2024-01-21, 18:50
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Wåg leker politisk kommissarie i Bagarmossen

https://partietmod.se/2024/01/19/mod...boxningsmatch/

Jag skriver till dig med anledning av att jag nu förstått att det var du som rev ner MoDs affischer och ofredade mig i Bagarmossens centrum den 21 september i fjol. När jag frågade varför du rev ner våra affischer så fortsatte du riva ner dem och gick med dem till papperskorgen. När jag åter igen frågade varför du rev ner och kastade våra affischer sa du mitt förnamn och sa att jag skulle dra därifrån. När jag inte gjorde det så slog du av mig min gubbkeps och blev så hotfull att flera vittnen kom fram till mig strax efteråt då du lommade iväg bort mot hörnet av torget vid pizzerian.

Vad är det som är så farligt med foliehattarna som gör att man vill censurera dem?
Citera
2024-01-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kul.i.Knutsbo

Jag skriver till dig med anledning av att jag nu förstått att det var du som rev ner MoDs affischer och ofredade mig i Bagarmossens centrum den 21 september i fjol. När jag frågade varför du rev ner våra affischer så fortsatte du riva ner dem och gick med dem till papperskorgen. När jag åter igen frågade varför du rev ner och kastade våra affischer sa du mitt förnamn och sa att jag skulle dra därifrån. När jag inte gjorde det så slog du av mig min gubbkeps och blev så hotfull att flera vittnen kom fram till mig strax efteråt då du lommade iväg bort mot hörnet av torget vid pizzerian.

Vad är det som är så farligt med foliehattarna som gör att man vill censurera dem?

Har Wåg gått med i mod?
Citera
2024-01-21, 19:01
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Har Wåg gått med i mod?

Nä, han river ner deras affischer i Bagis.
Citera
2024-01-21, 19:08
Medlem
Citat:
Nä, han river ner deras affischer i Bagis.

Varför skriver han då att han vill träffa den som rev ned deras affischer?
Citera
2024-01-21, 19:15
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Aldrig hört talas om MoD innan, men av en ytlig läsning så verkar det vara någon salig blandning av hippieduvor (nej till NATO! Alliansfrihet! Vilket vänstern borde gilla?) och konspirationsteorier (nej till vaccin!)? Alltså, jag kanske har missat något, men har de ens koppling till någon slags högerextremism? Det känns lite som ett småflummigt parti som kommer skvalpa runt på några tusen röster.

Försökte söka på Andreas Sidkvist, men förutom att han är antivaxxare så verkar han mest vara närmast Miljöpartiet? Jag är förvirrad. Går det så dåligt för nassarna numera att det är värt att lägga energi på någon vars rörelse känns rätt inaktuell ett par år efter pandemin?

ETA: antar att den här artikeln förklarar något:

https://tidningensyre.se/2024/16-jan...sodra-sverige/

TL;DR: någon som en gång var Miljöpartist och hyllad av vänsterkretsar blev vaccinmotståndare och fick endast utrymme i s.k. "alternativmedier" för sina konspirationsteorier och nu har det skärt sig rejält.

Interndrama med andra ord. Ja, ja, nu fick MoD och Sidkvist mer uppmärksamhet av mig än han någonsin kommer få igen. Antivaxxrörelsens enda chans att lyfta var under pandemin och den är som bekant över. Nu har han tagit över något magasin på vänsterkanten som tio personer läser och det är dramatiskt uppenbarligen.
Senast redigerad av moralhora 2024-01-21 kl. 19:23.
Citera
2024-01-21, 19:57
Medlem
NoTruces avatar
Nu har ju Wåg jobbat ihop till både en och två nosrestaureringar genom åren, men det är väl inte särskilt smart av en partiledare att uppmana till olagligheter?
Citera
2024-01-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nu har ju Wåg jobbat ihop till både en och två nosrestaureringar genom åren, men det är väl inte särskilt smart av en partiledare att uppmana till olagligheter?
En förfrågan om en boxningsmatch i en boxningsring är olagligt?
Citera
2024-01-21, 20:27
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
En förfrågan om en boxningsmatch i en boxningsring är olagligt?

