Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-17, 20:22
  #18853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Kolla Linneas syster på Instagram 😑

Den där videon säger allt jag försökt få fram, alla i den här sörjan är destruktiva personer. Där mitt i allt står ett stackars barn. Nu får det vara nog.

https://karlskoga.se/omsorg--hjalp/o...-far-illa.html
Citera
2024-01-17, 20:22
  #18854
Medlem
Hon har lagt ut ljudklipp på chrippa och julia
Citera
2024-01-17, 20:22
  #18855
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad är det du inte fattar?
Det kan finnas bevis i form av skador på Linnea, men om Linnea vägrar vittna om hur hon fick skadorna kan dem inte väcka åtal.
Skador finns eftersom det stod grov misshandel, för att det ska kunna stå det måste skador finnas. Men för att kunna döma Chrippa måste man bevisa att han orsakade skadorna, utan Linneas vittnesmål kan dem inte väcka åtal.

Är det som du säger "det finns inga bevis" hade inte Chrippa suttit häktad i 12 dagar på "sannolika skäl", vilket är den starkaste misstanke graden

Häktningen styrker din tes, men det som säger emot är att åklagaren trots all denna tid inte hittat bevis och heller inte ansett säret trovärdigt nog för att väcka åtal. Hade säret framstått som trovärdigt hade åklagaren såklart bara använt det trovärdiga materialet och frågat om det i en rättegång (trots "ingen kommentar" som svar).
Det är så det går till i fall där någon blivit misshandlad men inte vågat medverka vid en rättegång, det är liksom själva grunden till att det ens faller under allmänt åtal.
Citera
2024-01-17, 20:24
  #18856
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Just nu är det ostabilt, Chrippa lämnar, Julia sliter upp lilla C och reser flera timmar för att bo med människor lilla C inte ens känner.
Skulle det vara ett akut LVU skulle ju soc redan vara där. Dem har möte bokat för att träffa soc nästa vecka, så blir det ett LVU kommer det troligen mer bli ett planerat LVU, att dem tar hand om lilla C tills Chrippa och Julia reddit upp situationen och kan bevisa att dem kan ge lilla C ett tryggt och stabilt hem. Jag tror även soc kommer kräva att Chrippa och Julia samarbetar runt lilla C, och inte bråkar och använder lilla C som en bricka i deras spel.

Det bästa hade vart att Jocke och Jonna blir familjehem till Chloe på heltid!
Citera
2024-01-17, 20:24
  #18857
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyefucker
Hmm kan det vara något ful spel för att sitta häktat och få ut erssättning tro ?


Nej. Jag tror som jag ska skrev tidigare i tråden att de antingen pucklar på varandra eller så är de sociala monster. Och det som har hänt är inte manipulerat på det sättet.
Citera
2024-01-17, 20:25
  #18858
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Kolla Linneas syster på Instagram 😑

Det blir bara värre. Ingen är kapabel nånstans. STACKARS BARN, mitt hjärta går sönder för flickan som inte verkar ha en enda vettig vuxen trygg person i sin närhet som klarar av att sätta henne först!
Citera
2024-01-17, 20:26
  #18859
Medlem
I slutet av linneas systers video ser man stackars Chloe som står där helt förstörd 💔💔❤️
Citera
2024-01-17, 20:27
  #18860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Jaha, vilka kommer på bröllopet? Förutom de två som ska lova att älska varandra tills döden skiljer dem åt. Deppigt bröllop när varken familj eller vänner kommer vilja delta
Nog för att jag tycker det är fint med små privata bröllop, eller att vissa gör det utan något runtomkring.
Men det här är rent deprimerande.

Vad ska de komma hem till?

Jag hade nog valt att inte komma hem öht.
Citera
2024-01-17, 20:27
  #18861
Medlem
RuudVanNistelrooys avatar
"kolla linneas systers ig"

jamen säg vad hon heter först och främst - ska vi gissa oss fram?
Citera
2024-01-17, 20:27
  #18862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Kolla Linneas syster på Instagram 😑

Hej och hå!

Jullan, fina Jullan som inte bråkar framför barnet......

Chrippa som alltid är så ärlig....
__________________
Senast redigerad av VilaVila 2024-01-17 kl. 20:28. Anledning: Korrigering
Citera
2024-01-17, 20:27
  #18863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
I slutet av linneas systers video ser man stackars Chloe som står där helt förstörd 💔💔❤️

Samtidigt har folk skrivit som att Julia borde få pris för årets förälder, såg igenom den skiten för längesen
Citera
2024-01-17, 20:28
  #18864
Medlem
Elin.lundstron på IG! Linneas syster! Se henens händelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in