Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megastrul
Enligt mig så av infon du ger, tyvärr. Var det inte då han nekade urinprov också som han tidigare gick med på?

Hoppas att du ringer beroendeenheten imorgon och berättar att du är medberoende. Tror verkligen att du behöver det och att det kommer vara 'skönt' för dig att träffa proffs. Proffs som kommer hjälpa dig och ge dig vägledning.

Tystnadsplikt har de också.

Ja han vägrade lämna test, bad om de samma dag som han skulle träffa dem och hade ordnat en privat behandlingshem/plats som skulle göra de anonymt. Ville säga de utan förvarning så han inte skulle fejka de. Hans svar var ”jag är inte rädd att du ska lämna mig längre och nej kommer inte lämna några tester”…. Hörde av sig 1-2 veckor senare och ville träffa dem och jag kvarhöll drogtest och då skulle han istället komma och ”hälsa på dem en kväll” och dök inte upp…. Och efter de dog allting ut…. Han hotade med tingsrätten för jag inte gick att samarbeta med. Jag kontaktade familjerätten för samarbetssamtal och gav alternativet familjerätten eller att vi träffas så han träffa barnen och sätter oss tillsammans och kommer överens. Han valde att ses, men vid de tillfället gjorde vi istället bodelning och efter det har han inget intresse mer. Inte ens när han var hör och hämtade däcken ville han träffa dem….. DOCK så sa hans föräldrar att han ville veta allt om deras besök när DE. Ar här och träffade barnen. Ville veta detaljer…. Kör han ett spel med mig?
Citera
2024-01-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Eller bara gå till jobbet i om det nu är högpresterande så kan man inte komma i mjukisbyxor o hoodie även om man vill.

ps gillar att du fokuserade på det längst ned lol

Han brukade gå väldigt oklädd utan att brudbry sig under hela vårt liv ihop?
Citera
2024-01-15, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sassa1987
Ja han vägrade lämna test, bad om de samma dag som han skulle träffa dem och hade ordnat en privat behandlingshem/plats som skulle göra de anonymt. Ville säga de utan förvarning så han inte skulle fejka de. Hans svar var ”jag är inte rädd att du ska lämna mig längre och nej kommer inte lämna några tester”…. Hörde av sig 1-2 veckor senare och ville träffa dem och jag kvarhöll drogtest och då skulle han istället komma och ”hälsa på dem en kväll” och dök inte upp…. Och efter de dog allting ut…. Han hotade med tingsrätten för jag inte gick att samarbeta med. Jag kontaktade familjerätten för samarbetssamtal och gav alternativet familjerätten eller att vi träffas så han träffa barnen och sätter oss tillsammans och kommer överens. Han valde att ses, men vid de tillfället gjorde vi istället bodelning och efter det har han inget intresse mer. Inte ens när han var hör och hämtade däcken ville han träffa dem….. DOCK så sa hans föräldrar att han ville veta allt om deras besök när DE. Ar här och träffade barnen. Ville veta detaljer…. Kör han ett spel med mig?

Jag vet inte vad han kör men det är ju misär det du skriver i flera inlägg och det är ju så megadysfunktionellt allting och det är som sagt på honom att det är det.

Jag hoppas verkligen att du söker och tar hjälp och att du tar en rejäl, rejäl paus från denna man - helst för evigt tycker jag då.

Hejar på dig jättemycket!
Citera
2024-01-15, 18:31
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad han kör men det är ju misär det du skriver i flera inlägg och det är ju så megadysfunktionellt allting och det är som sagt på honom att det är det.

Jag hoppas verkligen att du söker och tar hjälp och att du tar en rejäl, rejäl paus från denna man - helst för evigt tycker jag då.

Hejar på dig jättemycket!