Var det inte på torget i Bagarmossen det skulle ske? Det kan väl ändå inte vara tillåtet?
Citera
2024-01-21, 20:28
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Aldrig hört talas om MoD innan, men av en ytlig läsning så verkar det vara någon salig blandning av hippieduvor (nej till NATO! Alliansfrihet! Vilket vänstern borde gilla?) och konspirationsteorier (nej till vaccin!)? Alltså, jag kanske har missat något, men har de ens koppling till någon slags högerextremism? Det känns lite som ett småflummigt parti som kommer skvalpa runt på några tusen röster.

Försökte söka på Andreas Sidkvist, men förutom att han är antivaxxare så verkar han mest vara närmast Miljöpartiet? Jag är förvirrad. Går det så dåligt för nassarna numera att det är värt att lägga energi på någon vars rörelse känns rätt inaktuell ett par år efter pandemin?

ETA: antar att den här artikeln förklarar något:

https://tidningensyre.se/2024/16-jan...sodra-sverige/

TL;DR: någon som en gång var Miljöpartist och hyllad av vänsterkretsar blev vaccinmotståndare och fick endast utrymme i s.k. "alternativmedier" för sina konspirationsteorier och nu har det skärt sig rejält.

Interndrama med andra ord. Ja, ja, nu fick MoD och Sidkvist mer uppmärksamhet av mig än han någonsin kommer få igen. Antivaxxrörelsens enda chans att lyfta var under pandemin och den är som bekant över. Nu har han tagit över något magasin på vänsterkanten som tio personer läser och det är dramatiskt uppenbarligen.

Nu ansluter sig Elsa Widding till antivaccinpartiet MoD – Mänskliga rättigheter & Demokrati. Det meddelar riksdagsledamoten i ett pressmeddelande.

...

Under coronapandemin samlade MoD en rad profiler ur den konspirationistiska miljön. Partiet blev med sina lite drygt 6 000 röster det femte största partiet av de som hamnade utan för riksdagen. Men med ett stöd på 0,09 procent var vägen in i kammaren långt borta.

https://expo.se/2024/01/elsa-widding...ntivaccinparti
Citera
2024-01-21, 20:29
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Citat:
Var det inte på torget i Bagarmossen det skulle ske? Det kan väl ändå inte vara tillåtet?

Tycker de ska hålla sig till brottning.
Citera
2024-01-21, 20:34
Medlem
Citat:
Låt oss mötas i en gammaldags hederlig boxningsmatch på torget i Bagarmossen.
En ring, en domare och sedan låter vi våra nävar avgöra vem som har rätt att vara och verka i Bagarmossen framöver.

Det kanske går att ordna ett tillstånd hos kommunen. Jag vet inte.
Citera
2024-01-21, 20:50
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Nu ansluter sig Elsa Widding till antivaccinpartiet MoD – Mänskliga rättigheter & Demokrati. Det meddelar riksdagsledamoten i ett pressmeddelande.

...

Under coronapandemin samlade MoD en rad profiler ur den konspirationistiska miljön. Partiet blev med sina lite drygt 6 000 röster det femte största partiet av de som hamnade utan för riksdagen. Men med ett stöd på 0,09 procent var vägen in i kammaren långt borta.

https://expo.se/2024/01/elsa-widding...ntivaccinparti

Femte största partiet utanför Riksdagen - imponerande! Nu behöver de bara passera Piratpartiet (0,14%). Däremot så är de större än F! (0,05%) - ouch. Ärligt talat, är inte typ Nyans mer angelägna att bli lite mer oroliga för om vi nu pratar om partier med totalitär ideologi?

Med det sagt får jag nästan lust att skapa en avknoppartråd för detta parti och deras väldigt, öh, "intressanta" personligheter, men det känns nästan lite som en sådan tråd skulle floppa för att ingen bryr sig numera om pandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in