske är problemet men varför upplever hans mamma samma sak då?

Bry dig inte om vad andra upplever
Du ska tänka på dig
Du bråkar med tramadol och det kan man inte

Ingenting är ditt fel
Citera
2024-01-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Sök via försäkringskassan
Du måste ta bort honom ur ekvationen
Annars går du under
Du kommer få genom försäkringskassan
Retroaktivt även om han bråkar
Var stark nu

Tror ni han någon gång lugnar sig, lägger av med missbruket och vill bli fri?
Ångrar allt han gjort? För barnen iallafall..
Citera
2024-01-15, 15:38
Medlem
Citat:
Tog bara upp när han var elak/snäste/avsaknad av närhet och intimitet. Ville prata för att reda ut det, blev ju sårad av hans beteenden och humörsvängningar. hade lösningen varit att inte prata alls?

Slutade prata och skickade istället smset i slutet.. För att slippa skrik... Blev ändå inte bra.

hans mamma vågar inte heller diskutera med honom för hon är rädd att han ska börja skrika i lägenheten och grannarna ska höra....

Jag krävde drogtest för att han skulle få träffa barnen för att han betedde sig så fruktansvärt aggressivt när han avslutade relationen, sa de hemskaste sakerna OCH sista gången han hade barnen så kom jag in för att ta några saker.... då låg han avdankad och sov i sonens rum medans båda barnen var oövervakade i vardagsrummet (ålder 2 och 4) och hade råkat stoppa in ett plastkort i värmefläkten så de luktade rök i huset.... Därefter bad jag om drogtest. Maktmissbruk eller skydda sina barn?

Ska en kvinna inte kunna prata om sina problem utan att det blir explosion?

Du kan inte prata med en missbrukare
Du kan lika gärna prata med dig själv
Du får bättre svar då
Citera
2024-01-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Du kan inte prata med en missbrukare
Du kan lika gärna prata med dig själv
Du får bättre svar då

Så du tror att missbruket skapade ilskan och att diskussionerna urartade?
Citera
2024-01-15, 15:40
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
TACK för mycket bra svar...
Han menade att han var miserabel i relationen och att han stannade länge för barnen men till slut kunde inte ens dem... Han älskade inte mig längre.... Ska jag verkligen tro på det resonemanget? Det ger ju mig skulden att det blev såhär pga bråken.... Jag ville ju ha kärlek och närhet och han kunde inte prata om känlsor och blev så arg i alla diskussioner.... Ska jag tro på att missbruket var det som föranledde detta beteende? Eller att han lämnade på grund av ovan? Men att han skiter i barnen nu tyder väl ändå på missbruk.. kan man säga så hemska saker i missbruk?

Helt omöjligt för annan part att veta, det kan vara många bidragande faktorer till att han inte älskade dig längre, att det enbart skulle vara för missbruket har jag väldigt svårt att tro.
Citera
2024-01-15, 15:41
Medlem
Du skriver att han är läkare

Anmäl honom
För han skriver väl ut åt sig själv eller har en kollega som skriver ut åt honom...

Nej fy vad jag går igång på denna tråd

Känner så starkt med dig

Du måste söka stöd och hjälp

Och som någon skrev härinne

Prata gärna med hans föräldrar
OM BARNEN INGET ANNAT

Tänk på att dom antagligen också är starkt medberoende
Citera
2024-01-15, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rodaste-raven
Bråken handlar nog en del om hur du hanterade detta. Ingen bra strategi att följa med in på toaletten, kräva urinprov etc. Du hade barn, du behövde inte vara hans morsa också... Kränkande det du gjorde.

Sen finns väl alltid en högre risk för missförstånd om en part går på substanser och den andra inte.

Du har noll koll, alltså verkligen noll koll!!

Jag läser ditt inlägg och ser att du bara är på något safariäventyr här. Snälla låt folk som lever det här skriva istället för att du ska skuldbelägga offer och medberoende. Fattar du att ditt ordbajs träffar folk jävligt snett?

Igår kastade du stenhårt på en snubbe som tyckte om större kvinnor. Du skrev att han var egoistisk och hemsk mot kvinnorna för att han kände så...

Baxnar. Hela jävla Flashback kan ta och brinna alltså!

Edit:

Varenda missbrukare VET att man får hala fram dicken när man ska lämna up - ännu hellre när det är familj. Du vet alltså inte vad du snackar om när du kastar ordet KRÄNKADE till någon som har ett helvete just nu.

Edit igen, fantastiskt:

Personangrepp?

Läs inlägget jag citerade istället och kika på ts reaktion på det. Är mitt inlägg pesonangrepp? Att påstå att du har totalfel och skriver elaka saker till folk som mår dåligt?

Du kastar fucking kaos på folk och när någon lessnar på det så är du där och rapporterar. Du gör mig mållös.
Senast redigerad av Megastrul 2024-01-15 kl. 16:39.
Citera
2024-01-15, 15:44
Medlem
Citat:

Du är just nu i ett stadie av chock

Läs om dom olika stadie man går igenom

Dessutom så tar det 5 år efter en separation där det ingår barn att allt ska lugna ner sig

Du ska inte ens tänka på honom just nu

Jag vet att det är svårt

8 år sedan jag separerade från 18 st 3.5 öl om dagen och nu kan jag tänka på exet utan att få psyk
Citera
2024-01-15, 15:45
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Tipsa arbetsgivaren så att han får drogtesta sig, och får den hjälp han behöver. Han mixar säkert Tram och något uppåt nu så han pallar jobbet.

+ 1

Illa att barnen farit illa. Absolut.

Men om man har vetskapen eller åtminstone misstänker att en läkare missbrukar hoppas jag att man agerar med patienter i åtanke.

Det är lite större ändå än "bara familjen" (även om det är trist som attan att de också farit illa)

Det är väl på tiden? Har inte den tanken ploppat upp att kontakta hans arbetsgivare med?

Har han skrivit ut åt sig själv eller köper han på gatan eller nätet? Nåväl.

Till TS, fokusera sedan på dig och barnen. Du fanns där och ställde upp. Det fungerade inte och han ville inte. Gå vidare.
Senast redigerad av WitchcultToday 2024-01-15 kl. 15:49.
Citera
2024-01-15, 15:45
Medlem
Citat:

Det är oviktigt hur han mår eller vad han gör

Det enda som är viktigt är du och barnen

Sök stöd snälla
Citera
2024-01-15, 15:46
Medlem
Citat:
Känner du igen dessa bitar jag nämner från missbruksrelationer?
Bråken? Aggressionerna? Skita i barnen?

Som andra skriver här - att jag bråkat för mycket med honom... Vad tror du om det som kan se det utifrån att varit med missbrukare... blev de även bråk för dig?

Känner igen allt
Och paniken sorgen allt går i ett
Citera
2024-01-15, 15:47
Medlem
Citat:
Så du tror att missbruket skapade ilskan och att diskussionerna urartade?

Självklart
En stor del

Du är inte skyldig då han missbrukar

Läs på om medberoende och missbruk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här