Men tänk så är det mig det är fel på? Min förra relation med mitt ex var också aggressiv. Han var fysiskt våldsam.
Citera
2024-01-15, 18:32
Medlem
eltonkebabs avatar
Han låter som en riktig loser, fattar inte hur du tänkte att det var en bra idé att skaffa barn med honom.
Citera
2024-01-15, 18:42
Bannlyst
Citat:
Men tänk så är det mig det är fel på? Min förra relation med mitt ex var också aggressiv. Han var fysiskt våldsam.

Det där är riktigt snett tänk av dig och det är bland annat därför du måste ta kontakt med proffs som kan tala sans med dig och hjälpa dig framöver.

Inget av detta är ditt fel någonstans.

Har missat var du står idag, tycker du om den här snubben eller vill du slå dig fri?
Citera
2024-01-15, 19:01
Medlem
Citat:
Det där är riktigt snett tänk av dig och det är bland annat därför du måste ta kontakt med proffs som kan tala sans med dig och hjälpa dig framöver.

Inget av detta är ditt fel någonstans.

Har missat var du står idag, tycker du om den här snubben eller vill du slå dig fri?

Jag är rädd att jag ”provocerar” ilska genom att diskutera. Vet inte, man kanske inte ska ta upp sådant som sårar eller prata om de. Man kanske ska vara tyst. Jag kanske är för intensiv? För känslig? Någon annan i tråden skrev ju att jag kanske vara bråkar ihjäl honom?!

Ska jag vara ärlig? Jag älskar den här mannen mer än mitt eget liv. Såååå mycket men han har lämnat mig och barnen. Och jag tror inte de blir bra igen . Måste vidare.
Citera
2024-01-15, 19:03
Medlem
Jag tror inte allt beror på hans missbruk av piller. Hans personlighet är nog så också. Många som är som en bergochdalbana i humöret utan att bruka droger. Har han ev. diagnos/diagnoser så kan han börjat med att medicinera sig för det. Hur fick han tag i benso och tramadol? En läkare får inte skriva ut åt sig själv, då kommer apoteket reagera och anmäla det.
Vet du hur mycket han använder dagligen?
En doktor borde veta att framförallt tramadol är en skitdrog. Trodde knappt man skrev ut skiten längre.

Att han missbrukar droger är ingen annans fel än den som missbrukar. Finns ingen ursäkt till att ta en tablett

Det är ju lite konstigt att han kan hålla ihop sig hela dagar i arbetet utan att explodera om nån säger nått som han inte håller med om.
Han är doktor, vad för doktor? Jag hade inte velat gå till en påverkad läkare öht men ännu värre beroende på vad han är för sorts läkare. Hade jag varit du hade jag ringt till hans chef och berättat om det här så får han den hjälpen han behöver. Det är varje arbetsgivares skyldighet. Dom kan ta saker på sätt att det inte kommer fram att det är du som ringt.

Han beter sig som en idiot och han betalar inte för sig. Bara skit i honom och lev ditt och dina barns liv. Dom förtjänar en bra uppväxt utan gap, skrik och skit. Som någon skrev, vill han träffa dom så får det vara nyktert. I värsta fall får du dra in socialtjänsten. Dom är inte dumma, inte dom flesta iallafall.

Lycka till och du, det finns så många fina män där ute. Dom behöver inte vara läkare.
Citera
2024-01-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Han låter som en riktig loser, fattar inte hur du tänkte att det var en bra idé att skaffa barn med honom.

Jag visste inte att han var en missbrukade; var sååå kär och älskade honom så o obeskrivligt mycket… så skaffade barn för tidigt… fick reda på missbruket efteråt.

Jövla idiot är jag.
Citera
2024-01-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undulaten2
Jag tror inte allt beror på hans missbruk av piller. Hans personlighet är nog så också. Många som är som en bergochdalbana i humöret utan att bruka droger. Har han ev. diagnos/diagnoser så kan han börjat med att medicinera sig för det. Hur fick han tag i benso och tramadol? En läkare får inte skriva ut åt sig själv, då kommer apoteket reagera och anmäla det.
Vet du hur mycket han använder dagligen?
En doktor borde veta att framförallt tramadol är en skitdrog. Trodde knappt man skrev ut skiten längre.

