Citat:
Ursprungligen postat av
Cassius58
Så psykiskt sjuka människor har ingen rätt till att leva ? Nu pratar jag inte om han här utan generellt. Om svaret blir JA på den frågan så har vi inte mycket mer och diskutera då vi tycker olika.
Nu försvarar jag inte hans handling det kan du läsa flera sidor bak att jag inte gör. Jag tycker de är ett bestialiskt, barbariskt sätt han har mördat denna oskyldiga damen. Det ända jag ”Försvarar” är att killen faktiskt hade sökt hjälp och allt hade kunnat undvikas om han fick den HJÄLP han faktiskt behövde. Han kände sig ju jagad och paranoid och kanske va under påverkan av en synhallucinos eller hörde röster ? Det vet inte vi och det skulle vara intressant och se vad de Rättspsykiatriska utlåtandet säger om just de, om dom kom så långt ens!
Dödstraff? Ja absolut för tex massmördare som Akilov eller Anders Bering Breivik, som avsiktligen under inte några förmildrande omständigheter har ihjäl massor med människor det ställer jag mig positivt till.
Men för nån som är psykiskt sjuk ? Då är vi tillbaka i Nazi Tyskland med massavrättningar av Psykiskt sjuka personer.
Två fall vi kan relatera till som har faktiskt mycket med detta fallet är mordet på pojken i Linköping utav Daniel Nyquist eller Peter Plax mordet. De va 2 människor som behövde VÅRD och hade dom fått vård så hade nog deras vansinnesdåd aldrig ägt rum. Och tyvärr nog kommer vi se flera av dessa vansinnesdåd då vi importerat tredje världen samtidigt som vår psykiatri sedan länge går på knäna.
Ja du, gråt en skvätt. Det låter ofta väldigt hjärtskärande i media i liknande fall, att gm (oavsett nationalitet) minsann varit i kontakt med vården och sökt hjälp men nekats. Bara det att den enda "hjälp" de vill ha av vården är få kilovis av narkotiska läkemedel utskrivna. De vill inte ha nån typ av samtalsterapi, bli inlagd, få kontakt med öppenvården etc. B a r a ha knark. När de inte får det blir de sura/svinarga och går därifrån, i bästa fall.. I andra fall går de bärsärk på psykakuten, begår brott, mord, våldtäkt vadsomhelst för att straffa samhället typ. Och då kan de sen skylla på att de visst bett om hjääälp hos psyk. Pyttsan...
Så j*vla trött på tjat i liknande fall om att stackars gm sökt hjälp och nekats de hjälplösa krakarna.
Jävla knarkare är vad de är.
Vila i frid lilla tant.
Mördaren vetifan, nu kommer han inte lyckas med nån mer skit iaf. Men absolut, han var nog en söt pöjk en gång i tiden.