Att han missbrukar droger är ingen annans fel än den som missbrukar. Finns ingen ursäkt till att ta en tablett

Det är ju lite konstigt att han kan hålla ihop sig hela dagar i arbetet utan att explodera om nån säger nått som han inte håller med om.
Han är doktor, vad för doktor? Jag hade inte velat gå till en påverkad läkare öht men ännu värre beroende på vad han är för sorts läkare. Hade jag varit du hade jag ringt till hans chef och berättat om det här så får han den hjälpen han behöver. Det är varje arbetsgivares skyldighet. Dom kan ta saker på sätt att det inte kommer fram att det är du som ringt.

Han beter sig som en idiot och han betalar inte för sig. Bara skit i honom och lev ditt och dina barns liv. Dom förtjänar en bra uppväxt utan gap, skrik och skit. Som någon skrev, vill han träffa dom så får det vara nyktert. I värsta fall får du dra in socialtjänsten. Dom är inte dumma, inte dom flesta iallafall.

Lycka till och du, det finns så många fina män där ute. Dom behöver inte vara läkare.

Han hade testat alla möjliga antidepressiva från början…. Var deprimerad i tidig ungdom. Tror han har asperger och till det hör ju depressioner, special intressen, vissa utbrott osv…. Så han tyckte tramadol var typ ”venlafaxin turbo” som fick honom att må bra. Så tror han självmedicinerade och fastnade. Först Benso men de märktes för mycket och efter att blivit påkommen så slutade han. Hade uppehåll på ett år och började sedan med tramadol……
Citera
2024-01-15, 19:12
Medlem
Jag som aldrig haft depressioner tidigare blev deprimerad… fick ha fluoxetin och senare venlafaxin….. tror hans problematik och missbruk påverkade mig så otroligt mycket……jag liksom…. Blev så nedbruten och älskade honom så mycket… försökte så mycket…. Men blev bara bråk och jag bara grät och grät och grät…

Och nu när han lämnar mår jag ännu sämre. Är helt förstörd.
Citera
2024-01-15, 19:15
Bannlyst
Citat:
Jag är rädd att jag ”provocerar” ilska genom att diskutera. Vet inte, man kanske inte ska ta upp sådant som sårar eller prata om de. Man kanske ska vara tyst. Jag kanske är för intensiv? För känslig? Någon annan i tråden skrev ju att jag kanske vara bråkar ihjäl honom?!

Ska jag vara ärlig? Jag älskar den här mannen mer än mitt eget liv. Såååå mycket men han har lämnat mig och barnen. Och jag tror inte de blir bra igen . Måste vidare.

Jag hajar din rädsla för att vara rädd att provocera osv. Du har tassat runt på äggskal och han har varit en tickande bomb. Igen, du har inte gjort något fel, han har kört över dig och rent krasst så kan han nu ha sina egna föräldrar på samma sätt och låta dem surra med dig om barnen osv.

Du skrev att hans egna mor uppfattar honom på samma sätt som du och att hon är rädd för utbrott, galenskap och arga grannar. Du måste haja att det är han som är felande. Det är skrämmande på riktigt att den här snubben jobbar som läkare!

Jag var rädd för att du gör det. Du måste sätta ditt och dina barns liv före den här snubben. Kan du inte släppa honom i hjärtat så hoppas jag att du tar en megalång paus och att du först ger honom en chans när han har varit på behandling och har en lång nykterhet samt helst har bytt persona fullständigt.

Men jag hoppas ju att du lämnar för gott.

Soc skulle ta av honom vårdnaden rakt av om de visste saker du berättar om honom här.

Exakt, han har lämnat dig och barnen på ett sätt som gör att man undrar om han saknar empati. Att han pundar ursäktar fan inte allt.

Det här är bara mina åsikter efter vad du har skrivit i tråden. Jag önskar att du tar hjälp av proffs som jobbar och har erfarenhet av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in